annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opgelet bij aanschaf van een betaalterminal in je winkel !

Ik veronderstel dat deze ronde tafel ook voor andere onderwerpen gebruikt mag worden, vandaar, ik even m'n collega handelaars wil waarschuwen voor praktijken van 1 bepaalde terminal leverancier.

Het zit hem zo dat één bepaalde leverancier je een contract laat tekenen voor 60 maanden .... maar zonder het goed te beseffen is dit 5 jaar.

Waneer je zaak bvb na 1 of 2 jaar zou stoppen dan ben je verplicht om een schadevergoeding te betalen van 605 euro.

De meeste terminalbedrijven doen dit niet, ze hebben trouwens een charter ondertekend met Unizo.  (googel gerust eens met volgende woorden:  unizo charter betaalterminals)

5 jaar is erg lang maar nu komt de kat op de koord dat dus bedrijven die bvb al 4 jaar bij die firma zitten zeer goed moeten opletten wat er gebeurd.  Deze firma kan dus je toestel lam leggen via hun systeem, je kan dus geen betalingen meer doen.  Als gevolg bel je de firma op en dan sturen ze een vertegenwoordiger. Die heeft een nieuw toestel mee en de vertegenwoordiger laat je tekenen voor ontvangst.  Zonder te beseffen heb je een nieuw contract getekend voor 5 jaar.

Dit is dus een bedriegelijke manier om je klanten te binden.

Ik heb getuigenissen van tal van klanten bij dit bedrijf en we zijn bezig met het ministerie van economische zakens en Vandelanotte om hier paal en perk aan te stellen.

Als Vandelanotte de telecom en elektriciteit bedrijven kan dwingen om niet langer opzegvergoedingen te vragen aan z'n klanten dan moet hij dit ook kunnen met terminalverhuurbedrijven.

Nu, ik wou dit even meegeven, een verwittigd man is er twee waard.

Op internet vind je al tal van forums waar gedupeerden hun gal uitspuwen over betreffende firma.   Om juridisch niet gepakt te worden noem ik bewust de naam niet van deze firma.  Indien anderen de naam wel gebruiken hier als reactie dan is dit op eigen verantwoordelijkheid want ik weet niet tot wat dit bedrijf allemaal in staat is, ze zijn keihard en dagen hun klanten zonder scrupules voor de rechtbank. 

Ikzelf ben ook klant en wil weg van dit bedrijf om naar een ander goedkoper bedrijf over te stappen maar na een zeer duidelijke vraag naar de grote chief is zijn antoord klaar en duidelijk. Ja, je mag vertrekken maar het kost je 500 euro + btw.

Onze zaak is eerder al voor de rechtbank gedaagd door dit bedrijf omdat de zaak zogezegd een opzeg gedaan had maar we hadden nooit een terminal gekregen.  Een installateur kwam de terminal leveren en die werkte niet. Heeft hem terug komen halen en dan kregen we een claim voor het verbreken van het contract terwijl wij helemaal niets gedaan hadden.

We moesten voorkomen in Zaventem omdat we weigerden die 605 euro te betalen en hebben dit bedrijf zelf in gebreke gested dat wij een terminal besteld hadden maar ze hadden deze nooit geleverd.

Door het feit we niet met zo'n bedrijf willen samenwerken willen we dus de samenwerking stopzetten maar dit kan niet omwlle van de dure verbrekingsvergoeding.

We gebruiken nu tegen wil en dank de terminal van deze firma maar ze is duurder dan de andere bedrijven terwijl ze ons duidelijk gezegd hadden dat zij marktleider waren en de goedkoopste op de markt. Daar isn totaal niets van waar.  Een collega handelaar heeft een andere leverancier en die zit de helft goedkoper voor identiek hetzelfde.

Dus opgepast als je uitkijkt voor een nieuwe terminal, laat je niet klissen!

Zoek het charter op van Unizo en beslis zelf.  Googel ook eens de woorden:  " betaalterminal weet wat U tekent "


Groetjes  Johan
Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Opgelet bij aanschaf van een betaalterminal in je winkel !

Ik begrijp dit niet zo goed ?

Die terminals kan je tegenwoordig zelfs kopen bij Makro ...

Of gaat het om een verbintenis om je centjes te ontvangen via een bepaalde provider ?



Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Opgelet bij aanschaf van een betaalterminal in je winkel !

Wat ze zeker niet vermelden bij het afsluiten van het contract dat je 5 jaar vastzit.
Bij ons hadden gezegd dat je maar 3 maanden vooropzeg moet doen!
Allemaal leugen.
En dat het heel lang duurt (bij mij toch) vb mijn bankcontacten  van Zaterdag gaan maar deze middag op de rek staan.
En wanneer de bankcontacten minder dan 100€ zijn worden ze niet gestord maar opgespaard en worden ze maar 1x per week uitbetaald.

Vandelanote mag daar zeker paal en perk aan stellen!

Bericht 3 van 3
laatste antwoord