annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

waarschuwing! Iemand heeft mijn account gebruikt? hoe kan dit?

katrienn
Community-lid

Mijn laatste inlogdatum was kort voor oudjaar, en nu ik vandaag terugkeer merk ik dat mijn paswoord niet meer werkt, dus ik maak een nieuw aan en log in.
Groot is mijn verbazing dat ik plots 9 geschillen heb lopen van voorwerpen die ik zou verkocht hebben aan Amerikanen op 29 december! En een hele resem emails heen en weer daarover.
E-mail heeft mijn account daarop geblokkeerd blijkbaar en verontschuldigt zich voor het ongemak???? Maar wat met al die hangende geschillen van mensen die beweren iets van mij gekocht te hebben, en vaststellen dat de zogezegde aanbieding door ebay is verwijderd?


Ik heb al maanden niets te koop aangeboden, ben eigenlijk gewoon een occasionele koper.

Dit is toch gewoon frauduleus? Ik gebruik het gekoppelde e-mailadres UITSLUITEND voor ebay, dus het is nergens anders geregistreerd of terug te vinden op enige site.

Wat te doen nu? Ik ben geneigd mijn account te sluiten want dit lijkt me geen veilige omgeving meer.

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

waarschuwing! Iemand heeft mijn account gebruikt? hoe kan dit?

martijn@ebay.com
Community-lid

Hi,

Helaas zijn er mensen die constant proberen om accounts illegaal over te nemen. Hier kan eBay jammer genoeg niet veel aan doen.

We gaan wel proactief op zoek naar deze inbreuken en proberen de impact hiervan te minimaliseren. Hiervoor blokkeren we (eens zo'n inbreuk is vastgesteld) dat account en sturen we onmiddelijk mails rond naar de kopers of verkopers die door zo'n overgenomen account benadeeld zijn met daarin de uitleg dat dit niet de fout is van de originele eigenaar van het account.

hier vindt u trouwens enkele tips om uw account te beschermen

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

waarschuwing! Iemand heeft mijn account gebruikt? hoe kan dit?

katrienn
Community-lid

Bedankt voor de uitleg Martijn. Het stelt me al wat gerust nu ik weet dat er ook mails gestuurd werden naar de andere betrokken personen, zodat zij ook op de hoogte zijn. Worden de geschillen dan ook verwijderd door ebay?

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

waarschuwing! Iemand heeft mijn account gebruikt? hoe kan dit?

martijn@ebay.com
Community-lid

voor die geschillen denk ik dat u best contact opneemt met paypal aangezien ze bij hen openstaan.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

waarschuwing! Iemand heeft mijn account gebruikt? hoe kan dit?

katrienn
Community-lid

Het leek allemaal onder controle, maar nu kreeg ik toch nog van twee geschillen een uitspraak in het voordeel van de koper ( terwijl ik dus duidelijk met die hele verkopen niets te maken heb). En daarbovenop twee betalingsverzoeken van ebay om de door hen terugbetaalde claims via paypal aan ebay terug te betalen ( 2 x 199$ !).

Ik heb hiervoor via mail contact opgenomen met paypal ( tot nog toe zonder resultaat) en telefonisch met ebay ( waar men mij verzekerde dat ik niets moet betalen, maar de automatisch betalingsmethode van ebay baart me hierbij toch wel zorgen)

Ondertussen zijn we 7 dagen verder maar de betalingsverzoeken werden niet ingetrokken, en ik heb verder ook niets van ebay of paypal gehoord.

Welke is de gebruikelijk termijn om zoiets op te helderen? Is er nog iets dat ik kan doen om de zaak te bespoedigen of vooruit te helpen?

Bericht 5 van 5
laatste antwoord