annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

forumgutspiller_be
Community-lid

Ik kreeg net een mailtje van PayPal met de melding dat er vanaf 6 maart een paar wijzigingen gaan gebeuren.


 


SITUATIE 1


Koper heeft PayPal account zonder geld op en laat de betalingen passeren via zijn credit card. Na zijn aankoop dient hij klacht in bij zijn credit card processor met de melding dat er al dan niet terecht een niet toegestane transactie gebeurd is.


Vanaf 6 maart: verkoper is niet enkel zijn geld en item kwijt maar mag ook nog eens een extra € 16 kosten betalen.


 


SITUATIE 2


Koper heeft PayPal account zonder geld op en heeft zijn PayPal gelinkt aan zijn bankrekening. Koper doet een betaling via PayPal.


Vanaf 6 maart: naast de gewone kosten betaalt de verkoper nog eens € 35 kosten voor deze uitgestelde bankbetaling


 


Zeg me a.u.b. dat ik dit verkeerd begrepen heb. Die kosten zijn echt wel exuberant hoog. In veel gevallen bedraagt mijn verkoopprijs nog geen € 35, laat staan dat ik daar € 35 kosten op moet betalen.

Bericht 1 van 47
laatste antwoord
46 ANTWOORDEN 46

Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

Situatie 1: lijkt me correct geïnterpreteerd!


Situatie 2: maximaal 35 euro... we weten dus niet wat het zal worden


 


In beide gevallen worden wij de klos als verkoper terwijl dit eigenlijk kosten zijn eigen aan de koper!


Kunnen wij der aan doen dat zijn Creditcard zogezegd gestolen zou zijn of valselijk gebruikt door zijn zoon of dochter of God weet wie?


Moeten wij nu alle verantwoordelijkheid op ons nemen voor onze klanten?


Wat die uitgestelde betalingen betreft: idem! Wij moeten toch niet opdraaien dat onze klant geen Paypal-saldo heeft???


 


Persoonlijk vind ik dit er ook echt over hoor! Ik ga me dan ook eens informeren of dit wel wettelijk is! En zo ja, hebben ze het bij Paypal wel vrij gemakkelijk hé? Ze duwen ons deze wijzigingen in de strot terwijl we er niet onderuit kunnen want Paypal mogen we niet weigeren als betaalmiddel!


 


FAR OVER THE LIMIT !!!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 47
laatste antwoord

Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

Volledig akkoord. Vandaar ook dit topic.

Bericht 3 van 47
laatste antwoord

Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

In elk geval leuke kerstwensen van PAY PAl.



Trouwens of het nu over een part. of prof. gaat,dure items worden meestal toch met PAY PAL betaald.


Vermits er enkel kopersbescherming is via PAY PAL,koop ik alleen, voor items boven de 50 euro,bij verkopers die PAY PAL aanvaarden.Of ik moet de persoon echt goed kennen.


Verkopers gaan hun prijzen naar boven aanpassen,kopers gaan nog meer afhaken.



Hun vernieuwingen zijn er voor mij echt over.

Bericht 4 van 47
laatste antwoord

Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

@hetzijspoor...


 


De vraag of dit wettelijk is.. ja dit is wettelijk, banken (PP is een soort bank) mogen voor hun diensten vragen wat ze willen, net zoals elke andere handelaar... stel liever de vraag of het wettelijk is dat Ebay prof. verkopers verplicht om een PP-account te maken en betalingen via PP te aanvaarden want dat is volgend mij NIET wettelijk! Ik heb dat al eerder gezegd, iedereen bepaald toch zelf hoe die betaald wil worden.

Bericht 5 van 47
laatste antwoord

Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

hughwitte
Community-lid

 


Wat de terugboekingskosten betreft. Die worden al jaren aangerekend aan de verkoper. Op het ogenblik zijn die ongeveer € 11, en met deze wijziging worden die ongeveer € 16, afhankelijk van de munteenheid. Alleen te betalen indien de vraag tot terugboeking van de koper ingewilligd wordt. Deze kosten zijn ook niet van toepassing als de transactie onder de PayPal-Verkopersbescherming valt.


Wat de kosten bij betaling met E-cheque betreft. Voor zover ik zie zijn die hetzelfde als bij een andere commerciële PayPal transactie, alleen dat men bij een uitgestelde bankbetaling een maximum limiet heeft op deze kosten. Bij een uitgestelde bankbetaling heeft PayPal zelf immers minder kosten dan bij gebruik van de kredietkaart. Deze maximum limiet bestond reeds, enkele jaren terug was dat zes euro, nu wordt dit ongeveer € 35. Wel een behoorlijke stijging, zodat men alleen kan profiteren van deze limiet bij E-cheques met grote transactie bedragen, ongeveer € 1000 of meer.


 



Terugboeking = (Credit Card) Chargeback


Uitgestelde bankbetaling = E-cheque (UK) = E-check (US)


 

-- Bewerkt door hughwitte om 23 Dec 2011 22:31 CET
mvg

_____hughwitte________________
Bericht 6 van 47
laatste antwoord

Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

@hughwitte:


 


ik ben in't verleden nog nooit geconfronteerd geweest met een chargeback, vandaar mijn verontwaardiging die ik blijf behouden!


Wat kan een verkoper er nu aan doen dat zijn klant zijn creditcard misbruikt werd???


En om onder de verkopersbescherming te vallen moet je al minstens getraceerd verzonden hebben...


Stel je maar eens voor dat een koper een artikel van 1,50 euro koopt wat als niet-genormaliseerd verzonden kan worden. Ik kan me niet voorstellen dat je als verkoper dan 6 euro verzendkosten moet rekenen want dan mag je de verkoop zowiezo al op je buik schrijven.


In dit geval: geen verkopersbescherming!


Je bent dan niet alleen de 3 euro kwijt maar dan ook nog eens de 16 euro... Leuk is anders hoor.


En denk nu niet dat er weinig dergelijke bedragen betaald worden met Paypal hé? Het is schering en inslag dat kopers Paypal gebruiken voor belachelijk lage prijzen!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 47
laatste antwoord

Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst


 


ik ben in't verleden nog nooit geconfronteerd geweest met een chargeback


Dan hebt ge verdomd veel geluk gehad, Frits !


Heb zonet - voor de zoveelste maal - mijn advocaat opdracht gegeven klacht neer te leggen wegerns oplichting.


Het verhaal :


iemand koopt een juweel en betaalt met PP.


Ik stuur onmiddellijk het object op - niet traceerbaar- en krijg enkele dagen later positieve feedback.


De brave man koopt nog twee juwelen en betaalt ze elk afzonderlijk met PP.


Ik stuur op - niet traceerbaar - EN krijg weerom op de 2 items positieve feedback !


Twee weken later worden de centjes voor alle 3 de juwelen door PP geblokkeerd wegens onrechtmatig gebruik van de creditkaart.


Resultaat :  ik kan geen verzendingsbewijs leveren en uiteindelijk ben ik de centjes kwijt en krijg ik er bovenop nog eens 3 x 11,25 eur aangerekend door PP.


Op het adres in kwestie woont wel degelijk de persoon aan wie ik verzond (was een adres in Brussel en ben zelf gaan kijken, maar vond niemand aanwezig).


Op mails reageert hij niet.


Een aangetekend schrijven werd niet afgehaald.


Geen bekend telefoonnummer, enz.


 


Resultaat :  ik heb nu al mijn prijzen opgeslagen met 5 eur, en verzend vanaf enkele weken terug "gratis" (jaja, beste Walesha - ebay noemt het nu éénmaal zo ...:-) ) via taxipost met handtekening van ontvangst.




Bericht 8 van 47
laatste antwoord

Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

@supergiftman



Wat ik niet begrijp is dat PP ons verkopers laat opdraaien voor het misbruik van een creditkaart.



Wij hebben toch nergens de mogelijkheid om na te kijken of deze credietkaart gestolen en/of onterecht gebruikt word.


eigenlijk moet PP hiervoor opdraaien. immers zij zijn het kanaal dat gebruikt werd om aan oplichting te doen, want koper betaald aan paypal, paypal betaald aan verkoper. Er is nergens een rechtstreekse betaling van koper aan verkoper. Maar hier zien we hoe verkeerd het PP systeem is. Want PP raapt wel de centjes op, transactiekosten, goochelen met kopersbescherming, enz... maar de eigenlijke pineut van het verhaal zijn de verkopers die PP dienen te gebruiken.

Bericht 9 van 47
laatste antwoord

Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

forumgutspiller_be
Community-lid

Beide situaties al voorgehad. 1 situatie zeer vergelijkbaar met die van Supergiftman.


 2 items van zo'n 60 euro verkocht die met PayPal betaald werden. Op Ebay positieve feedback ontvangen. 3 dagen nadien een PayPal chargeback (trouwens ook door een koper uit het Brusselse). Koper reageerde op geen mails. Het telefoonnummer bestond niet. PayPal gebeld om van min oren te maken. Die beweerden toen dat ik beschermd was (ook al had ik niet traceerbaar verstuurd). En dat het geld teruggeboekt was naar de koper zonder dat die van mijn rekening ging. Mijn transactiebestand toonde wel het volgende


 


Datum X: betaling ontvangen


Datum Y: betaling geblokkeerd


Datum Z: betaling teruggeboek


 


Gezien ik constant betalingen ontvang, kan ik op geen € 100 zeggen hoeveel geld er op mijn PayPal staat. Ik kan enkel de persoon bij PayPal geloven, alhoewel ik daar grote twijfels over had.


Een paar weken geleden nog zo'n uitgstelde bankbetaling ontvangen van een Nederlandse koper. Toen is me toch niets opgevallen over hogere kosten.  Ik vraag me trouwens af waarom ik als verkoper hogere kosten zou moeten betalen omdat de koper geen geld genoeg op zijn PayPal staan heeft? Het koppelen van een credit card/bankrekening heeft toch net de bedoeling om ervoor te zorgen dat je kan betalen ook indien je PayPalsaldo niet toereikend is.


Na de feestdagen contacteer ik in ieder geval PayPal al. Ik wil meer duidelijkheid over die kosten van max. 35 euro.

Bericht 10 van 47
laatste antwoord