annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geld op paypal maar toch credit card toevoegen ?

theredlotus1984
Community-lid

Hallo, Ik heb begin deze week enkele kleine zaken op ebay gekocht en 1 iets duurder object. Meteen al het geld overgeschreven van mijn bankrekening naar mijn paypal account, zojuist kreeg ik de meldingen dat het geld gearriveerd was op mijn paypal account. Dus heb ik eerst 3 kleine zaken betaald, 22€, 16€ en 46€. Dan wou ik de duurdere aankoop betalen maar dit lukt niet... Er staat 172€ op mijn paypal en de aankoop bedraagt net geen 144 GBP (omgerekend net geen 167€)  dus er staat genoeg op mijn PP account maar toch krijg ik de melding, voeg een credit card toe, als ik deze laatste aankoop wil betalen. Snap niet hoe dit komt, ben al jaren bij PP en nooit problemen gehad. Heb dit dan ook meteen naar de verkoper gemaild want kan me inbeelden dat iemand dit mss niet gelooft, mss denkt hij dat ik het geld niet heb en laat daarom negatieve feedback achter. Ik heb het geld, het staat er op maar kan gewoon niet betalen...


 


Iemand dit al voorgehad of hier een oplossing voor ?


 


Mvg marc

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Geld op paypal maar toch credit card toevoegen ?

Die "omgerekend net geen" 167 euro, heb jij die berekend of is dat de wisselkoers van Paypal? 


 


Als je geen credit card aan je account hebt gekoppeld moet je verplicht de omzetting van Pond naar Euro van Paypal accepteren. 


 


Zoals het er nu naar uit ziet is die berekening gemaakt door jezelf via een currency convertor, houd er echter rekening mee dat paypal daar makkelijk nog enkele euro's bijtelt voor eigen profijt en wisselkosten!

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Geld op paypal maar toch credit card toevoegen ?

Volgens mij is dat een nieuwe regeling van PP, ik heb vorig jaar ook een account bij PP aangemaakt om gemakkelijker in het buitenland te kunnen kopen en toen moest ik ook een CC toevoegen die ik niet had.


Ik heb op de bank een pre-pay Mastercard gevraagd en die gekoppeld aan PP, ik zet dus geen geld op mijn PP maar op die Mastercard... betalen op die manier gaat zonder moeite enne... idd, als je betaald met vreemde valuta komen er kosten bij: transactiekosten van PP en wisselkoersen. Mogelijk kom je met die 172€ dus niet toe om het volledig plaatje te betalen.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Geld op paypal maar toch credit card toevoegen ?

hughwitte
Community-lid

De conversie die u toegepast hebt is aan de hand van de zogenaamde mid-market rate. Hier bovenop komen nog de wisselkosten. Als ik £ 144 wil overschrijven met mijn PayPal rekening krijg ik de indicatie dat dit € 172,92 is. Deze omzetting is afhankelijk van de huidige koers, en is vandaag waarschijnlijk anders dan de koers van gisteren en die van morgen.


 


Als er niet genoeg fondsen op uw PayPal rekening staan voor een betaling dan krijgt u de melding om een kredietkaart toe te voegen.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 4 van 4
laatste antwoord