op 21-12-2011 08:02
Zeker niet vergeten dat er morgen geen postbedeling zal zijn, en dat ze vermoedelijk op vrijdag de achterstand moeten wegwerken waardoor we eigenlijk kunnen zeggen dat er vanaf morgen geen pakjes met gekochte goederen zullen aankomen bij de kopers deze week.
Ook zullen de meeste kantoren niet open zijn, sorteercentra hier bij ons in Leuven is niet toegankelijk.
D.
op 22-12-2011 12:55
ik ben nu geen vl belanger hè,maar de laatste keer,hadden ze gevraagt om de schoolleeftijd ,terug naar 16 j te brengen,deeltijds leren en werken,of gans werken,dit vond ik nu eens goed,want zoals ik al schreef,ze worden allemaal geen toppers hè,bedoel arts of leraar of apotheker,dus die niet graag gaan,doen werken,en dan komen ze zeker aan die dienstjaren ! als ik even buiten ga,en die terrassen vol zie zitten,amai,wij hadden geen geld,en konden niet weg van de school.aan de opvoeding ligt het,mijn vader was baas met zijn OGEN,en dan sprongen we uit mekaar,en over school ,moesten we niet komen klagen,als we de regel op ons handen kregen.weet je wat hij zei,teken dat je het verdient hebt,en allemaal tevoet naar school!DISCIPLINE dat ontbreekt bij de jeugd hedendaags.ik was ook niet gebuist,maar ging liever werken van mijn 14 j,tegen dat ik trouwde had ik al 9 j geld naar huis gebracht.waar ik fier op was.
op 22-12-2011 13:40
@k**t*
Jouw verhaal is buiten de kwestie en heeft niks te zien met het pensioenstelsel... ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik ken er ook zo genoeg, maar het is een feit dat men, toen de leerplicht werd opgetrokken naar 18, was "vergeten" het pensioenstelsel eveneens aan te passen.
We moeten een loopbaan hebben van 45 jaar, op 65 is men pensioengerechtigd, reken zelf maar uit hoelang je moet werken als je op je 14de begint, dus 14 + 45 = 59 jaar, toch moet je dan wachten tot je 60ste, dus heb je al een jaar "teveel" gewerkt. Blijf je werken tot je 65 maakt dat geen enkel verschil want men berekent op 45 jaar, kan dus ook niet!
Nuis men minstens 18 wanneer je begint te werken, dan ben je gerechtigd op je 63, ga je dan op je 60ste op vervroegd pensioen kom je 3 jaar tekort, je krijgt dus 42 x 45sten delen van je volledig pensioen en een aanpassing op je 65ste... klopt dus ook niet... waarom denk je dat mensen die lang gestudeerd hebben (artsen, advocaten, magistraten enz.) doorwerken tot soms hun 70 à 75 jaar... simpel, omdat ze anders teveel van hun pensioen verliezen omdat ze op 65 die 45 jaar loopbaan niet halen, daar mag dan ook rekening mee worden gehouden, en dan heb ik het nog niet over de pensioenen van zelfstandigen want dat is helemaal rampzalig.
Zoals altijd in dit land, is men altijd met alles te laat, hier wordt altijd de put gedempt als het kalf reeds is verdronken.
op 23-12-2011 09:34
en hup half tien 's morgens en we zitten al aan de derde klager die zijn pakket niet heeft ontvangen.
op 23-12-2011 09:54
@inko_be,
Die weten niks af van een staking dan? Onredelijke en onrealistische mensen zijn er altijd en geduld hebben sommigen nooit geleerd... ik verwacht ook een pakje uit Nederland maar ik heb me er allang mee verzoend dat ik dat pas na kerst zal krijgen.
Als de post staakt, daar kan de verkoper ook niks aan veranderen, wat moet je dan doen... het persoonlijk gaan afgeven dan?
op 23-12-2011 18:43
hallo ,ben niet van de kwestie,ik heb gelijk,walesha,die wetten worden maar aangepast als er miserie is!niet willen leren,direkt naar school,zo zullen ze aan hun werkjaren geraken,want als ik buiten ga,zie ik genoeg,wat er los loopt ,i.p.v van naar school!werken god....EN wat voor degene die tot 70-75jaar werken,zijn allang binnen,zoals mijn huisdokter,mooi voorbeeld,dat zijn er die nooit genoeg hebben,alsook advokaten etc,steek de deur open,en ge betaalt minimum al 250 euro,waarom trekken ze de zaken zolang,jong toch,ik denk dat ge nog niet oud genoeg zijdt.wij hebben voor de generatie betaald voor ons,en nu zijn jullie aan de beurt,en weet ge waarom,omdat ze eindelijk zien,dat dit verloren geld isvan school,nog niet gewerkt en geld krijgen,hebben we nooit gehad!Er is werk genoeg ,als ge wilt zoeken,maar nu vragen ze eerst wat ze verdienen,wij moesten niet kiezen,werken aan 9 fr per uur!!ik ga dat afsluiten,want hier zit geen enkele 60+ op,ge kunt er niet mee klappen,ze weten het altijd beter.
op 23-12-2011 21:17
@k**t*...
Hier zit geen enkele 60-plusser?? Excuseer, ik ben 61 en reeds drie jaar op invaliditeit wegens een zwaar arbeidsongeval... ik ben ook beginnen werken op mijn 16, tal van opleidingen gevolgd (in perioden van werkloosheid bvb), een kaft vol getuigschriften en ik heb het ook gemaakt in het leven zonder diploma... ik overweeg wat het interessantste is, in invaliditeit blijven tot mijn 65 of op pensioen gaan waar ik eigenlijk al recht op heb. En ja, zoals ik al zei: de rest doet niks ter zake in dit topic, het gaat hier over een staking ivm de pensioenhervorming, niet over mensen die profiteren van het systeem!