annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bod geweigerd

Eerste keer dat ik dit meemaak. Was verschillende items van een en dezelfde verkoper in Engeland aan het volgen, en had e-snipe ingesteld om op elk object een bod uit te brengen. Maar mijn biedingen werden telkens geweigerd door de verkoper. Of tenminste dat is wat e-snipe me verteld: eBay bid rejected, seller has blocked bid from user on this form

Nochtans had ik de verkoper gevraagd of hij naar België wou verzenden, en dat was geen probleem. Ik snap niet wat er mis gegaan is met mijn biedingen. Ook mijn biedingen die ik manueel ingaf werden geweigerd...
Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Bod geweigerd

tjr0000
Community-lid
Misschien heeft hij toch die optie aangevinkt om geen biedingen toe te laten van landen waar hij niet naar verzend. Mogelijk heeft hij als geldige bestemming enkel zijn eigen land aangeduid maar soms kan je door het te vragen het toch voor elkaar krijgen dat hij naar een ander land wil verzenden. Maar dan heeft hij mogelijks niet die optie uitgezet.
Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Bod geweigerd

huwitte
Community-lid
Het bericht dat u krijgt als u een manueel bod wil doen vertelt meestal waarom u niet kan bieden.

Ofwel heeft de verkoper u in zijn geblokkeerde bieders lijst staan, dit gebeurt wel meer als vragen aan de verkoper of het profiel van een geïnteresseerde koper een verkoper niet aanstaan. Verkopers durven dan zich wel eens van de domme houden als de koper vraagt waarom zij niet kunnen bieden. Als u ingelogd bent op de UK site tijdens het bieden krijgt u dan bericht in de aard van:
Transaction Blocked

Unfortunately this seller has decided that you are not permitted to bid on their listings. You may contact the seller via the Ask Seller Questions feature if you want additional details.

Please note: You may not use other eBay accounts to bid on this seller's listings. Doing so may result in your indefinite suspension from eBay.

Ofwel voldoet u niet aan de vereisten voor kopers die de verkoper ingesteld heeft en dan krijgt u zoiets:
This seller has set buyer requirements for this item and only sells to buyers who meet those requirements.
You are unable to bid on or buy this item because:
En dan staat er waarom u geblokkeerd werd:
• Don't have a PayPal account
• Have unpaid items recorded on their account
• Have a primary postage address in countries you don’t deliver to
• Have reportedly violated eBay policies
• Have a Feedback score lower than the number you specify
• Are currently winning or have bought "1-100" of your items in the last 10 days (you can specify the number)
Bijvoorbeeld als de verkoper de vereiste van een PayPal account heeft aangevinkt, wat niet ongewoon is voor een verkoper in de UK, moet u een PayPal account hebben dat gekoppeld is aan uw eBay account, anders kan u niet bieden. Verkopers kunnen u dan in hun Exemption List zetten zodat u terug kan bieden (zie link hier helemaal onder).


Maar vraag het de verkoper. Die kan in zijn logboek zien wanneer u hebt willen bieden en omwille van welke vereiste u geblokkeerd werd. Stuur dan misschien best volgende link mee met deze vraag aan de verkoper:
http://pages.ebay.co.uk/help/sell/buyer-requirements.html#blocked



Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Bod geweigerd

Ik heb de verkoper achteraf terug gecontacteerd, en hij had inderdaad een optie aangeduid om bieders buiten Engeland te blokkeren. Toen ik hem gevraagd had om ook naar het buitenland te verzenden, had hij toegezegd. Maar omdat er al op de objecten geboden was, kon hij deze optie helaas niet meer ongedaan maken. Hij was 'vergeten' mij dit te melden...

Helaas voor hem, want ik had zeker meer geboden dan de uiteindelijke verkoopsprijs...
Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Bod geweigerd

huwitte
Community-lid
Dat had wel nog gekunnen bij een veiling met biedingen als hij uw gebruikersnaam in de uitzonderingslijst gezet had.:-(

http://pages.ebay.co.uk/help/sell/buyer-requirements.html#exemption



Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Bod geweigerd

Goed om te weten. Maar hoe kun je nu juist zien of je geblokkeerd bent door een verkoper?
Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Bod geweigerd

huwitte
Community-lid
Dat kan men maar eerst zien aan het bericht dat men krijgt op het ogenblik dat men een bod wil plaatsen of een aanbieding wil kopen.



Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Bod geweigerd

Dus als je op het laatste moment je bod wil uitbrengen, ben je de pineut...
Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Bod geweigerd

huwitte
Community-lid
Dat is zo. Maar dat werkt in de twee richtingen. Verkopers hebben ook geen tijd meer om biedingen te annuleren van bieders die op het laatste moment bieden en die ze liever kwijt dan rijk zouden zijn (en die ze nog niet geblokkeerd hadden).



Bericht 9 van 9
laatste antwoord