annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Betalen met Paypal, klant heeft geen paypal

majilly_be
Community-lid

bij mijn verkoop gegeven staat dat ik enkel Paypal aanvaard, nu koopt een klant iets en laat meer dan een week niets horen. Dan stuurt ze een bericht dat ze nu al de tweede maal naar mijn rekening nummer vraagt.


Dat had ze echt nog niet gedaan.


 


Ze stuurt dat berichtje in het frans, mijn profiel zegt dat ik enkel nederlands en engels spreek. Ik stuur haar een bericht terug waarin ik uitleg dat ik enkel Paypal aanvaard (in het Engels) omdat ik het in het frans niet helemaal goed uitgelegd krijg.   Stuurt ze een kort bericht terug dat ze er geen woord van begrepen heeft omdat ze kan enkel frans (de uitleg bij het artikel dat ze kocht was in t Engels) spreek. 


 


Haal ik dus de hele tekst voor haar door google translate, stuurt ze enkel terug dat ze geen paypal heeft.


 


Ik dacht te weten dat je ook zonder account met paypal kan betalen, is er iemand die dit kan bevestigen of ontkennen? 


 


En hoe leg ik dit het best uit in het frans?


 


 


 

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Betalen met Paypal, klant heeft geen paypal

Ik weet niet of je zonder account met paypal kan betalen maar stuur je koper eens volgend bericht: " Bonjour, Je suis désolé mai j'accepte seulement paypal, pas de paiement par virement bancaire. Cordialement." (Dit wil zeggen dat je enkel paypal accepteert, geen bankoverschrijvingen) Het is misschien niet heel correct Frans maar waarschijnlijk beter dan de online vertaling.

Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Betalen met Paypal, klant heeft geen paypal

Zonder PP-account kan je geen betaling met PP doen, maar ik me af waarom je geen bankoverschrijving zou aanvaarden, dat is toch net zo veilig?


Je kan de mensen toch niet verplichten een account te openen tegen hun wil en dan nog... ze is ter goeder trouw want ze vraagt je banknummer, ze wil dus wel degelijk betalen.

Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Betalen met Paypal, klant heeft geen paypal

majilly_be
Community-lid

Ik had haar al een soortgelijk bericht gestuurd, de enige reactie die ik daarop kreeg was :  "bsr je n'ai pas de compte paypal"


 


Volgens de paypal site kan je betalen zonder account: https://cms.paypal.com/cgi-bin/marketingweb?cmd=_render-content&content_ID=marketing_us/eBayFlowChec...


 


Deze link had ik haar ook gestuurd, aangezien ze geen Engels verstaat begrijpt ze dit dus n iet, en ik vind de informatie niet terug in het Frans.

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Betalen met Paypal, klant heeft geen paypal

majilly_be
Community-lid

Nee, ik kan de mensen niet verplichten paypal te gebruiken maar het staat wel vermeld in de aanbieding dat ik enkel Paypal aanvaard...


 


Net als de mensen niet verplicht zijn met Paypal te betalen, ben ik ook  niet verplicht met overschrijvingen te werken. Ik heb daar niet zo'n goed gevoel bij, plus dat vraagt ook meer tijd en werk. 

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Betalen met Paypal, klant heeft geen paypal

Met Paypal heb je kosten, met overschrijving niet. Met Paypal kan de koper zijn geld gemakkelijk terug eisen als er iets misloopt, met overschrijving niet. Twee redenen om de voorkeur te geven aan overschrijving.



m.
Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Betalen met Paypal, klant heeft geen paypal


Met Paypal heb je kosten, met overschrijving niet. Met Paypal kan de koper zijn geld gemakkelijk terug eisen als er iets misloopt, met overschrijving niet. Twee redenen om de voorkeur te geven aan overschrijving.



Dat is ook mijn idee, ik gebruik PP enkel om aankopen in het buitenland te doen omdat je dan toch nog enige zekerheid, maar ik ga PP nooit aanvaarden om betaald te worden... ik heb al meer dan genoeg bedriegerijen hier met PP gelezen!


Ik prefereer dus enkel bankoverschrijving of cash bij afhaling en komt er nadien gedonder zien we wel hoe het afloopt!


(Maar ik heb nog nooit (hout vasthouden) gedonder gehad, dus ja...)

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Betalen met Paypal, klant heeft geen paypal

Ik heb gelukkig nog nooit een case tegen mij gekregen van Paypal, al had ik daar veel schrik voor in het begin om Paypal te aanvaarden. Maar goed, de bedriegers weten ook wel dat iets met tracking, naam en adres als ontvangen staat in de tracking daar niets tegen te beginnen is. Bedriegers doen dat meestal enkel met standaardverzendingen (of bijvoorbeeld invul labels die ook geen naam gegevens bevatten bij online tracking). 


 


Ik vind de kosten van Paypal ook niet fijn, maar 50 % van de kopers maakt er gebruik van, het zou dom zijn het daarom niet aan te bieden. Van die 50 % zijn er volgens mij minstens 25 % die Paypal bewust gebruiken voor de kopersbescherming en dus niet zouden kopen bij overschrijving. 

Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Betalen met Paypal, klant heeft geen paypal

Idd  Tvserieshop, niet iedereen is per definitie een bedrieger maar ik neem liever het zekere voor het onzekere... als je die draadjes erover hier leest wordt je groen, dat verkopers hun spullen en hun geld kwijt zijn desondanks tracking enz... nee laat maar, bankoverschrijving of niks punt uit!

Bericht 9 van 9
laatste antwoord