annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Selecteren op basis van betaalmogelijkheden (exlude Paypal)

Beste,

 

Paypal, Amerikaans, is niet geschikt voor transacties bij bv. filatelisten.

Als je ooit één Cubaanse postzegel koopt, ook al is het maar voor 15 eurocent (EUR 0.15), dan krijg je enorme problemen.  Betaling gaat niet door en Paypal account wordt geblokkeert.  Ook voor postzegels van Iran, Noord-Korea, Venezuela, ...  Zelfs al hebben koper en verkoper niks met die landen te maken.  Amerika bepaalt van welke landen je wel of niet postzegels mag verzamelen.  Straks bepalen ze nog de kleur van onderbroek die je MOET dragen.  Woon je in Amerika, dan riskeer je zelfs via de kliklijn van Paypal in de gevangenis te belanden.  Zelfs al heb ja maar één oude Cubaanse postzegel in je verzameling.

 

Concreet:  bij de selectiecriteria had ik graag de mogelijkheid gehad om de resultaten te beperken tot items van verkopers die een BIC/IBAN (SWIFT) rekeningnummer hebben voor de afhandeling (betaling).

Geografische selectie, 'Europa - EURO landen' - als selectie is geen optie.  Het land van herkomst aangegeven op eBay wordt misbruikt.  Ik kocht bij een verkoper uit Estland en die had géén geldig BIC/IBAN rekeningnummer  Mijn vermoeden dat deze verkoper eigenlijk van uit Rusland opereert wordt daarmee versterkt.  Ik vond een verkoper uit België en die wil enkel via Paypal zaken wil doen.  Dàt lijkt me eerder verdacht.

BIC/IBAN (SWIFT) is een degelijk en Europees betaalsysteem (overschrijving) die NIET onderhevig is aan racisme, separatisme en  appartheid.  Wat NIET kan gezegd worden van Paypal.

Een andere optie is Delcampe Pay te introduceren ...  (retorische opmerking, een doordenkertje).  Ook dat systeem doet niet aan politiek en leent zich niet tot manipulatie en indoctrinatie.

 

Ik hoop op een reactie, weet niet hoe je andere eBay kunt bereiken.  Als het mogelijk is lijkt het mij een van de best verborgen mogelijkheden.

 

Vriendelijke groeten,

Raoul

Bericht 1 van 1
laatste antwoord
0 ANTWOORDEN 0