annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

PAYPAL KNOEIBOEL

hoi,


persoon X koopt op 16/10 een hemd van tommy hilfiger maat 140 bij mij, dit word op 17/10 betaald met paypal, op 18/10 verzonden met taxipost en op 19/10 krijg ik reeds feedback dat het hemd is toegekomen met als commentaar: E-BAYEUSE ULTRA RAPIDE JE RECOMMANDE ++.


Op 21/10 krijg ik van dezelfde persoon een mailtje met daarin de vraag om het hemd te mogen ruilen voor een maatje kleiner namelijk maat 128, ik reageer hierop positief en zeg dat ze het mag terugzenden en dat ik haar dan een maatje 128 zal toesturen.


Op 26/10 een mailtje met daarin haar excuses maar dat ze nog geen tijd heeft gehad om het hemd terug te sturen en of ik hiermede nog steeds instem, ik reageer hierop positief.


Op 31/10 een mailtje met daarin de melding dat hemd is opgestuurd, ik laat haar weten dat zodra het pakje toekomt ik de maat kleiner zal toesturen.


Op 9/11 een mail met de vraag of het hemd reeds is toegekomen, ik moet hierop helaas negatief antwoorden en vraag haar een volgnummer, hierop laat ze weten het pakket met reguliere post te hebben verzonden, ook al had ik gevraagd dit niet te doen omdat we hier wel problemen hebben met de post en er regelmatig dingen verdwijnen, maar ja ik kan hen niet dwingen om het met taxipost te versturen.


Op 9/11 laat ze me ook nog weten dat het pakje ter post is gedaan 4 dagen geleden, dus op 5/11 en niet op 31/10 zoals voorheen gemeld.


Op 12/11 stuurt ze me een mail dat ze nog iets anders wenst te kopen en dat ze dan hiervan het bedrag van het tommy hemd zal aftrekken, ik laat haar weten dat ik op die manier niet werk, en als ik het hemd nog toekrijg ik haar de maat kleiner zal toesturen.


Op 14/11 opnieuw een mail met de vraag of hemd reeds is toegekomen, ook hierop moet ik negatief reageren.


Op 16/11 een mail met hierin nogmaals de vraag om het bedrag te mogen aftrekken van iets nieuws dat ze wenst te kopen en indien dit niet kan ze een geschil zal openen.  Echter had ze op 14/11 reeds een geschil geopend bij paypal met de melding dat het object sterk afwijkt, terwijl ze wel al feedback had gegeven en eerlijk een ruil had aangevraagd.


Nu stelt zich het volgende probleem, op 23/11 koopt een andere persoon bij mij een hemd river woods maat 140, blijkt het om dezelfde koper te gaan, met een toegevoegde mail dat ze de kosten van het andere hemd hiervan zal aftrekken.


Weerom koopt ze maat 140, terwijl ze vorige 140 wou ruilen voor een 128.


Vandaag krijg ik van paypal de melding dat ze haar het geld zullen terugstorten als ze het pakje heeft verstuurd.


Hier kan ik dus niet meer volgen, ik heb paypal ook deze informatie die u nu leest doorgestuurd en toch word de koper weeral in het gelijk gesteld, denken ze nu echt dat wij af te persen zijn of wat, ik ben nu wel goed, maar gek nog steeds niet, één ding weet ik deze keer wel, ik laat het hier niet bij en zal deze zaak verder uitspitten, paypal doet maar raak en stelt de kopers tegenwoordig altijd in het gelijk, zij zegt terug te hebben gestuurd, maar kan dit niet bewijzen, en dan de afpersing om met een andere account ook een hemd te kopen in een blijkbaar foute maat, te volgen op haar eerste aankoop.


Kan hierbij iemand me laten weten wat ik hieraan nog kan doen, ik laat me niet afpersen, eerlijk is eerlijk.


Heb dit voorval reeds vrijdag 25/11 naar ebay gestuurd met tot op heden nog steeds geen antwoord, mooie hulp aan verkopers.


Kopers krijgen tegenwoordig altijd hun gelijk, en het is momenteel al zo triestig op ebay, zo moeten ze zeker niet voortdoen, ze zullen menig verkoper verliezen als ze hun beleid niet gaan aanpassen, ik neem het momenteel ernstig in overweging om met alles te stoppen.

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

PAYPAL KNOEIBOEL

och wees gelukkig ik heb het al 4x meegemaakt... totaal zo'n 300 euro denk ik dat ik heb weggegeven...



jammer, maar je kunt helaas hier weinig aan doen... alle macht aan de kopers... bij paypal en ebay...



Diane


Bericht 2 van 6
laatste antwoord

PAYPAL KNOEIBOEL

Hoe slechter de tijden,hoe meer fraudeurs zeker.


En paypal handelt niet altijd correct,maar je moet best telefonisch contact opnemen en je niet laten afschepen.



Ik verzend op 10 oktober een pakje naar Spanje,aangetekend met aangegeven waarde.


Op 25 oktober krijg ik positieve feedback.


19 november krijg ik een mail van haar,ze heeft nog altijd niets ontvangen!Op de website ziet ze alleen maar staan dat het pak op 11 oktober aangekomen is in het uitwisselingskantoor en volgens haar eist Pay pal een online traceerbare zending!


Zie de bui al hangen,ze heeft nog 2 dagen voor een claim.


Weet ook dat een onderzoek bij de post enkele dagen zelfs weken in beslag neemt,dus wat blufpoker, heb ik haar maandag gemaild, dat volgens de post dat pakket wel degelijk was afgeleverd en dat een schriftelijke verklaring van de post voor Pal pal volstond.


Heb niets meer van haar vernomen .



Ik zou in uw geval zeker telefonisch contact opnemen met Pay pal,want terugzenden moet ook traceerbaar gebeuren,staat in hun eigen regels.Ze kunnen dat bedrag tijdelijk blokkeren maar uiteindelijk moet jij dat teruggestort krijgen.


Trouwens ik vind dat Riverwoods nog groter uitvalt dan TH, die wou er blijkbaar 2 voor de prijs van 1.

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

PAYPAL KNOEIBOEL

Sinds ik hier een koop-verkoopaccount heb, heb ik al tientallen soortgelijke verhalen gelezen... PP is DE tool bij uitstek om verkopers te bedriegen... voor mij is het duidelijk: voor mij geen PP, no way!


Ik vraag me trouwens af of het wel wettelijk is dat Ebay professionele verkopers VERPLICHT om PP aan te bieden? 


Voor zover ik weet heeft toch wel iedereen de vrijheid om zelf te beslissen hoe die betaald wil worden?

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

PAYPAL KNOEIBOEL

Ha eindelijk eens goed nieuws, ik stuurde het verhaal onderaan ook door aan paypal en raad eens, ik kreeg m'n centjes keurig terug van hen, eindelijk eens een goede afloop.

-- Bewerkt door 4allshopoutletandnew om 30 Nov 2011 11:12 CET
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

PAYPAL KNOEIBOEL

k**t*
Community-lid

walesha ,ik stop er ook mee- banktransfer eu alleen-en nee ze kunnen u niet verplichten,ook als je professioneel bent op andere sites moogt ge kiezen.En eer ge e-mail krijgt,de laatste tijd,loopt het volledig uit de hand-nee jong banktransfer word heel veel gebruikt,ze moeten dan wat langer wachten,maar dit heb ik ervoor over.ik krijg deze week nog een mail,van vorige week,ze hebben teveel e-mails(klachten)en kan langer aanlopen,gelieve nog wat geduld te oefenen.en die sterren voor verzendkosten,das ook een lol,zoweinig mogelijk verzendkosten aanrekenen,terwijl op andere ebay's ongelooflijke portkosten gevraagt worden,sommige moeten toch hier heel rijk zijn,als ge zoveel euro's tegoed hebt!!!de verkoper is de dupe.zoals je zegt NO WAY

Bericht 6 van 6
laatste antwoord