annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

10% verkoopscommissie op de verzendkosten????

Ik heb dit nu pas opgemerkt en weet niet hoelang dit reeds gaande is.

Ebay rekent nu ook verkoopscommissie op de verzendkosten.

Zijn ze nu helemaal zot geworden?? Een kleine oefening : ik verkoop postkaarten van mijn grootmoeder 3 stuks voor 1,8€.

Verkoop : 1,8€

Plaatsingskosten : -0.35€

Verkoopscommissie : -0.14€

Verzendkosten 1,54€ : -0.154 (10% verkoopscommissie op verzendkosten)

Als goede ebayer ook paypal toegelaten : -0.134€ (4% van verkoop en verzendkosten)

Envelope met moes : -0.2€

 

Ik heb dus in totaal 0.987€ kosten waarvan dus 0.787€ voor ebay ofwel is er een commissie van 43%.

Ik weet geen enkel veilingshuis welke dit doet.

 

Gezien ik van grootmoeder een 6000-tal kaarten heb verkregen ziet ebay hier dus een zaak aan zijn neus passeren.

 

Ik had het er vroeger reeds moeilijk mee met al die steeds hoger wordende kosten, maar verkoopscommisie op de verzendkosten vind ik totaal van de pot gerukt. We zijn al duur, maar nu dus nog duurder. Via paypal gaar er al 4% hiervan maar nu dus nog eens 10%. Dit noem ik dus gewoon diefstal. 14% afnemen op verzendkosten.

 

Kaarten zullen via Kapaza gaan. Einde ebay verhaal ivm verkopen.

 

Ik zou aan alle verkopers willen oproepen om ebay eens een maand links te laten liggen, gewoon om aan te tonen dat er grenzen zijn. BOYCOT EBAY IN MAART 2014 !!! Op verzendkosten winnen we als verkoper niets. Meestal spenderen we zelf nog aan het verpakkingsmateriaal welke we zelfs nog niet aanrekenen.

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

10% verkoopscommissie op de verzendkosten????

Dat is reeds enige tijd in andere landen zo. Ik neem aan dat u uw objecten aanbiedt op de .com site en dan betaal je dus de kosten van die site.

Aanbiedingen op ebay belgie is deze regel (nog) niet van toepassing.

Deze maatregel was het gevolg van de vele verkopers die items verkochten aan 0,99 euro of dollar en dan 50 euro of dollar verzending vroegen, en dan maar commissie moesten betalen op 0,99 cent. Uw medeverkopers hebben het kortom dus zelf verbrod voor iedereen. In belgie stelt dit probleem nog niet zo, maar eenmaal het opduikt zal ebay het niet nalaten om die regel ook hier in te voeren!
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

10% verkoopscommissie op de verzendkosten????

Spijtig, de eerlijke verkoper betaald het gelag !  Ik vind het eigenlijk niet kunnen.  Ze moeten de overtreders straffen en niet zomaar iedereen.

 

Volgens mij zoekt Ebay ook steeds meer inkomsten omdat ze verliezen door de opkomst van zovele gratis aanbiedings sites.

 

Johan

 

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

10% verkoopscommissie op de verzendkosten????

Kaarten is Ebay niet intressant, er is een veel betere site, gratis aanbieding en minder commissie.  Zie eens mijn naam Brokantiek op de veilingsite van Delcampe.      ,-)

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

10% verkoopscommissie op de verzendkosten????

Dank voor de info.

Het is inderdaad voor de zaken welke ik op ebay uk had verkocht. België niet van toepassing.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot hiertoe nog geen verzendkosten heb aangerekend gekregen welke ook niet op het pak stonden.

En inderdaad jammer dat de eerlijke ebayer hier het gelach betaald van de minder eerlijke.

 

Ze zouden moeten nazien om maximale verzendkosten in te voeren.

 

Ik heb de oefening hermaakt en wanneer ik 8 kaarten aanbied wordt de kost gespreid over 8 kaarten.

 

Even proberen en we zien wel.

 

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

10% verkoopscommissie op de verzendkosten????

Je betaalt plaatsingskosten,  dan commisie en weer commisie bij hun dochter paypal.
En valt voor de ondernemer zwaar om maar iets te verdienen.

 

Ebay 1%  en Paypal 1%  commisie vind ik wel ok.    Dan hebben we beleg op ons brood inplaats van brood alleen.

 

Bericht 6 van 6
laatste antwoord