annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opgepast met lotverkoop: Paypal beleid kan in nadeel koper zijn

Onlangs kocht ik een lot van 50 hangertjes, gezien deze goed van pas kwamen als geschenken voor mijn ruime vrienden- en kennisenkring. Dit leek me een goede kans om voor alle dames een mooi geschenk aan een redelijke prijs te hebben;


Ik had van die verkoper al eens gekocht en lag er niet van wakker.


Zonder het te vragen, stuurde de verkoper de hangers aangetekend op, maar wat bleek toen ik ze uitpakte: er waren slechts 40 in plaats van 50 hangers.


Toen heb ik de verkoper hierover gecontacteerd. Geen reactie van zijn kant.


Ik opende een geschil, maar enkel de belofte de "vergeten hangers" na te sturen. Na 14 dagen nog steeds geen hangers en mijn tijd drong.


Dan maar een claim ingediend en een gedeeltelijke terugbetaling gevraagd van 1/5 van het totaalbedrag, omdat dit het aantal goederen van dat ontbrak.


Resultaat: Paypal eiste dat ik die andere 40 hangers nog eens zou terugsturen, per aangetekende zending, wat me meer zou kosten, dan het bedrag waarvoor ik opgelicht was.


Daarnaast moest ik nog bewijzen faxen, wat me nog eens extra geld ging kosten. Daarbij zou ik dat geld sowieso al kwijt geweest zijn, want


Ik gaf het op en kreeg geen terugbetaling van het bedrag dat ik opgelicht was. De claim is in het voordeel van de verkoper gesloten en ik kan dus enkel mijn wedervaren hier vertellen.


De verkoper heeft van mij een negatieve gekregen, maar ik waarschuw hierbij dat verkopers zonder moeite gemakkelijk een koper kunnen oplichten op deze manier.


Koopt u dus een lot en krijgt u het onvolledig aan, dan sta je machteloos. 

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Opgepast met lotverkoop: Paypal beleid kan in nadeel koper zijn

hughwitte
Community-lid

Dat is de normale PayPal procedure als de koper vindt dat het ontvangen goed sterk afwijkt van de beschrijving. Object wordt teruggestuurd en zowel koper als verkoper zijn elk hun verzendkosten kwijt.:-(



"PayPal kan de koper verzoeken een object (voor kosten van de koper) terug te sturen naar de verkoper als dit object volgens koper sterk afwijkt van de beschrijving, en PayPal kan een verkoper verzoeken dit object terug te nemen en het volledige aankoopbedrag plus de oorspronkelijke verzendkosten te vergoeden."




-- Bewerkt door hughwitte om 23 Sep 2010 10:17 CEST
mvg

_____hughwitte________________
Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Opgepast met lotverkoop: Paypal beleid kan in nadeel koper zijn

Dat is het dus: als de verzendkosten van een object hoger zijn dan het waardeverlies, kan men beter het object houden. Alleen geeft men verkopers zo het recht om met kopers te knoeien en op te sturen wat men wenst.


In ieder geval: 40 hangertjes aangetekend terugsturen naar Engeland zou meer kosten dan de schade die ik geleden had.


Pas dus op met kopers die aangetekend versturen. Het is veiliger in die zin, dat je zeker iets aankrijgt, maar dan kunnen ze op een andere manier weer met je knoeien.


Zo kan men bv een lege doos sturen en dan heb je als koper niets te vertellen, want de verkoper heeft verzendbewijzen.


Anderzijds begrijp ik ook dat er bonafide verkopers zijn, die graag traceerbare verzending hebben, omdat er ook wel malafide verkopers zullen zijn, die niets aankrijgen.


Kan Paypal hier misschien ook geen controle op uitvoeren? Wie bv bij zowat elke aankoop een geschil opent, kan als koper ook in twijfel getrokken worden.


Dit was de tweede keer dat ik een claim moest indienen omdat er iets mis ging. Bij de eerste aankoop, ging het op een object dat niet aankwam, al had ik voor aangetende verzending gekozen. De verkoper gaf een vals tracking nummer op van de zending tijdens de claim en toen heb ik mijn geld terug gekregen.


Hier ga je dus, als je als klant eerlijk wil spelen. Ik vroeg gewoon een gedeeltelijke terugbetaling voor de ontbrekende stukken. Dat leek me een redelijk voorstel, maar de verkoper verwierp het, terwijl hij tijdens het geschil zelf toegaf dat er hangers ontbraken.


Dus: Paypal is niet waterdicht. Als je voor een aangetekende zending kiest, ben je als koper niet veiliger. Dan is de verkoper beschermd, maar jij niet.


Ik heb er een les uit geleerd: als ik verplicht ben om meer te betalen bij een verkoper, die enkel aangetekend verstuurd, dan zoek ik wel verder.


Laat je dingen onaangetekend komen, dan betaal je minder en ben je minder gedekt door de Post, maar wel door Paypal.


En als er nog een verkoper een pakje aangetekend verstuurd, terwijl ik niet voor een aangetekende zending betaald heb, dan weiger ik die zending gewoon en gaat ze goedkoper terug naar de verkoper, want dat komt me ook niet meer vertrouwelijk over.


In ieder geval ben ik nu niet meer bang van de wraakfeedbacks die je van zulke mensen kan krijgen.

Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Opgepast met lotverkoop: Paypal beleid kan in nadeel koper zijn

Zo kan men bv een lege doos sturen en dan heb je als koper niets te vertellen, want de verkoper heeft verzendbewijzen


.


Dat geldt wel in de twee richtingen, hoor !


.


Zo kreeg ik laatst van een koper een claim wegens afwijkend object, en kreeg keurig een leeg doosje terug ...




Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Opgepast met lotverkoop: Paypal beleid kan in nadeel koper zijn

Graag jullie mening



Ik koop op 10 september een item voor 60 euro,betaal met paypal ,onmiddellijk.


Eindelijk ontvang ik het pakje,op 20 september,na verschillende mails,die telkens onbeantwoord bleven.



MAAR..


In het pak zit iets kompleet anders!


Via uitgebreid zoeken zie ik dat het item dat ik ontvangen heb verkocht was aan een andere koper voor 180 euro.



Neem onmiddellijk contact met de verkoper,haar antwoord...stuur maar terug...zonder verdere commentaar.


Reageert zelfs niet meer op mijn mails.


Voor pay pal is die terugzending,6,70 euro, op mijn kosten.


Door dat sterrensysteem weet ik niet wie die andere koper is.



Het object is dus totaal afwijkend ,maar heeft een veel hogere waarde dan datgene waar ik heb voor betaald.En ik kan het perfect gebruiken!


Het contactnummer is een GSM,dus dat is ook te betalen.


Moet ik nu kosten maken voor de grote stommiteit van de verkoper,die zelf geen enkele moeite doet.

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Opgepast met lotverkoop: Paypal beleid kan in nadeel koper zijn

martijn@ebay.com
Community-lid


Graag jullie mening


 


Ik koop op 10 september een item voor 60 euro,betaal met paypal ,onmiddellijk.


Eindelijk ontvang ik het pakje,op 20 september,na verschillende mails,die telkens onbeantwoord bleven.


 


MAAR..


In het pak zit iets kompleet anders!


Via uitgebreid zoeken zie ik dat het item dat ik ontvangen heb verkocht was aan een andere koper voor 180 euro.


 


Neem onmiddellijk contact met de verkoper,haar antwoord...stuur maar terug...zonder verdere commentaar.


Reageert zelfs niet meer op mijn mails.


Voor pay pal is die terugzending,6,70 euro, op mijn kosten.


Door dat sterrensysteem weet ik niet wie die andere koper is.


 


Het object is dus totaal afwijkend ,maar heeft een veel hogere waarde dan datgene waar ik heb voor betaald.En ik kan het perfect gebruiken!


Het contactnummer is een GSM,dus dat is ook te betalen.


Moet ik nu kosten maken voor de grote stommiteit van de verkoper,die zelf geen enkele moeite doet.



Beste Siemenpoes,

Interessant geval. Ik zou nogmaals een mailtje schrijven naar de verkoper/verkoopster en haar vragen ofdat het niet om een vergissing gaat. Het kan soms zijn dat de verkoper twee paketjes verwisseld heeft. Je kan hem/haar eventueel ook zeggen dat je anders best wel het ontvangen object wil aanvaarden ter vervanging, maar geef hem/haar toch de kans om de fout eventueel recht te zetten.

Mvg,
Martijn

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Opgepast met lotverkoop: Paypal beleid kan in nadeel koper zijn

Het is inderdaad een vergissing.


Ze had 2 objecten verkocht,totaal verschillend in omvang zelfs.


Maar het probleem is dat ze zich daar blijkbaar niet veel van aantrekt.



Voor paypal moet je de terugzendkosten betalen,dus...



Maar in tegenstelling tot de meeste klachten,ben ik supertevreden met de inhoud,alleen heb ik daar niet voor betaald.








Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Opgepast met lotverkoop: Paypal beleid kan in nadeel koper zijn

Nog altijd geen antwoord op mijn mails.


Vermits ik de andere koper niet ken,weet ik niet hoe zij reageert,iets kopen voor 180 euro,en iets ontvangen wat nieuw in de winkel 165 euro kost!



Ik weet werkelijk niet wat ik moet aanvangen.



Heeft er iemand hier ervaring mee?


Dus een verkoper die zich vergist ,en niet reageert op die melding.


De waarde van beide items was erg verschillend,60 euro en 180 euro!


Ik heb dat ontvangen waar 180 euro voor was geboden,maar heb betaald voor datgene ik gewonnen had,60 euro.

Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Opgepast met lotverkoop: Paypal beleid kan in nadeel koper zijn

e-user2
Community-lid


Nog altijd geen antwoord op mijn mails.


Vermits ik de andere koper niet ken,weet ik niet hoe zij reageert,iets kopen voor 180 euro,en iets ontvangen wat nieuw in de winkel 165 euro kost!





Ik heb dat eens meegemaakt met een verkoper uit Frankrijk waar ik reeds meer dan 10 verschillende aanbiedingen aankocht.



Ik kreeg iets totaal anders toe dan waar ik voor betaald had en stuurde de verkoper dan ook een e-mail met de vraag hoe dit zou opgelost worden.



Ik kreeg geen enkele reactie van die verkoper maar merkte wel sindsdien dat die verkoper mij uitgesloten had tot het aankopen bij hem.



Geen antwoord op mijn e-mails en dat was het, enkel de beperking dat ik niets meer bij hem kon verwerven.


-- Bewerkt door e-user2 om 28 Sep 2010 16:54 CEST
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 9 van 9
laatste antwoord