Hallo, zijspoor, ook bedankt voor jouw reactie. Maar wat bedoel je juist met "beter onderhandelen over de verzendkosten"? Ik heb nog voor het bieden nagevraagd of de aangegeven kosten wel klopten, ja, zei ze. En nadien heb ik 4,49 euro betaald, dat vond ik zelf ook vreemd, maar dat was wat ze vroeg. Voor de zekerheid heb ik er dan nog bijgezegd dat ze me moest contacteren indien het in de post meer zou blijken te zijn (ik dacht aan 5,70 voor taxipost), ik was bereid het verschil nog bij te storten. Voor zover ik weet heb ik daarmee al meer gedaan dan eigenlijk nodig. Ik dacht tot nu toe dat je als koper alleen verplicht bent om de kosten te betalen die bij de aanbieding vermeld staan. Indien die niet kloppen, is dat toch de verantwoordelijkheid van de verkoper? Stel dat ik een object van vijf kilo koop en ze vragen 1 euro verzendkosten ; als ik dat betaal, ben ik toch in principe in orde? En dan bij gratis verzending : je verwacht dan toch ook niet dat de verkoper het ongefrankeerd in de bus gooit omdat je geen verzendkosten betaald hebt? Maar ik ben geen onmens hoor. Als ik vermoed dat het te weinig is, ben ik altijd bereid het verschil bij te leggen. Zo ook deze keer, dus.
Ja, ze kunnen in de post breilessen gaan geven. Dat zou hun imago niet meteen verbeteren, denk ik, als die dames doodgemoedereerd achter hun loketje zouden zitten breien. Puur uit nieuwsgierigheid : wat zouden ze met zulke onbestelbare pakjes doen? Verbranden? Verkopen op een veiling (op ebay, haha!)? Mijn pakjes worden slechts tot 16 maart voor mij opzijgezet. Daarna worden ze "behandeld als onbestelbaar", wat dat ook mag zijn.