annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper trekt vroegtijdig aanbieding in

albertodelgado.2007
Community-lid

Reeds twee keer maak ik mee dat een verkoper een aangeboden object vroegtijdig intrekt omdat de biedingen niet naar zijn wens verlopen.  Er werd geen minimumprijs vooropgesteld.



Het object wordt onmiddellijk daarna opnieuw aangeboden voor een nieuwe biedingstermijn.  Andermaal zonder minimumprijs.  Dit lijkt mij niet volgens de regels.



Ik probeer te vinden hoe ik bij ebay daarover een klacht kan neerleggen.

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Verkoper trekt vroegtijdig aanbieding in

het zou helpen indien u even de link stuurt naar die verkoop.

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Verkoper trekt vroegtijdig aanbieding in

speedsterboy1
Community-lid

Tja, wat moet je daar op antwoorden.


Is het netjes van die verkoper, nee


Is het begrijpelijk, ja



Ik verkoop zelf ook op ebay en op andere site's en weet je wat naar mijn ondervinding het probleem is?


Hier op ebay moet het blijkbaar bijna gratis zijn, dingen die ik op andere sites verkoop aan vaste prijs gaan nochtans vlot weg maar als je hetzelfde hier op bieden zet is het precies de mentaliteit van, het is een veiling dus het mag niets kosten.


Als jullie als koper een normale prijs zouden willen bieden dan hoefde niemand zijn aanbieding stop te zetten.

Photobucket

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Verkoper trekt vroegtijdig aanbieding in

Wat voor een redenering is dat nu speedsterboy???


Je weet toch zelf ook goed genoeg dat het voor een particuliere verkoper als jij geen enkele meerkost oplevert als je je aangeboden objecten start aan de prijs die je zelf minimaal wil bereiken?


Stop met de steen naar de kopers te gooien, zij zijn immers niet de schuldigen dat mensen als jij hun minimaal gewenste verkoopsprijs niet halen hé?


Zelfs al zou ik een goeie bieder zijn in jouw ogen en 1000 euro bieden op één van je objecten, als ik de enige bieder ben, dan zal jij niet meer krijgen dan je startprijs. En als die toevallig op 1 euro zou staan, dan zal je geen eurocent meer krijgen hé?


En smijt hiervoor de steen ook niet naar ebay: jullie kan het systeem meer dan genoeg dus is er maar 1 oplossing: jullie werkwijze aanpassen zodat je de steen niet dient te gooien naar de koper die toevallig eens geluk kan hebben en onder de prijs kan kopen




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Verkoper trekt vroegtijdig aanbieding in

speedsterboy1
Community-lid

Je weet toch zelf ook goed genoeg dat het voor een particuliere verkoper als jij geen enkele meerkost oplevert als je je aangeboden objecten start aan de prijs die je zelf minimaal wil bereiken?


 


Dat is inderdaad zo en daarom dat ik ook start aan de prijs die ik er minstens voor wil. Het verschil is alleen dat het op ebay aan die startprijs een dikke flop is terwijl dezelfde items op andere sites wel verkoopen aan die prijs.





Stop met de steen naar de kopers te gooien, zij zijn immers niet de schuldigen dat mensen als jij hun minimaal gewenste verkoopsprijs niet halen hé?


 



Uit de praktijk blijkt jammer genoeg het tegendeel, aan mijn prijzen zal het niet liggen, hoe verklaar je anders dat op ebay kopers het vertikken om te bieden terwijl het op andere sites wel loopt? dan zou het daar ook niet verkopen.


Ik bied aan op een paar verkoopsites en op ebay als enige veilingsite en het is toevallig wel op ebay als enige dat je erbij zit als piet snot.


Dus je kan al bijna niet anders dan de conclusie trekken dat ebay toch een ander publiek aantrekt met een mentaliteit (omdat het toch een veilingsite is? ) van, het mag niets kosten.



Is wel een fenomeen dat niet altijd zo geweest is maar van +- de laatste 2 jaar.



En ik schrijf het nog eens, het feit is dat het zich alleen op ebay voordoet, niet op andere plaatsen dus het ligt niet aan mijn prijzen die te hoog zijn want dan zou ik elders ook niet verkopen.



Dus als je bovenstaand leest en zegt dat de kopers niet de schuldigen zijn dan luister ik graag naar uw mening wat dan wel de reden is.




 


 

Photobucket

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Verkoper trekt vroegtijdig aanbieding in

speedsterboy1
Community-lid

Dus als je bovenstaand leest en zegt dat de kopers niet de schuldigen zijn dan luister ik graag naar uw mening wat dan wel de reden is.


 



En de rest is stilte ??

Photobucket

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Verkoper trekt vroegtijdig aanbieding in

Speedster, het is zowiezo een drukke periode waarbij het niet evident is om zomaar naast allerlei andere beslommeringen ook nog eens voldoende tijd te maken om hier te zitten op het forum hé? (Dit op je vraag waarom het stil blijft)


 


Op je andere posting een antwoord geven, wil ik gerust maar ik zal het proberen beknopt te houden...


Is de koper de schuldige van het feit dat jouw objecten hier quasi niet en op andere sites wel verkocht worden??? Ik denk niet dat zij daar schuldig aan zijn, neen.


De zogenaamde mentaliteit "het mag niets kosten op ebay" is iets wat zich volgens mij niet echt meespeelt hoor. Dat het mogelijks een ander publiek aantrekt, dat weet ik niet maar het zou kunnen natuurlijk.


Wat ik wel weet is dat:


- een veiling uitnodigt tot wachten met bieden tot een object dichter bij zijn eindtijd komt en dan al snel vergeten wordt omdat men mogelijks zijn geld al spendeerde aan andere objecten


- het aanbod veel ruimer is dan op andere sites en zo objecten al sneller verzuipen in de massa of dat mensen iets anders zien wat ze al dan niet goedkoper kunnen kopen of nog dichter bij hun wensen aansluit


Misschien moet je eens proberen om dezelfde artikels die je nu aanbiedt, te verkopen met vaste prijzen, net als je doet op de andere sites. Mogelijks zal het uiteindelijke resultaat dan even goed zijn???


 


Mijn persoonlijke ervaringen omtrent aanbiedingen op andere sites zijn trouwens omgekeerd evenredig met wat jij ervaart... Zaken die ik hier aan een vaste prijs aanbood en ook presenteerde aan identieke voorwaarden op andere sites, verkopen hier aan de gevraagde prijs (OK, vaak niet van de eerste keer dat ze aangeboden worden) op andere sites krijg ik steeds vragen om het goedkoper weg te doen dan mijn vraagprijs.


Een voorbeeldje: artikel X is een nieuw object, rechtstreeks van de fabrikant, wordt aangeboden aan 50 euro. Op ebay wordt dit ook aan die prijs verkocht, op site K kreeg ik een bod van 10 euro (ondanks de vermelding dat het niet weg ging onder de vraagprijs), op site M kreeg ik een bod van 25 euro...


Waar blijf je dan mee bezig als je hier telkens weer mee geconfronteerd wordt??? Mijn beslissing was toen wel snel gemaakt hoor...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Verkoper trekt vroegtijdig aanbieding in

.... dat een verkoper een aangeboden object vroegtijdig intrekt omdat de biedingen niet naar zijn wens verlopen.



Ik vraag me af: is dat een veronderstelling of wordt dat als reden door de verloper opgegeven?


Als iemand één en hetzelfde artikel aanbied op meerdere koopsite's en het wordt verkocht, lijkt het me logisch dat die de aanbiedingen op de andere site's zo snel mogelijk weer weghaald. Ik heb het dan wel over één item, niet over een grote voorraad van het zelfde... het wel te gek zijn om één item vier keer te verkopen toch?



En waarom verkoop je beter op de ene site dan op de andere... dan kan je je net zogoed afvragen: waarom verkoopt de ene winkel meer dan de andere??? Lijkt me een relatieve vraag waar geen antwoord voor bestaat!

Bericht 8 van 8
laatste antwoord