annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douanekosten

Ik wil in USA een bronzen beeld ter waarde van 700 dollar kopen.


De verzending gebeurt met USPS priority international.


Intussen weet ik al dat ik BTW, invoerrechten etc. zal moeten betalen,maar mijn vraag is hoe doe je dat?


Moet je bij de douane zelf gaan betalen, of per overschrijving, of aan de bezorger...? Hoe verloopt zo'n verzending van buiten Europa?


 


Groeten

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Douanekosten

Mijn dochter koopt een paar keer per jaar speciale kledij in de USA, buiten de verzendingskosten die in de prijs begrepen zijn,moet zij telkens aan de postbode 10€ betalen bij ontvangst.


Ik heb ook al gelezen op dit forum dat er voor grote en zware zendingen blijkbaaar andere regels bestaan, wellicht kunnen anderen je hier meer info over geven.

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Douanekosten

e-user2
Community-lid

Gaat het over een antiek beeld of een recent beeld (=verschillend BTW tarief).



Voor de betaling van je BTW en andere kosten hangt dit af van welke de transporteur is. Vb verzending via UPS edg krijg je van hen een factuur van je veschuldigde totaal, dit bedrag kan je normaal gezien overschrijven.



Wordt er verzonden met USPS (Amerikaanse post) dan krijg je vooreerst een brief van de Belgische douanediensten bij de Belgische post waar ze je de waarde van het gekochte (+ je betaalde verzendkosten!) vragen, waar je bij aflevering van je gekochte deze kosten en BTW moet direct betalen bij inontvangstname.



Het is mogelijk dat je verkoper een factuur met opgave van de aankoopprijs + verzendkost bij de zending stak welke deze douanediensten dan kunnen gebruiken om het door jou verschuldigde te berekenen.



Twee mogelijkheden van betaling dus.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Douanekosten

Bij de 21% BTW ,komt nog 25 euro aanbiedingskosten + nog enkele euro's .


Je kan contant aan de postbode betalen of overschrijven,in dat laatste geval neemt de post het pak terug mee.



USPS is de gewone Amerikaanse post,wordt dus hier verder afgehandeld door de Belgische post.


Als je ziet dat de zending te lang blijft liggen kan je best eens bellen


02 5566613 of 02 5566614 ,02 5566615  ,025566616 ,025566617


Je geeft gewoon het volgnummer op.


Als factuur volstaat je pay pal afrekening ,die je kan doorfaxen


02 5566620



Dat bespaart wat tijd,omdat je anders moet wachten tot je een brief ontvangt

-- Bewerkt door siemenpoes om 15 Jan 2012 23:00 CET
Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Douanekosten

Aangezien de douanediensten overstelpt worden met werk en je aan de telefoon zelden of nooit iemand te pakken krijgt, bestaat er een handig alternatief: mailen .


Ik geef dit hier even mee : 'wpc@be.dsv.com'


Werkt sneller dan de telefoon. En dat weet ik uit ervaring.


Ik werp geen steen naar de mensen van de douane, ze zijn trouwens onderbemand. Chapeau dat ze toch nog zoveel werk verzet krijgen en dit soms op korte tijd.

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Douanekosten

pruts2
Community-lid

Heykes, een vraagje,ik heb iets gekocht in usa,vrij laag budget 39 euro 25 euro verzending,welke kosten komen daar nog bij?


Ik meen te lezen dat tot 45 euro er geen belastingen voor binnen brengen in Belgie gerekend werden? klopt dit ,zoja welke kosten kan ik dan wel nog verwachten?Een persoontje die nooit iets geocht heeft in de usa!!!Tja!!Info een beetje laat maja!Weten jullie me meer te zeggen aub,en ja op welke tijd moet ik rekenen dat ik mijn pak thuis krijg?

Bericht 6 van 7
laatste antwoord