annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Item gewonnen en verkoper in italie wil transactie annuleren

pimp_pascal
Community-lid

Hallo,ik heb zoals de titel al zegt een item gewonnen in italie.


Aangezien het om een nogal speciaal en groot item gaat waar toch wel enkele honderden euros mee gemoeid zijn had ik van tevoren al een paar keren contact met de verkoper opgenomen.


Het bleek een vriendelijke behulpzame man,vond het geen probleem om te verzenden naar Belgie,berekende de verzendingskosten netjes en stuurde me een mail met een 10tal foto's door.


 


Alles zag er netjes uit en de man hoopte op een mooi bedrag voor zijn item(zoals iedereen wel denk ik).


 


De dag van het bieden komt eraan,ik bied mee en wonder boven wonder komt de prijs niet al te hoog,ik win het item voor een mooi bedrag(voor mij althans) en ben in blijde verwachting,zerker omdat ik al een hele poos aan het proberen ben om het in mijn bezit te krijgen.


 


Een uur na de afloop van de bieding krijg een een mail van ebay gestuurd over dat de verkoper de verkoop wil annuleren omdat hij het te ver vindt om te versturen,te kostelijken het niet de bedoeling was om naar begie te versturen????


Ja,b op voorhand was er niks aan de hand en toen wilde hij wel versturen,trouwens ik ben degene wat de verzendingskosten betaald en ik weet hoeveel het is en heb er geen probleem mee,zijn de kosten plots hoger uitgevallen?


 


Sorry kan ik niks aan doen,hij heeft ze opgevraagd,ik heb geen fouten gemaakt dacht ik?


 


Bij contact met de verkoper kom ik erachter dat deze op een hogere prijs had gehoopt dus ik vermoed dat hij het niet graag aan deze prijs wil wegdoen maar waarom heeft hij dan geen minimumprijs opgegeven en doet hij nu ineens zo?


 


Ik heb het geschil tot vraag naar annulatie dus gesloten,ik ga niet akkoord en wil mijn item hebben zoals beloofd,wat kan ik hieraan doen zodat hij het toch aan het gewonnen bedrag verstuurd?Ondertussen heeft de koper niet meer gereageerd op mails.


Kan ebay hem verplichten de verkoop te laten doorgaan want het item is zeker nog in zijn bezit?

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Item gewonnen en verkoper in italie wil transactie annuleren

Ik vrees dat je naar dat object mag fluiten... Ebay en niemand anders kan de verkoper dwingen te verkopen.


Alles wat Ebay kan doen (en wss zal doen) is de verkoper een aantekening geven, maar daar blijft het ook bij en alles wat jij kan doen is hem "belonen" met een negatieve FB.


Gelukkig heb je nog niks betaald, of je had nog meer ellende gehad.

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Item gewonnen en verkoper in italie wil transactie annuleren

pimp_pascal
Community-lid

Vandaag bericht gekregen van de verkoper,hij verontschuldigd zich en gaat het toch versturen,hij zei dat ik hem niet verkeerd moest begrijpen maar dat hij het wilde vermijden dat ik hoge kosten voor transport moest gaan betalen.


Ja dat wist ik op voorhand anders had ik er niet achter gevraagd,dus nu gaat hij ervoor zorgen dat ik nog minder verzending ga moeten betalen,hij ging contact opnemen met verschillende transportfirma's,ben benieuwd. 🙂


 


Ivm de betaling,er is idd nog niet betaald,gelukkig gaat de betaling via paypal en daar kan redelijk weinig mislopen aangezien je er kopersbescherming hebt,een ander verhaal met een gewone overschrijving.


 


Als ik meer nieuws heb horen jullie het ook moest er iemand in de toekomst hetzelfde voor hebben hij hier informatie kan uitputten.

Bericht 3 van 3
laatste antwoord