annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

14 dagen bedenktijd

Hoi,

 

Nieuw hier en net vast gesteld dat als je op de knop kopen drukt je effektief iets koopt.
Er bestaat niet zoiets als een winkelmandje blijkbaar bij E-bay.

Ik heb effektief bij die verkoper een aantal produkten gekocht maar doordat ik nieuw ben en aan het prutsen geweest ben met dat samenvoegen is er dus het een en ander mis gelopen.
Ik kan natuurlijk betalen, laten verzenden en dan mijn recht inroepen om dit terug te sturen, maar heb ik ook niet het recht om binnen de 7 dagen de online aankoop teniet te doen ?
Waarom werkt e-bay niet zoals alle andere webshops met een winkelmandje.

Ik heb de verkoper gisteren al gecontacteerd maar e-bay blijft me bestoken met mails om te betalen.

Hoop dat het goed komt.

 

Kris

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

14 dagen bedenktijd

Een winkelmandje bestaat inderdaad niet op ebay, doch u kan de items die u interesseren wel opslaan in een volglijst. Dit laat u toe om achteraf eventueel nog te bieden, en u hebt een mooi overzicht.

 

Uw bod is bindend op ebay, dit staat trouwens glasgelder vermeld op het ogenblik dat u uw bod uitbrengt. Bedenktijd is hier dus niet aan de orde.

 

Aankoop annuleren is niet zomaar een "recht". Het enige wat u kan doen is de zaak uitleggen aan de verkoper, en vragen of hij bereid is de transactie(s) te annuleren.

Eerst iets laten opsturen om alsnog de aankoop te annuleren lijkt me niet verstandig. Dit brengt bovendien nutteloze verzendingskosten met zich mee.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

14 dagen bedenktijd

Hey,

 

Bedankt voor je antwoord.

ik heb ondertussen ook door dat Ebay daar niet echt conform de europese wetgeving is wat betreft de aankoop bij een bedrijf.
Die stelt namelijk dat je het recht hebt om binnen de 14 dagen af te zien van een aankoop.

Dit is europese wetgeving, niet iets dat ik verzin. en of je nu via ebay koopt of via de website van een leverancier, dat blijft hetzelfde.

Het gaat wel degelijk over een aankoop bij een bedrijf, niet bij een particulier.

Nu, mijn probleem is opgelost, ik had bij die leverancier materiaal besteld dat ik effektief ook nodig had dus die heeft geen problemen gemaakt om de rest te annuleren. 
In de toekomst zal ik 2 keer nadenken om hier nog te kopen als ebay zo maar een loopje neemt met de europese wetgeving.

Op amazon zie je dit helemaal niet.

 

Kris

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

14 dagen bedenktijd

Toch even een kleine aanvulling bij dit onderwerp...

Als je bij een zelfstandige koopt, heb je inderdaad het recht om binnen de 14 dagen af te zien van de aankoop. Dit is zoals je zegt een wettelijke geregelde aangelegenheid.

MAAR... dan moet je wel bij een professioneel verkoper aankopen.

Het is niet zomaar vanzelfsprekend dat bij ALLE eBay-transacties dit recht ook geldt! Op eBay zitten een heleboel particuliere verkopers die helemaal niet moeten voldoen aan deze regelgeving.

Het is niet zo dat je koopt bij het bedrijf eBay hé? Ebay is slechts een platform dat andere personen of bedrijven een verkoopskanaal aanbiedt.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 4
laatste antwoord