annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Overschrijving naar Engeland

redmoonhorus
Community-lid
Gegroet,

Ik weet dat het ongelooflijk gemakkelijk is om overschrijvingen te doen binnen Europa door gebruik te maken van de IBAN en BIC code. Ik weet ook dat dit binnen de Eurozone volledig kosteloos is, maar vermits Engeland niet tot die Eurozone behoort vroeg ik mij af wat de kosten dan wel zijn voor een overschrijving?
Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Overschrijving naar Engeland

huwitte
Community-lid
Je kan perfect een overschrijving naar een UK bankaccount doen op dezelfde manier als je overschrijft naar Nederland of Duitsland, gebruik makenden van BIC en IBAN en shared costs en in euro’s.

De overschrijving valt onder dezelfde wetgeving en is gratis of bijna gratis. Maar de UK ontvanger heeft euro’s-ponden conversie kosten. De OP van de volgende link heeft een experiment gedaan met dergelijke overschrijvingen van een euro land naar de accounts van een aantal ebayers bij verschillende UK banken, en de wisselkosten waren over het algemeen laag. Er was een lang forumdraadje over op de UK forums een tijd terug.

Het probleem is dat het onbekend is bij de gemiddelde Brit en deze er meestal weigerachtig tegenover staat.

The United Kingdom and bank transfer (overschrijving).


Bericht 2 van 18
laatste antwoord

Overschrijving naar Engeland

eekhorn1
Community-lid
Money sent to the UK from Belgium. All payments made in Euro with shared charges selected.

Amount sent in Euro= 20.

At the time this was UKP 13,52.

Received in Pounds.....

1:Barclays....13,45.

2:Midland.....13,32.

3:Smile.......13,32.

4:Natwest......12,38.(NatWest took a Pound to send a silly letter).

Amount sent again was 20 Euro or about 13,73 UKP.

1:Yorkshire bank......13,54.

2:Cahoot(Abbey group)13,55.

Amount sent again was 20 Euro or about 13,80.

Received....

1: RBS (Natwest group) 12,55. (Like Natwest, also took a Pound to send a letter).

2: Lloyds...13,61.
Bericht 3 van 18
laatste antwoord

Overschrijving naar Engeland

Een Engelse koper zegt te zullen betalen met overschrijving, dat lukt hem blijkbaar niet , nu wil hij betalen met een Franse cheque ! :^O`
Ik heb hem nu voorgesteld een postwissel te sturen. 😐
Tips om dit geval op te lossen ?
m.


m.
Bericht 4 van 18
laatste antwoord

Overschrijving naar Engeland

huwitte
Community-lid
Een overschrijving in euro’s van hier naar de UK kost praktisch niets, maar in de omgekeerde richting is het een dure zaak. (afhankelijk van de bank ongeveer £20)

Kunt u de koper niet overtuigen om een PayPal rekening te openen. Dat kost hem niets en in de UK heeft men daarvoor geen kredietkaart nodig.

Een alternatief dat op de UK forums soms aangeraden wordt is auctionchex.com
http://members.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=auctionchex
>
http://members.ebay.co...


Dit is een dienst die o.a. een UK binnenlandse overschrijving in £ omzet in een Europese IBAN/BIC overschrijving in €. Is echter niet goedkoop. Denk dat het iets van een € 5 kost per transactie en daarenboven rekenen ze een 10% wisselkosten, zo staat het me toch voor.


Bericht 5 van 18
laatste antwoord

Overschrijving naar Engeland

Ik heb er niets meer van gehoord, mogelijk is de postwissel onderweg. Als hij een franse cheque wil sturen heeft hij een bankrekening in Frankrijk, en kan hij dus vanuit Frankrijk een IBAN-overschrijving doen ? Ik zal een paar dagen wachten en dan nog eens deze koper contacteren.
m.


m.
Bericht 6 van 18
laatste antwoord

Overschrijving naar Engeland

Nu schrijft hij dat postwissel in Engeland niet meer bestaat, en dat hij betaald heeft met overschrijving. Afwachten maar, of en wanneer die betaling op mijn rekening komt !
m.


m.
Bericht 7 van 18
laatste antwoord

Overschrijving naar Engeland

eekhorn1
Community-lid
Just wait and see.......:-D
Bericht 8 van 18
laatste antwoord

Overschrijving naar Engeland

Het is gelukt, het bedrag staat op mijn rekening, hoeveel kosten die koper had om over te schrijven, weet ik niet, is zijn probleem ! ;-)
m.


m.
Bericht 9 van 18
laatste antwoord

Overschrijving naar Engeland

huwitte
Community-lid
Eind goed, al goed. Toch spijtig dat de Britten (nog) niet bij in de euro gestapt zijn, een groot deel van hun handel is toch met de rest van europa!

Een tijdje terug was er een Brit die een aanbieding van mij gewonnen had, de aanbieding niet goed gelezen had en ook geen PayPal had. Was naar de bank gegaan voor een overschrijving, maar daar had men gezegd dat het niet ging. Enkele dagen later, zonder verwittiging, een enveloppe in de bus met de 45 euro in. God zij dank zat het geld in een dubbele enveloppe en dan nog eens tussen karton. De buitenste enveloppe was opengescheurd op de hoek, blijkbaar om te zien wat er in zat. Kennelijk zitten er in het postcircuit toch mensen met een zesde zintuig voor enveloppen waar briefjes geld in zitten


Bericht 10 van 18
laatste antwoord