annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

klacht van ABAC-BAAN mbt namaakgoederen

In januari kocht ik een set van 5 Lacoste polo's van een verkoper uit Australië.

Beetje later ontvang ik brief van de douane dat het vermoedelijk gaat om namaak en dat er een expertise volgt.

Vorige week kreeg ik een brief van ABAC-BAAN met de bevestiging dat het gaat om namaak en het verzoek om een afstandverklaring te ondertekenen alsook om een forfait van 300 eur te betalen.

 

Vanaf het moment dat ik door de douane werd gecontacteerd, heb ik de verkoper aangesproken en geëist dat hij mijn geld terug stortte, want dat ik niet de intentie had om namaakgoederen aan te schaffen. Geld heb ik meteen terug gekregen.

 

De afstandverklaring heb ik terug gestuurd naar ABAC-BAAN met de mededeling dat ik er zelf ingeluisd ben en dat ik ter goeder trouw gehandeld heb.

 

Nu komt ABAC-BAAN af dat ik mijn 'goede trouw' moet bewijzen en dat dit vervalt wanneer blijkt dat de prijs die ik betaald heb te ver van de marktwaarde ligt. Nu heb ik tijdens de solden al zeer interessante deals gedaan in de Lacoste winkel in Maasmechelen Village; dus de prijs wekte niet meteen mijn argwaan. Ik ben immers wel in voor een koopje, maar met namaak wil ik mij echt niet belachelijk maken bij de mensen uit mijn omgeving.

 

Ik zit nu zeer verveeld met de zaak omdat ik precies afgeschilderd wordt als een crimineel, wat niet echt strookt met mijn eigen normen en waarden. Voorts dacht ik dat kopen op Ebay veilig was. Zeker niet dat ik ongewild illegale handelingen zou kunnen verrichten!

 

Zijn er nog mensen die iets dergelijk voor gehad hebben? En wat hebben jullie toen gedaan?

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

klacht van ABAC-BAAN mbt namaakgoederen

Als de prijs ongeveer dezefde is als bij Lacoste in Maasmechelen kan je dat misschien aanhalen.

Iedereen wil koopjes doen op ebay,maar merkitems tegen een te lage prijs zijn altijd verdacht.

Vooral met nieuwe zaken is het oppassen geblazen .

 

Ebay zelf geeft de gouden regel ,als het te mooi is om waar te zijn ,dan is het bedrog.

Veel kopers willen gewoon bedrogen worden ,ze willen een merkitem voor een prijs waarvoor je enkel namaak kan kopen.

Ik vrees dat je weinig anders kan doen dan betalen.

 

Wel ik ben in 10 jaar nog nooit bedrogen door een verkoper.Toch niet wat namaak betreft.

 

Sorry dat ik weinig medelijden heb ,zolang er kopers voor zijn ,zal heel die namaakindustrie blijven bestaan.

Ik heb wel medelijden met een koper die een normale prijs betaalt en namaak ontvangt ,die is werkelijk bedrogen.Gelukkig moet die geen boete betalen.

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

klacht van ABAC-BAAN mbt namaakgoederen

Merkartikelen zijn op eBay bijna altijd namaak.

genuine

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

klacht van ABAC-BAAN mbt namaakgoederen

Hallo, ik heb precies hetzelfde voor met een paar  zogezegdeTimberlandschoenen uit Australië. Aannemelijke prijs (en absoluut niet veel goedkoper zoals iemand ten onrechte suggereert) en een model dat ik nergens anders vind. Wat later krijg ik een mail uit China met mededeling dat ze andere schoenen gaan sturen omdat dit model niet meer voorradig is ... Ik heb meteen geantwoord dat ik dat niet wou en dat ik een refund wou, men heeft ze toch opgestuurd. Nog wat later bericht van onderschepping van namaak in Zaventem, en vorige week minnelijke schikking voor 150 EUR van een vzw die zich uitgeeft voor vertegenwoordiger van de grote merken in België in de strijd tegen namaakgoederen. Ik heb sterke twijfels omtrent hun legitimiteit. Als je ze googelt zie je ook rare dingen verschijnen ... Ik betaal absoluut niets, en overweeg verdere stappen wegens onterechte verdachtmaking.

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

klacht van ABAC-BAAN mbt namaakgoederen

Hopelijk heb je de mails met de verkoper nog waarin hij je meldt dat hij andere zal sturen en je antwoord hierop dat je deze weigert te ontvangen.

Dit kan absoluut dienen als bewijsstuk dat je alles deed om jezelf te beschermen tegen de aankoop van namaak




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 8
laatste antwoord

klacht van ABAC-BAAN mbt namaakgoederen

Opgelet met aankopen in het buitenland, er komen nogal vaak douanekosten bij als het van buiten Europa komt!

 

Het zou wel eens kunnen dat je dan meer betaald !

 

Maak steeds zelf de berekening.  Gebruik de invoercalculator !

 

http://www.invoercalculator.be/

 

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

klacht van ABAC-BAAN mbt namaakgoederen

Hallo,

Ik heb nu hetzelfde probleem met timberland schoenen heb ook een brief van abac baan gekregen dat ik 200 euro moet betalen.

Heb jij je boete betaald? En er achteraf nog problemen mee gehad?

 

Mvg 

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

klacht van ABAC-BAAN mbt namaakgoederen

Hallo,

Heb net dezelfde brief gehad.. Ben niet vanplan om te batalen..
Heb jij alsnog betaald of gewoon gelaten en niks meer gehoord?

Groet.
Bericht 8 van 8
laatste antwoord