annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douane kosten (de regels BE)

start0.01euro
Community-lid

Heb vandaag 10 euro douane kosten moeten betalen op een pakketje (vanuit HK) waarvan de kosten +/- 35 euro waren. In de regels staat het volgende:



-------


Voor welke zendingen dient u geen heffingen te betalen?


2/ Zendingen uit een land buiten de EU met een globale waarde niet meer dan €22, met uitz. van... ...


3/ Niet-commerciële zendingen uit een land buiten de EU, verzonden door een particulier naar een andere particulier met een tot. waarde van niet meer dan €45 (art. 44 van het KB nr.7 van het BTW-Wetboek).



De verschuldigde kosten omvatten:


1/ De douanerechten berekend op basis van de waarde van de zending.


2/ De kosten v/h vervullen van de douaneformaliteiten, ten bedrage van €25 (dienst vrijgesteld van BTW art. 41, § 1, 6° v/h BTW-Wetboek)


3/ De BTW die ingevolge de invoer betaald worden... ...


4/  de eventuele accijnzen.


-------



Mijn vraag is nu hoe ik zelf deze berekeningen kan uitvoeren zodat ik tot het besluit kan komen of de zending voordeliger uitvalt of niet? Want ik heb eens iets aangekocht twv 23eur en hier moest ik geen douanekosten op betalen. Vervolgens moet ik 10eur (ik weet niet hoe ze op dit bedrag kwamen als ik de regels erop nalees?) op een zending van +/- 35eur betalen.


Zijn de regels verandert/aangepast het afgelopen jaar?


Hoe kan ik dus zelf de douanekosten berekenen?



MVG.


-- Bewerkt door start0.01euro om 26 Oct 2010 14:36 CEST

-- Bewerkt door start0.01euro om 26 Oct 2010 14:37 CEST
Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Douane kosten (de regels BE)

e-user2
Community-lid

Die 10 € die je nu diende te betalen hebben geen enkel uitstaans met het bedrag van je ontvangen zending.



Dat bedrag is louter een forfaitaire vergoeding louter omdat deze zending door de douanedienst passeerde.



Je kan steeds je verhaal doen aan de betrokken ombudsman. Hoe meer klachten die over die praktijk toekomen hoe sterker de ombudsman deze praktijk kan aanvechten met argumenten.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Douane kosten (de regels BE)

start0.01euro
Community-lid

Ik merk toch op dat mijn artikel niet voldeed aan de regels - voor tax-vrije verhandeling? (zie mijn eerste post)



Waarom zou die 10euro niets met mijn artikel te maken hebben? Hoe kom je tot dit besluit?


-- Bewerkt door start0.01euro om 26 Oct 2010 20:01 CEST

-- Bewerkt door start0.01euro om 26 Oct 2010 20:02 CEST
Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Douane kosten (de regels BE)

zowiedot
Community-lid