annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ander verzendadres en geblokeerde betaling

ernest1809
Community-lid
Dag allemaal,ik zit met een vraagje over het veranderen van een verzendadres/
Ik heb voor het eerst een voorwerp verkocht op ebay.com
Het object is nu verkocht en de koper heeftbetaald met een E cheque,nu heb ik vandaag een bericht van pay pal gekregen dat de betaling binnen is maar geblokkeerd tot de verzending voltooid is.
Voor de betaling was er een adres in de verenigde staten afgesproken waar het pakket naartoe moest gestuurd,nu krijg ik echter de vraag van de koper om het pakket niet naar de VS te sturen maar naar soedan.
Ik betrouw dit allemaal niet zozeer omdat het de eerste maal is dat ik iets buiten europa verstuur.
Bij de aanbieding had ik vermeld,word verstuurd naar VS
Kan ik weigeren dit naar soedan te versturen en wat zijn de gevolgen voor mij.
Mvg geert
Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

ander verzendadres en geblokeerde betaling

huwitte
Community-lid
Zeker niet versturen. Mail de koper dat u alleen verstuurt naar een US adres dat op de PayPal betalingsdetails staat. Refund, nadat de e-check gecleared is, en open dan een geschil wegens niet betaling dat u na vier dagen kan sluiten om uw verkoopscommissie terug te krijgen.



Bericht 2 van 9
laatste antwoord

ander verzendadres en geblokeerde betaling

huwitte
Community-lid
En kijk eens in uw PayPal account onder rekening >geschiedenis of er iets terug te vinden is van die betaling, want het zou hier om een vals betalingsbericht van een scammer kunnen gaan.



Bericht 3 van 9
laatste antwoord

ander verzendadres en geblokeerde betaling

ernest1809
Community-lid
Ik heb mijn paypal rekening nog eens nagezien en het geld staat erop.
Ik ga de koper een mailtje sturen dat ik enkel naar het vermelde adres dat op pay-pal verstuur.
Ik ben van plan hat via de belgische post aangetekend te versturen.
Ik ga eerst kijken hoe hij reageerd op de melding dat ik alleen naar het vermelde adres op pay pal verstuur.
Alvast bedankt voor julie reactie's;-)

Mvg geert
Bericht 4 van 9
laatste antwoord

ander verzendadres en geblokeerde betaling

huwitte
Community-lid
In ieder geval wachten met versturen tot de e-check betaling voltooid is. (De PayPal blokkering op dit bedrag tot er positieve feedback ontvangen is of verzonden is of er 21 dagen verlopen zijn, is nog wat anders). En let op de bepalingen uit de PayPal gebruikersovereenkomst om verkopersbescherming te hebben voor dergelijk duur object. Ondermeer:

U stuurt het object dan naar het verzendadres dat op de pagina 'Transactiedetails' is vermeld. Als het object persoonlijk wordt geleverd of als de verkoper het object naar een ander adres stuurt (bijvoorbeeld wanneer de koper u vraagt het object naar een ander adres te sturen dat een 'werkadres' of een 'cadeau-adres' is), komt u volgens de voorwaarden van de regeling niet in aanmerking voor schadeloosstelling.
• Volg de hieronder beschreven vereisten voor verzending.
• U dient één betaling voor de aankoop te accepteren via één PayPal-rekening.
• . . .
• . . .

11.9 Wat is 'Bewijs van levering'?
Online documentatie van een verzendbedrijf, bestaande uit onderstaande informatie:
a. een status 'geleverd' (of gelijkwaardig) plus de datum van levering,
b. het adres van de ontvanger met daarbij minimaal de stad of postcode (of internationaal gelijkwaardige code),
c. een handtekening ter bevestiging van ontvangst voor transacties met een totale waarde van 200 euro of meer (zie de lijst met bedragen in buitenlandse valuta's hieronder voor bedragen in andere valuta's dan euro's).
. . .
250 Amerikaanse dollars (USD)



En hou ook rekening met de mogelijkheid van het volgende scenario.

Buyer Requests Shipping to Different Address Scam

This scam usually occurs when an innocent victim's PayPal account has been hijacked. The scammer will not change the hijacked account's shipping address as this will send an email to the true account holder. Instead, the scammer will try to convince a seller to ship the item to a different address which is often in another country. Typically the scammer will claim that he is moving or that the item is for a friend. Don't fall for any stories. Ship your items only to the confirmed address. If the buyer want to ship to a different address, insist that the buyer change the shipping address on their PayPal account to where they want it shipped and reconfirm it. Otherwise you will be liable if a chargeback occurs.


http://www.newlifeauctions.com/ebay_scams.html



Bericht 5 van 9
laatste antwoord

ander verzendadres en geblokeerde betaling

ernest1809
Community-lid
alvast bedankt voor de toelichtingen.
Ik zal hier even de mail plaatsen die hij mij gestuurd heeft,misschien dat iemand het bekend voorkomt.

Hi I just got e mail that the e check had been cleared,I would like to change the mailing adres
instead of sending to me here and since it took such a long time for pay pal to credit your account
so I want it to be sent to the sudan khartum to the fllowing
Mohamed.............. .................
immerdan sudan
althwra ..
091229
Let me now what happend and what are u goin do.

Ik vind het maar raar allemaal.
Ik heb hem een mailtje gestuurd dat ik enkel naar het adres stuur dat bij de paypal vermeld staat.
Ik zal julie van het vervolg op de hoogte houden.
Mvg geert
Bericht 6 van 9
laatste antwoord

ander verzendadres en geblokeerde betaling

ernest1809
Community-lid
Volgend antwoord gehad van de koper op mijn mailtje.

go ahead and send it to the adress u have I dont want any more dely.
i just ment to save some time because it took long for the money to clear,so when u send it to US I still have to send it to dubai and then to sudan.
NO PROBLEM GO AHEAD AND SEND IT TO THE PAY PAL ADRESS THAT WAS GIVEN TO YOU.

Hij was er niet echt blij mee geloof ik,maar het is toch niet mijn schuld dat de betaling zolang geduurd heeft.
Geduld is een schone deugd zeggen ze hier wel eens.

Mvg geert
Bericht 7 van 9
laatste antwoord

ander verzendadres en geblokeerde betaling

huwitte
Community-lid
U kunt de koper schrijven dat u om in orde te zijn met de PayPal regels moet versturen naar het US adres op de PayPal Transaction Details Page.
PayPal Seller Protection. Eligibility Requirements.
Ship the item to the shipping address on the Transaction Details Page

Als u verzendt, doe het dan binnen de 7 kalenderdagen na ontvangst van betaling met online tracking en online te controleren bevestiging van de handtekening ontvanger (“Signature Confirmation” is online documentation that can be viewed at the shipping company’s website and indicates that the item was signed for on delivery.).

De koper zal douanekosten moeten betalen aan de US douane voor ontvangst van de zending. Het lijkt mij niet slecht dat als u in de toekomst op eBay.com nog objecten moest aanbieden met een redelijke prijs (of op een andere eBay site met kopers van buiten de EU douane unie) om volgend door eBay opgesteld bericht in de bovenste helft van de objectbeschrijving te plakken om u in te dekken tegen slechte feedback omwille van deze extra kosten:
Buyers – Please Note:

Import duties, taxes, and charges are not included in the item price or shipping cost. These charges are the buyer's responsibility.

Please check with your country's customs office to determine what these additional costs will be prior to bidding or buying.

Zie voor verdere details (onderaan uitvouwen door op driehoekje te klikken):
http://pages.ebay.com/help/policies/feedback-removal.html
of de Nederlandse tekst:
http://pages.benl.ebay.be/help/policies/feedback-removal.html



Bericht 8 van 9
laatste antwoord

ander verzendadres en geblokeerde betaling

ernest1809
Community-lid
Bedankt voor de extra info,alweer wat wijzer geworden.;-)

Mvg geert
Bericht 9 van 9
laatste antwoord