annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Coördinatie tussen eBay Benelux, eBay UK en PayPal

afsluiten
Community-lid

Bestaat die of is die zoek?


Hoe dan ook, mijn vertrouwen in eBay is ernstig geschaad en ik maak er dan ook geen verder gebruik meer van tot volgend probleem is opgelost.


Zonder in details te treden, alhoewel alles met stukken werd gestaafd aan eBay BE/NL, eBay UK en PayPal, vraag ik mij af waarom eBAY dit probleem niet kan of wil oplossen?


In december '11 verkoop ik een CONTAX Zeiss camera aan een koper in Cambridge UK voor een bedrag van 260€.


De klant betaald via PayPal, en ik stuur het pakket met de Belgische post aangetekend aan de koper.


De klant meld na enkele dagen dat hij het pakket niet heeft ontvangen, wat mij ertoe aanzet om via de Belgische post tracking en zij op hun beurt via de Royal Mail UK tracking de loop van het pakket te achterhalen.


Dit duurt enige tijd alvorens finaal alle stukken uit de legpuzzel bijeen komen. Hieruit blijkt zwart op wit uit de Royal Mail audit papieren dat het pakket na aangeboden te zijn bij de koper vermoedelijk niet kon worden afgeleverd, en dat het pakket ter afhaling op de Cambridge hoofdpost voor afhaling beschikbaar was gehouden. Het pakket werd inderdaad afgehaald en op het document van Royal Mail blijkt de afhaler te hebben ondertekend met de naam WANG, wat ook de naam was van de koper.


Ondertussen was de verstandhouding met de koper door zijn negatieve feedback verziekt, doch na het voorleggen van alle stukken aan alle betrokken partijen verandert de koper zijn beoordeling in een positieve, doch blijft beweren dat hij het pakket niet in zijn bezit heeft.


Gezien de bewijskracht van de voorgelegde stukken beslist PayPal de som van 260€ die eerst werd geblokkeerd op mijn account vrij te geven, zodat naar mij toe recht geschiedt.


eBay UK echter gaat mijns inziens slordig te werk en stort hetzelfde bedrag (in £ verrekend uiteraard) aan de koper. Deze is vermoedelijk tevreden maar beweert dat zijn stappen bij Royal Mail UK om te achterhalen waar het pakket gebleven is op niks uitdraaien.


So far so good; echter krijg ik de laatste maanden van eBay UK de faktuur toegemaild voor het aan koper teruggestorte bedrag, en alhoewel in bezit van alle stukken ter staving blijven zij mij reeds maandenlang betalingsaanmaningen sturen met afdreigingen mijn eBay account te beknotten of in te trekken.


Mezelf, met ondertussen 486 positieve feedbacks, en zero neutrale of negatieve, richt mij tot eBay BE/NL voor klantenondersteuning en vraag hen om een creditnota van eBay UK.


Ene zekere Mr. L[...] H[...] bij de klantendienst BE/NL stuurt mij zonder kennis te nemen van het dossier met alle stukken wandelen, doch krijg ik van Mr. M[...] J[...] (eBay Escalation Agent) een email dat ik de 260€ niet dien te betalen en dat ik geen verdere aandacht dien te besteden aan de eBay UK betalingsaanmaningen.


Weken vergaan, de aanmaningen blijkven komen, en van eBay BE/NL hoor ik niks meer.


Behandel je zo je klanten?


Iemand gelijkaardige ervaringen?


Wat te doen?


G[...] J[...]

-- Bewerkt door martijn@ebay.com om 24 Apr 2012 17:44 CEST
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Coördinatie tussen eBay Benelux, eBay UK en PayPal

Die grote multinationals zoals Ebay hebben wereldwijd afdelingen, divisies genoemd... al die divisies hebben hun eigen bestuur en werken volgens de geldende wetten van het land waar ze actief zijn... van een samenwerking tussen de verschillende divisies is nauwelijks of helemaal geen sprake.


Jij bent Belg en klant bij Ebay Benelux, deze heeft jou hier in het gelijk gesteld en je geld teruggestort, Ebay UK gaat daar duidelijk niet mee akkoord en geeft de koper gelijk die ook nog eens zijn geld terugkrijgt, alle bewijzen (voor zover ik het begrijp) zijn tegen de koper, dus wat moet jij doen... helemaal niks, behalve alle bewijzen goed bewaren mocht de zaak toch escaleren.


Ik zou er in ieder geval niet van wakker liggen, voor zover ik het begrijp kunnen ze daar in de UK jou niks maken, dat ze hun geld terugeisen aan de koper want die heeft het onterecht teruggekregen!

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Coördinatie tussen eBay Benelux, eBay UK en PayPal

sony-san
Community-lid

en in toekomst stuur alles met GLS omdat mannen werken met track en trace online.... les geleerd harde manier... post met hun tiketjes is prutsen...mvg

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Coördinatie tussen eBay Benelux, eBay UK en PayPal

Dit lijkt me wel een bizar verhaal hoor.


Bij mijn weten betaalt ebay nooit terug maar wel Paypal...


Mogelijks zit er hier dus ook wel iets frauduleus achter die ebay.uk-berichtjes...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Coördinatie tussen eBay Benelux, eBay UK en PayPal

Welk is het mail-adres vanwaar die uk-berichtjes komen ?


 


En hoe zou je moeten betalen ?


 


Op welke rekening / op wiens naam ?




Bericht 5 van 5
laatste antwoord