annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Advertentie (of reservering) voor een speciaal iemand?

marchey64
Community-lid
Hallo,

Als ik iets wil verkopen, kan ik dan ook een advertentie plaatsen zodat alleen een bepaalde persoon het object kan
kopen? Dus een soort van reservering.

Iemand uit een ander land wil iets van mij kopen, en wil dus ook een soort van garantie dat hij de koper gaat worden. Als hij mij geld overmaakt wil dat niet zeggen dat ik ook lever. (wat ik dus wel doe, maar goed). Ebay ziet hij dan als en soort van garantie. Natuurlijk zijn goed recht, want je weet nooit wie je helemaal kunt vertrouwen.

Zet ik een object hier op ebay, dan zit de kans er dus in
dat een andere koper het object eerder ziet, en het dan dus ook koopt. Met het bied systeem zit er dus ook weer kans in dat hij het object niet krijgt.

Dus kan ik een advertentie maken, voor een bepaalde persoon? Of heeft iemand andere tip indien dit niet gaat.
Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Advertentie (of reservering) voor een speciaal iemand?

Ja dat kan !

http://pages.benl.ebay.be/help/sell/buyer-requirements.html

Via deze link(s) kan je alle bieders blokkeren, en dan een uitzondering maken.

Ik zou eerder een afspraak maken met de koper om het object op een bepaald tijdstip aan te bieden met 'Nu Kopen'. Dan kan hij onmiddellijk bieden.

m.


m.
Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Advertentie (of reservering) voor een speciaal iemand?

Alleez, stuur Uw gegevens en laat hem kopen ! Paypaladres of rek. nr.

Is toch simpel!
Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Advertentie (of reservering) voor een speciaal iemand?

huwitte
Community-lid
Aankoop van goederen buiten eBay via PayPal geeft slechts een beperkte kopersbescherming, zo het is niet abnormaal dat de koper er op aandringt via eBay te kopen bij dure voorwerpen.

Vooraf geselecteerde bieder(s) bestaat alleen voor high profile aanbiedingen waarbij de kans op auction wrecking groot is. En dat alleen met toestemming van eBay.
http://pages.benl.ebay.be/help/buy/bidding-overview.html#5

Verkopers lossen dergelijk probleem soms op door een veiling te plaatsen met een startprijs gelijk aan de gewenste prijs. Geen objectvermelding in de titel maar wel “alleen voor gebruikersnaam xxxxxx” in titel en beschrijving, zodat het moeilijker in zoekresultaten terecht komt. En dan kan men voor de rest het object volledig beschrijven in de beschrijving en het objectnummer doorgeven aan de koper. Voordeel van veiling is dat men ongewenste bieders er kan afgooien en zodra de gewenste persoon geboden heeft de veiling kan stoppen en laten aan de hoogste bieder. En dat men niet voor verrassingen kan komen staan zoals bij Nu Kopen.

Als de geïnteresseerde van gedacht verandert zit men wel opgezadeld met de plaatsingskosten. En als het over dure elektronische spullen gaat, oppassen voor fraude.



Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Advertentie (of reservering) voor een speciaal iemand?

Als de geïnteresseerde van gedacht verandert zit men wel opgezadeld met de plaatsingskosten.

Daarom in een 'Nu kopen' interessant, je spreekt af met de koper wanneer je de veiling gaat plaatsen, hij kan onmiddellijk kopen, als hij toch niet koopt blijft de aanbieding lopen en krijgen ander kopers een kans ! ;-)

m.


m.
Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Advertentie (of reservering) voor een speciaal iemand?

Ik heb het al 3 keer gedaan op vraag van de klant NU KOPEN en telkens is het niet doorgegaan !

Ik doe het niet meer!
Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Advertentie (of reservering) voor een speciaal iemand?

@marchey64: het paranoïde kantje in mij vraagt zich af om welk object het gaat en wat voor een koper je aan de andere kant hebt?
Als je in gaat op zijn vraag, ook altijd checken met wie je te maken hebt.
Ik denk maar aan de verzendingen naar andere landen dan diegene waar de koper woont (Nigeria bvb)... niet op in gaan voor je eigen veiligheid!

Zorg ook steeds dat je een online traceerbare zending hebt...
Je koper kan ter goeder trouw zijn maar evengoed kan hij je achteraf een Paypalclaim "aan je broek smeren" waardoor je de "zuur verdiende centjes" kwijt bent


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Advertentie (of reservering) voor een speciaal iemand?

Zet ik een object hier op ebay, dan zit de kans er dus in
dat een andere koper het object eerder ziet, en het dan dus ook koopt. Met het bied systeem zit er dus ook weer kans in dat hij het object niet krijgt.


En vind je dat erg ?





Bericht 8 van 8
laatste antwoord