annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

meerdere aankopen en gratis verzending

e-user2
Community-lid
Wat met een gezamenlijke aankoop bij eenzelfde verkoper waar er gratis verzending voorzien is, daar lijkt mij geen aanpassing mogelijk van de te betalen verzendingskosten? -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

meerdere aankopen en gratis verzending

articcynda
Community-lid

Als de verzending van elk afzonderlijk object gratis is, dan is de gecombineerde verzending dat ook.



Als je van een bedrag van 0 EUR een verzendkorting van x % aftrekt, dan blijft dit immers 0 EUR. Lijkt me de logica zelve.

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

meerdere aankopen en gratis verzending

e-user2
Community-lid


Als je van een bedrag van 0 EUR een verzendkorting van x % aftrekt, dan blijft dit immers 0 EUR. Lijkt me de logica zelve.




De samenstelling van de bedragen zijn wel anders.



Als je één item aanbiedt waarvoor een verzendingskost is van 6 €, dan wordt de inbegrepen verzendingskost voor twee items 12 €, terwijl de reële verzendingskost bijvoorbeeld mogelijk identiek is voor de twee items in één zending.



Je kan nooit een verzendkost hebben die het dubbele is bij verzending van twee x het gewicht ten opzichte van de verzendingskost voor één item.



Voorbeeld met verzendkost uit een ander draadje: de kost voor het versturen van 5 kilo bedraagt 26€, dus voor 2 items zou er bij een gratis verzending 52€ inbegrepen zitten als verzendkost. Terwijl de werkelijke verzendkost 39€ bedraagt.



Je zal nooit een dubbele kost hebben bij het gezamenlijk versturen van 2 items.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

meerdere aankopen en gratis verzending

articcynda
Community-lid

Ik volg je redenering, maar als je helemaal geen verzendkosten moet betalen, dan kan je er toch ook geen korting op krijgen? Minder als niks betalen zou betekenen dat de verkoper jou geld moet, en dat is toch een beetje ver gezocht, vind ik.



Wat je wel kan doen is de verkoper om korting vragen omdat je meer dan één object koopt, maar dat kan je eigenlijk altijd doen ook als het niet met gratis verzending is.



Zelf verkoop ik trouwens nooit met gratis verzending, net om dit soort situaties te vermijden.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

meerdere aankopen en gratis verzending


De samenstelling van de bedragen zijn wel anders.


 


Als je één item aanbiedt waarvoor een verzendingskost is van 6 €, dan wordt de inbegrepen verzendingskost voor twee items 12 €, terwijl de reële verzendingskost bijvoorbeeld mogelijk identiek is voor de twee items in één zending.


 


Je kan nooit een verzendkost hebben die het dubbele is bij verzending van twee x het gewicht ten opzichte van de verzendingskost voor één item.


 


 


Je kan bij eht plaatsen van een object steeds aangeven hoeveel de verzendkost zal zijn bij een eventueel tweede aangekocht (identiek) artikel.


Bvb: 26 euro als standaardkost (voor een pakket tot 5kg) + 13 euro (voor een extra aankoop).


 


Het wordt echter problematischer voor twee verschillende artikels: op ebay is combineren dan wel problematisch.


Het enige wat je dan kan doen is bij het doorsturen van de betalingsgegevens de verzendkosten manueel wijzigen.


Groot probleem is dan weer die kopers die supersnel zijn en gedwee betalen vooraleer je de verzendkosten kan wijzigen.


Enige oplossing die ik dan hanteer is het teveel gestorte terugbetalen en hen dit ook via mail laten weten




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

meerdere aankopen en gratis verzending

e-user2
Community-lid


Je kan bij eht plaatsen van een object steeds aangeven hoeveel de verzendkost zal zijn bij een eventueel tweede aangekocht (identiek) artikel.


Bvb: 26 euro als standaardkost (voor een pakket tot 5kg) + 13 euro (voor een extra aankoop).



Het wordt echter problematischer voor twee verschillende artikels: op ebay is combineren dan wel problematisch.


Het enige wat je dan kan doen is bij het doorsturen van de betalingsgegevens de verzendkosten manueel wijzigen.


Groot probleem is dan weer die kopers die supersnel zijn en gedwee betalen vooraleer je de verzendkosten kan wijzigen.


Enige oplossing die ik dan hanteer is het teveel gestorte terugbetalen en hen dit ook via mail laten weten




Ik loste dat zelf recentelijk op door bij de aanbiedingen te plaatsen welk bedrag er van de totale som afging als er meer dan één item gekocht werd.


-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 6 van 6
laatste antwoord