annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Welke feedback na terugbetaling ?

Ik kocht bij een veelverkoper tweedehands geheugen voor twee computers. Het geheugen is volgens de verkoper "getest en 100% in orde". Na ontvangst gebruik ik een eenvoudig testprogramma, en dat vindt in beide gevallen fouten in het geheugen. Nadat ik de verkoper daarover mail, krijg ik prompt mijn geld terug, zonder verdere uitleg of vraag om het geheugen terug op te sturen.
Welke feedback geef ik nu ? Positief, omdat ik geen financieel verlies geleden heb ? Of neutraal met een opmerking dat het geheugen niet grondig getest is, als waarschuwing voor andere kopers ?

Bericht 1 van 17
laatste antwoord
16 ANTWOORDEN 16

Welke feedback na terugbetaling ?

Ik zou (als verkoper dan) het op prijs stellen indien een koper mij een neutrale zou geven, met de opmerking dat het geheugen fouten gaf maar dat het geld terugbetaald is.



Positief kan je het niet noemen want je koopt tenslotte iets wat normaal moet werken. De handelswijze van de verkoper is ook niet 100% correct, normaal zoek je samen naar een oplossing voor zulke problemen.



Negatieve feedback heeft voor verkopers meer invloed op hun status met Ebay dan je zou vermoeden.

Bericht 2 van 17
laatste antwoord

Welke feedback na terugbetaling ?

Eerlijk? Zou ik toch positief stemmen als de verkoper in kwestie algemeen positeve feedbacks heeft.  Indien hij al meerdere negatief en neutrale heeft zou ik ook neutraal geven.


 


Het is niet positief omdat je niet kreeg wat je kocht maar het eindigd wel positief dat je je geld terug hebt.


 


Ik hou altijd rekening met het feit je nog wel eens bij die verkoper kunt aankopen, ook al had je de eerste aankoop pech.  Velen houden daar geen rekening mee.


 


Stel nu dat ik iets koop en ben niet tevreden en geef een negatief maar de week nadien verkoopt die verkoper iets wat je erg graag wilt, wat dan?  Ga je dan speciaal een andere account openen om het toch te kopen uit schrik omdat je al eerder een negatieve gaf?


 


Zo zie je maar dat elke persoon sommige zakens vanuit een andere hoek bekijkt.


 


Doe wat je hart zegt en zorg dat je je er goed bij voelt. Neutraal of positief.


 

Bericht 3 van 17
laatste antwoord

Welke feedback na terugbetaling ?

Hmmm... object deugd niet, geld terug zonder verder commentaar... dus geen communicatie mogelijk.... ik zou voor een neutrale gaan!

Bericht 4 van 17
laatste antwoord

Welke feedback na terugbetaling ?

En waarom niet gewoon een positieve geven met de vermelding: "werkte niet maar correct terugbetaald door verkoper" ???


 


Is heel wat fairder dan al de rest vind ik persoonlijk.


Als verkoper heb je echt niet alles in de hand hoor! Er kan al eens eentje tussen de mazen van het net glippen é?




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 17
laatste antwoord

Welke feedback na terugbetaling ?

peroonlijk vind ik positief met inderdaad vermelding " van correcte en onmiddellijke terugbetaling na defekt"


stel me zelf altijd in ieder zijn plaats, zulke feedback zou ik zelf liever ontvangen dan een neutrale of negatieve (denk iedereen wel hoor).


zoals eerder gezegd : uw hart volgen en doen waar ge u beste bij voelt.

Bericht 6 van 17
laatste antwoord

Welke feedback na terugbetaling ?

Ik zou positief geven, maar wat minder voor de sterren-feedback, object zoals beschreven een 3 of 4, communicatie ook een 3 of 4.



m.
Bericht 7 van 17
laatste antwoord

Welke feedback na terugbetaling ?

Zoals verwacht lopen de meningen (alweer) uiteen... een FB is een beoordeling en bij een beoordeling over een transactie spelen vier elementen mee: snelheid levering, communicatie, verzendkosten en het object zelf. (Voor verkopers is het eerste dan de snelheid van de betaling)


Als koper hou ik rekening met die eerste vier, is er daar bij één ervan een probleem geweest, ben ik dus niet 100% tevreden en kan het dus een neutrale FB worden, wat ook niet altijd zo hoeft te zijn... een negatieve is bij mij eerder een uitzondering, is slechts één keer (terecht) gebeurt.


Dus... als ik moet oordelen over wat hier bij de poster is gebeurt, wordt het steevast een neutrale, want elke vorm van communicatie onbreekt.


 

Bericht 8 van 17
laatste antwoord

Welke feedback na terugbetaling ?

@Walesha, geef jij negatief voor een trage verzending ? Dat lijkt me sterk overdreven ! Je hebt je aankoop toch gekregen, als je tevreden was over de rest van de transactie, kan je toch via de sterren-feedback een lage beoordeling geven voor de verzendtijd, en de rest van de transactie positief beoordelen.



m.
Bericht 9 van 17
laatste antwoord

Welke feedback na terugbetaling ?

Be positive !   B-)

Bericht 10 van 17
laatste antwoord