annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

namaak object

polder30koen
Community-lid

Hallo,



Ik heb onlangs een koptelefoon gekocht op ebay.


Bij de objectbeschrijving stonden foto's van de echte doos en echte koptelefoon, de koptelefoon die ik ontvangde was echter een vervalsing. Wat kan ik best doen? Een claim aangaan bij Paypal?



Danku.

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

namaak object

eerst een mail sturen naar de verkoper dat je niet tevreden bent en vraag hem om uitleg!   vraag hem om de goederen terug te mogen sturen en teruggave van je betaalde som;


 


indien je geen nieuws ontvangt na enkele dagen, (beetje geduld hebben)  een claim indienen bij paypal zodat het geld dat je betaald hebt geblokkeerd wordt, reden "item beantwoord niet aan de beschrijving",  ook een claim via EBAY indienen.


 


ik ben zelf ook verkoper en mijn klanten kopen wat ze zien, 100% volgens mijn beschrijving, "what you see is what you get".


niet tevreden, goederen terug gestuurd en alles integraal terugbetaald.


 


succes ! 

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

namaak object

Mij lijkt deze verkoper helemaal niet eerlijk,een foto van een ander object...


Ik vrees dat die niet zal reageren.


Ik zou via PAY PAL een geschil openen voor afwijkend object.


Desnoods het merk contacteren,sommige merken oa Hermès zijn niet mals voor verkopers van namaak



@delamont


ik denk dat deze verkoper tot een ander soort behoort dan jij hoor,sommige verkopers hebben geen geweten !

Bericht 3 van 13
laatste antwoord

namaak object

e-user2
Community-lid


eerst een mail sturen naar de verkoper dat je niet tevreden bent en vraag hem om uitleg!   vraag hem om de goederen terug te mogen sturen en teruggave van je betaalde som;



Als die goederen teruggestuurd worden dan ben je ook het bewijs kwijt...

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 4 van 13
laatste antwoord

namaak object

Ik ben hier niet helemaal mee... "de koptelefoon was een vervalsing"??? Ik weet wel dat er veel (dure) merkkledij wordt vervalst en hoe dat in zijn werk gaat, maar hoe "vervals" je een koptelefoon???


Er zijn zoveel berijven die die dingen maken, dus ja, een namaak-koptelefoon hoor ik wel voor het eerst.

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

namaak object

polder30koen
Community-lid

Het was een koptelefoon van Beats by Dr Dre.


Ik heb reeds een koptelefoon hiervan en het verschil is groot.



Bedankt voor de reactie.

Bericht 6 van 13
laatste antwoord

namaak object

polder30koen
Community-lid

De koper kwam uit Nederland en het object kwam zo te zien uit China. Ik heb de koper gezegt dat het object vals was en deze stelde mij twee dingen voor. Of ik stuurde het object terug naar hem en ik kreeg 50% van het geld terug of ik stuurde het object terug naar China wanneer ik al mijn geld terug zou krijgen.


Ik zei dat ik dit niet vertrouwde en vroeg om eerst 50% van het geld terug te sturen voordat ik het object naar China stuurde en wanneer het ontvangen is de overige 50% aan mij wordt terugbetaald. Hierna had de verkoper een ander voorstel: ik behoud het object en hij betaalt mij 50% terug. Hiermee ging ik akkoord en verkoper heeft mij zo net mijn geld terugbetaalt.


Hij vraagt positieve feedback te geven maar langs de andere kant bedriegt hij wel andere mensen die het vals object niet herkennen...


Bedankt voor het antwoord.

Bericht 7 van 13
laatste antwoord

namaak object

polder30koen
Community-lid

@ siemenpoes


Wanneer je bij PayPal een geschil opent vragen ze om documentatie met een verklaring te sturen waarop staat dat het object effectief vals is. Waar kan ik dergelijke verklaring halen.


Bedankt.

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

namaak object

Ik ben er nog niet helemaal uit... het is me duidelijk dat die koptelefoon niet degene is die je had gekocht, maar heeft dat merk dan maar één model op de markt?


Je spreekt over een "vervalsing", de vraag bij mij is nog steeds... hoe staaf je die term, terwijl je hierboven zelf zegt dat je niet weet hoe je die "vervalsing" kan aantonen?

Bericht 9 van 13
laatste antwoord

namaak object

polder30koen
Community-lid
Ik had het model studio voor een familielid besteld. Ik zelf bezitte reeds een studio model.
Ik krijg dit model toegestuurd. De koptelefoon lijkt op die van mij maar klinkt minder goed en het materiaal is van mindere kwaliteit. De verkoper heeft echter in de aanbieding foto's geplaats van het authentieke model. Het is nagemaakt maar wordt wel beschreven als authentiek.
Bericht 10 van 13
laatste antwoord