annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan ik hier nog iets ondernemen?

plastiek
Community-lid

Via een vriend die ook dezelfde reis geboekt had op E-Bay heb ik een bericht ontvangen dat het hotel falliet is en de reisbon niet meer gebruikt kan worden. Ik heb contact gehad met de verkoper en het enige wat deze vertelde was dat ik mijn geld kwijt was en er niets meer aan gedaan kon worden! 


Kan ik hier nog iets ondernemen? 

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Kan ik hier nog iets ondernemen?

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je bewust werd bedrogen, was het een particuliere verkoper of een reisoperator?


Indien het een reisoperator was, vertellen ze je daar onzin, reisoperators zijn voor zulke situaties verzekerd.

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Kan ik hier nog iets ondernemen?

plastiek
Community-lid

Het was van "Touridat" deze bied allerlei reizen aan op E-Bay.


Het hotel was "Parkhotel Moorhof in Gronau".

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Kan ik hier nog iets ondernemen?

Je had hier al eerder een draadje over geopend (dat op mysterieuse wijze verdwenen is), ik vroeg je toen voor welke periode je geboekt had?


Touroperators of reisburo's als je wil, gaan contracten aan met hotels en vakantieverblijven waar prijzen worden afgesproken, zij garanderen klanten, de klant die een reis boekt, moet het volledige bedrag van de reis betaald hebben ten laatste de dag voor het vertrek... het hotel of het verblijf krijgt zijn geld ten vroegste de dag dat de klant ook daadwerkelijk zijn reis aanvat... dus die bewering dat je geld reeds aan dat hotel werd overgemaakt, klopt niet! Gaat zo'n hotel nu intussen in faling zodat klanten niet kunnen vertrekken, moeten die hun geld intergraal terugkrijgen, d.i; contractbreuk van de touroperator... je kan eens contact nemen met de juridische dienst van Testaankoop.

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Kan ik hier nog iets ondernemen?

plastiek
Community-lid

Ik had nog geen contact gehad met het hotel om een datum af te spreken, de reisbon was 3 jaar geldig. Volgens de verkoper wordt het geld op het einde van de maand naar het hotel overgemaakt, omdat ik reeds in mei had gekocht was dit reeds doorgestort.


Ze verzorgen allen de verkoop via veilingsites en sturen U de reisbon met specifieke nummer op waarmee je dan bij het hotel een verblijf kan boeken. Het is dus geen touroperator maar een tussenpersoon.


Deze hebben waarschijnlijk daardoor geen rechtsverplichtingen.


 

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Kan ik hier nog iets ondernemen?

Een tussenpersoon? De naam "Touridat" doet mij wel sterk vemoeden dat die zogenaamde tussenpersoon zich wel degelijk voordoen als touroperator hoor! Enfin, zoals ik eerder al zei.. neem eens contact met de juridische dienst van testaankoop, daar hoef je geen lid voor te lid, mss dat zij je meer informatie kunnen geven.

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Kan ik hier nog iets ondernemen?

Ik ben vanmorgen ten rade gegaan bij onze vriend Google, en wat blijkt... Touridat is een Duitse touroperator, het is dus ook duidelijk dat ze hun verantwoordelijkheid ter zake niet willen opnemen.


Ik vrees dus dat je je geld kwijt bent, tenzij je betaalde via CC of PP, dan heb je mss nog een kans, procederen in Duitsland lijkt me niet echt heel interessant.

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Kan ik hier nog iets ondernemen?

@walesha


je moet de kleine lettertjes lezen... er staat duidelijk dat Tourindat enkel fungeert als tussenpersoon en niet aansprakelijk is NADAT het hotelticket geleverd is, dus is goed gevonden...


geen aansprakelijkheid, zij zijn ook geen toeroperator, ze verkopen enkel vouchers zonder aansprakelijkheid... zijn dus een soort verkoopskantoor in het hotelwezen... u vraagt een voucher, wij verkopen u een voucher, en de rest is tussen u en het hotel...wij hebben onze winst...



zie hun website.



één goede tip next time koop bij een grote hotelketen je voucher, dan weet je wat je krijgt en heb je ook altijd verhaal... internet staat vol van verhalen ala touridat...



D.

Bericht 8 van 8
laatste antwoord