- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 22-12-2011 13:40
@k**t*
Jouw verhaal is buiten de kwestie en heeft niks te zien met het pensioenstelsel... ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik ken er ook zo genoeg, maar het is een feit dat men, toen de leerplicht werd opgetrokken naar 18, was "vergeten" het pensioenstelsel eveneens aan te passen.
We moeten een loopbaan hebben van 45 jaar, op 65 is men pensioengerechtigd, reken zelf maar uit hoelang je moet werken als je op je 14de begint, dus 14 + 45 = 59 jaar, toch moet je dan wachten tot je 60ste, dus heb je al een jaar "teveel" gewerkt. Blijf je werken tot je 65 maakt dat geen enkel verschil want men berekent op 45 jaar, kan dus ook niet!
Nuis men minstens 18 wanneer je begint te werken, dan ben je gerechtigd op je 63, ga je dan op je 60ste op vervroegd pensioen kom je 3 jaar tekort, je krijgt dus 42 x 45sten delen van je volledig pensioen en een aanpassing op je 65ste... klopt dus ook niet... waarom denk je dat mensen die lang gestudeerd hebben (artsen, advocaten, magistraten enz.) doorwerken tot soms hun 70 à 75 jaar... simpel, omdat ze anders teveel van hun pensioen verliezen omdat ze op 65 die 45 jaar loopbaan niet halen, daar mag dan ook rekening mee worden gehouden, en dan heb ik het nog niet over de pensioenen van zelfstandigen want dat is helemaal rampzalig.
Zoals altijd in dit land, is men altijd met alles te laat, hier wordt altijd de put gedempt als het kalf reeds is verdronken.