annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Eerste keer paypal

matthew-vdw
Community-lid
Oké, dit is de eerste keer dat ik iets probeer te kopen via eBay. Ik zal mijn situatie zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
Ik heb reeds enkele jaren een eBay account maar heb deze nog nooit gebruikt, idem met een PayPal account. Deze zijn aan elkaar gekoppeld.
Nu probeer ik een object te betalen, er wordt naar een Creditcard gevraagd (heb ik niet), terwijl er op de eBay site staat dat er met een gewone bankkaart ook kan betaald worden via PayPal (klopt dit?).
Ik ga dus naar mijn Paypal account en probeer een rekening toe te voegen aan mijn account. Dit lukt niet doordat mijn Paypal blijkbaar geregistreerd is in NL, een Belgische bank kan ik niet toevoegen.

Ik dacht: Ik voeg een rekening toe aan mijn paypal account, vanaf ik iets koop (en betaal) op eBay, gaat dit automatisch van mijn rekening af. (dacht dit te gelezen hebben)
- Klopt mijn veronderstelling?

Laatste vraag: Hoe verander ik mijn land in Paypal, zodat ik in mijn veronderstelling een Belgische bankrekening kan toevoegen en dan mijn objecten kan betalen via Paypal?

Dank bij voorbaat
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Eerste keer paypal

huwitte
Community-lid
Wie op een Belgisch adres woont, heeft normaal gezien een Belgisch PayPal account.

Automatisch incasso waarbij PayPal volmacht heeft om bij PayPal betalingen geld van uw bankrekening af te halen, bestaat in Nederland maar nog niet in België voor zover ik weet. Hier moet men zorgen voor voldoende saldo op zijn PayPal account door bijvoorbeeld zelf eerst geld over te schrijven van zijn bankrekening (met PC banking of met een klassiek overschrijvingsformulier) naar zijn PayPal account voor men een betaling kan doen.

Hoe kan ik geld storten op mijn PayPal-rekening?
www.paypal.com/helpscr?cmd=_help&locale=nl_BE&countrycode=NL. . .

Ter info: voor aanbiedingen met knop “onmiddellijke betaling vereist” dient u een gecontroleerde PP rekening te hebben met CC. Ook kunnen buitenlandse verkopers bij vereisten voor kopers instellen dat deze een gecontroleerde PP account dienen te hebben.



Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Eerste keer paypal

matthew-vdw
Community-lid
Okay, bedankt voor je antwoord.
Ik heb van de PayPal "hulpdesk" een mailtje ontvangen, met de tips mijn rekening op te heffen in NL en een Belgische te openen. Heb dat nu gedaan, en heb ook succesvol mijn bankrekening kunnen koppelen aan mijn paypal rekening.

Momenteel krijg ik wanneer ik een object wil betalen, altijd de vraag naar mijn creditcard gegevens (hetgeen ik dus niet heb). Als ik geld overschrijf naar mijn paypal rekening, kan ik dan rechtstreeks mijn objecten betalen? Zonder de vraag naar mijn creditcard gegevens?

Dat zijn hopelijk mijn laatste vragen, indien mijn veronderstelling klopt, schrijf ik snel wat geld over en kan ik hopelijk mijn betaling doen.
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Eerste keer paypal

huwitte
Community-lid
Die overschrijving is enkele dagen onderweg, maar eens er voldoende saldo op uw PayPal rekening staat om uw betaling te doen kan u betalen zonder dat er naar een CC gevraagd wordt.



Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Eerste keer paypal

matthew-vdw
Community-lid
Oké, er staat nu (genoeg) geld op mijn PayPal rekening. Als ik wil betalen voor mijn object via eBay OF PayPal krijg ik nog steeds deze melding:

Voeg een creditcard toe om uw adres te bevestigen.

Er wordt alleen een bedrag van uw kaart afgeschreven als het resterende bedrag niet wordt gedekt door het saldo op uw PayPal-rekening.


Ik heb nog steeds geen CC.. Help?
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Eerste keer paypal

huwitte
Community-lid
Hebt u het object al gekocht en moet u het nog betalen? Of is het misschien een aanbieding met directe betaling vereist knop (immediate payment required)? Dan is, zoals is vermeld onder #2, een gecontroleerde PayPal rekening met CC noodzakelijk. Als u twijfelt kunt u altijd het objectnummer eens hier plaatsen.

Is het een betaling in vreemde munt, dan dient u rekening te houden bij het bepalen van het nodige saldo met de wisselkoers op het ogenblik van betaling en een wisselkost bovenop van ruim 2.5% die PayPal aanrekent. Als het PayPal saldo voldoende is zou er geen probleem mogen zijn met de betaling.
Zie:
https://www.paypal.com/be/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/Marketing/general/PPTopUp-outside&



Bericht 6 van 6
laatste antwoord