annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Alternatief voor de post

Nooit klagen gehad van de post. Maar nu begint het de spuigaten uit te lopen. Op 1 maand al meer verloren pakjes gehad dan anders op volledig jaar samen. Geen idee wat er aan de hand is, maar ik ben het spuugzat.


 


Ik ben al lang gestopt met klacht neer te leggen, want je krijgt toch steeds hetzelfde antwoord.


 


Zijn er hier die ervaring hebben met couriers als GLS, DHL of andere?

Bericht 1 van 17
laatste antwoord
16 ANTWOORDEN 16

Alternatief voor de post

klopt, heb de laatste maanden geen problemen gehad en nu begint het weer... pakjes die verdwijnen, of terugkomen, enz....heb al 2 negatieve deze week gekregen 😞

Bericht 2 van 17
laatste antwoord

Alternatief voor de post


Zijn er hier die ervaring hebben met couriers als GLS, DHL of andere?



 


GLS... spreek me daar niet van!


Telkens ze hier iets moeten komen leveren, is er wel een probleem(pje)!


- Ofwel leveren ze de pakketten gewoon bij de buren af zonder ook maar een berichtje achter te laten in mijn bus (gelukkig heb ik vriendelijke buren)


- Als het een levering betreft die in meerdere dozen vervat zit, ben ik nooit zeker dat ik alles in één levering krijg (zo had ik vorige week een levering van verpakkingsmateriaal... het eerste gedeelte kwam donderdag, het tweede vandaag, terwijl op de leveringsbon van de firma wel degelijk stond dat er 2 collis dienden afgeleverd te worden)


- in een niet zo ver verleden stonden ze gegarandeerd in een dorp verder waar er ook een straatnaam begint met "Burgemeester" maar ze vonden mijn huisnummer niet waarna ze me belden dat ze niet konden leveren... Bleek dat de leverancier wel degelijk een sticker kleefde met het exacte adres erop maar GLS een extra sticker erbij kleefde met een fout adres !!!


- hoeveel dozen hier al niet beschadigd toekwamen !! Ze zijn echt niet meer te tellen!


- Hun chauffeurs die hier leveren zijn gegarandeerd vreemdelingen die maar 1 woord nederlands spreken: "Naam?"


- Ze staan hier als "bezetenen" op de bel te drukken om dan naar hun busje te spurten achter de levering en dan een machineke onder mijne neus te duwen om af te tekenen zonder dat je de tijd krijgt om nog maar de dozen te tellen... laat staan om efkes vluchtig de inhoud te checken


 


GLS... als ik ze kan vermijden, dan doe ik er alles aan!


 


DHL dan... al eens goed naar die hun prijzen gekeken? Om achterover te vallen...


 


Kiala als alternatief??? Wel wat goedkoper maar o zo amateuristisch in hun aflever- en ophaalpunten... En... je hebt tijd en geduldige klanten nodig...


 


Neen, geef mij echt maar Taxipost voor mijn pakketten.


Wat ik wel nooit doe, is een bedrijfsnaam op de pakketten zetten en steeds recuperatiedozen gebruiken voor 99% van mijn zendingen. Nieuwe dozen én bedrijfsnamen zouden aanstekelijk werken bij postsorteerders met "gladde vingers"... heeft men mij ooit eens gemeld bij De Post.


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 17
laatste antwoord

Alternatief voor de post

Ik heb nog op een aantal plaatsten niet zo'n positieve zaken over GLS gelezen. Dat begrijp ik zelf niet goed. Ik heb zelf al vaak iets via GLS ontvangen. Dat is altijd pico bello in orde.


 


Bij één van de zaken die ik regelmatig in het buitenland bestel kan ik kiezen tussen levering door GLS of DHL. GLS is zo'n € 20 goedkoper, dan is de keus snel gemaakt.


 


Sinds kort print ik alle adressen af met zo'n Dymo Label Writer (cfr. het andere topic dat ik hierover gestart ben). Ik print eveneens mijn shoplogo af en de URL die naar mijn Ebayshop leidt. Deze heb ik alvast van de etiketten verwijderd.


 


Ik ben er heilig van overtuigd dat het over pure diefstal gaat. Als het een games is dat verloren gaat is het steeds een zeldzaam game of een game waar momenteel heel veel vraag naar is. Mijn "brol" games komen steeds perfect aan.


 


Alle enveloppen worden dichtgeplakt. Dat ben ik een paar jaar geleden beginnen doen en ik had direct veel minder "verloren" pakketten. Op alle pakjes staat een return address als er een probleem is.


 


Een jaarlijks terugkerend fenomeen. Tijdens het groot verlof en de Kerstmis/Nieuwjaar periode gaan er veel meer pakjes verloren. Maar nu neemt het echt wel grote proporties aan. Een groot stuk van mijn winst op één van mijn best verkopende games is de mist in dankzij de post. Al 3 van deze games verloren op de post.


 


Ik denk dat ik morgen eens naar de klantendienst ga bellen om eens van mijn oren te maken.


 


Vorig jaar heb ik een gelijkaardig geval voorgehad. Alles wat ik verstuurde naar postcode 5000 en omliggende gemeentes verdween systematisch. Dat was echt wel diefstal in het sorteercentrum. Eén van mijn vaste klanten heeft laten weten dat die zo al 15 pakjes had die die niet ontvangen had.


 


Klacht neergelegd bij de post. Daar is zelfs een officieel onderzoek naar gedaan. Er werd me een brief gestuurd met de melding dat het onderzoek lopende was en er werd me een nog nader vast te stellen schadevergoeding beloofd. Enkele weken later kreeg ik een brief dat het onderzoek afgerond was, dat men niets gevonden had en dat ze me bijgevolg geen schadevergoeding konden geven... Op een maand of 2-3 zeker 20-30 verloren zendingen. Allemaal uit eigen zak terugbetaald. Als reactie op één van mijn online klachten kreeg ik welgeteld 1 postzegel als schadevergoeding.


 


Nu zit er geen patroon in de verloren zendingen. Sommige in de Walen, andere Brussel vandaag melding uit Vlaams Brabant.


 


Pfff, deze week een weekje rust. Ik heb er effe genoeg van!!!!!!!!

Bericht 4 van 17
laatste antwoord

Alternatief voor de post

Misschien eens DPD contacteren.
Ik kan er niet van klagen, niet te kloppen op gebied van prijzen voor BE en NL naar particulieren tot 31kg. iets waar de anderen een supplement voor aanrekenen, vandaar dat ze zo duur zijn.

Helaas is DPD voor mij dan weer te duur voor zendingen naar ES,PT,IT en Oostblok. Daarom had ik de post gecontacteerd voor hun tarieven (gem 150 zendingen/maand)
2 heren in maatpak hebben alle info opgevraagd, ondertussen zijn we 3 weken verder en nog geen offerte. Die vallen dus voor mij ook al af.

Over GLS, was vroeger ABX, maw ook De Post... Legt u zelf de link. Maar heel veel is afhankelijk van de koerier, op mijn vorige woonst een vreemdeling met veel beschadegingen, ontbrekende en verloren zendingen. Sinds ik in Lebekke woon is het een zelfstandige blanke koerier en nooit meer problemen gehad, en hij komt elke dag.
Bericht 5 van 17
laatste antwoord

Alternatief voor de post

Ik heb gebeld met de klantendienst van de post. Die madam aan de telefoon heeft een dossier aangemaakt. Me dit nummer gegeven en dan aangeraken om via email contact op te nemen verwijzende naar dit nummer. Wat ik dan ook gedaan heb.


 


Sindsdien muisstil. Geen enkele reactie op mijn mailbericht. Gelukkig ondertussen geen mailtjes meer ontvangen van "waar is mijn object".


 


Ik vrees dat ik weinig ga zijn met een courierdienst omdat die allemaal gericht zijn op pakketten. 99% van wat ik verstuur is in een bubbelenvelop. Eens geïnformeerd bij GLS toen die iets kwamen leveren. Zijn bezorgen ook bubbelenveloppen, maar het grote probleem is dat de mensen moeten aftekenen. Ik heb dan wel bewijs van levering, maar de mensen moeten thuis zijn. Die steken dat niet gewoon in de brievenbus als de post.

Bericht 6 van 17
laatste antwoord

Alternatief voor de post

Kan ik uit voorgaande dan afleiden dat mensen niet hoeven te tekenen voor ontvangst van een pakket?

Zo kan het evengoed toch afgeleverd worden en kan de klant beweren van niet om nadien een claim te openen en zijn geld terug te vragen.
Bericht 7 van 17
laatste antwoord

Alternatief voor de post

Inderdaad.


Ik heb een tijdje in mijn aanbiedingen vermeld dat indien iemand met PayPal betaalt, het object automatisch aangetekend verzonden wordt en de koper opdraait voor de extra kosten. Hier ben ik mee gestopt. Niets dan miserie mee gehad. Kopers die dit niet lazen, of niet wilden lezen.


Het aantal PayPaltransacties met problemen blijft gelukkig heel beperkt. Niettegenstaand lees je hier in het forum regelmatig gevallen van mensen die er iets mee aan de hand gehad hebben en spijtig genoeg heb ik er ook al het een en't ander mee voorgehad. Zoals veel andere verkopers ben ik er dan ook niet over te spreken dat PayPal door ons strot geramd wordt.


Een paar dagen geleden heb ik iemand zijn PayPal betaling teruggestort en terug gevraagd om via overschrijving te betalen als reeds gevraagd in de aanbieding en ook in de mail met betaalgegevens. Per opbod een game verkocht voor € 1,01 + € 3 verzendkosten. Op die verkoopprijs van € 1,01 betaalde ik € 0,49 (=+- 50%) PayPal. Geen reactie van de koper gekregen. Als die me hiervoor een slechte feedback wil geven doet die maar.


Ik ben even bezig geweest met zo'n micropayments account. Dat was al helemaal huilen. Mensen kopen meerdere goedkope items en betalen die dan samen. Dan betaal ik nog meer aan PayPal. PayPal is gewoon veel te duur en zeker voor goedkope items. Eén van de redenen dat ik gestopt ben om deze nog op Ebay aan te bieden.


Ik had nog wat goedkope PS2 games. Die heb ik tot het laatste exemplaar buiten Ebay verkocht. Nu heb ik nog wat goedkope PS1 games liggen. Ook die zullen niet meer op Ebay belanden.


Ik ben achter de schermen naarstig aan mijn eigen webshop aan het werken. Je zal daar alles vinden van in mijn Ebayshop...behalve PayPal.

Bericht 8 van 17
laatste antwoord

Alternatief voor de post

Lap, weer een pakje weg...bij onze goede bpost. Inclusief een negatieve reactie, nochthans heb ik hem terugbetaald.



Bestaat er geen methode om indien je iemand terugbetaald om gelijk welke reden hij geen negatieve kan geven...



Ondertussen heb ik nog een aantal die zeggen dat ze hun pakje niet ontvangen hebben...bpost is weer goe bezig.

Bericht 9 van 17
laatste antwoord

Alternatief voor de post

Wel ik heb het ook vlaggen. Een koper heeft me laten weten dat een game niet aangekomen is.


 


Van zijn verhaal klopt echter niets. Volgens hem zou de postbode een berichtje nagelaten hebben, en is het pakje nadien bij de post zoek geraakt. Nu heeft hij niet 1 maar 2 geschillen geopend. Blijkbaar dat die nog een 2de games gekocht. Ik heb na gecheckt. Die zijn in aparte enveloppen verstuurd en geen van beide is aangekomen. Hij heeft nooit over een probleem met dat 2de spel gesproken.


 


Ondertussen sta je weer me je rug tegen de muur. Als verkoper heb je niets in de pap te brokken.


 


Niet te zien aan mijn feedback, maar de laatste tijd heb ik niets dan problemen. Dat is de 2de keer op een paar weken tijd dat ik via PayPal een probleem heb. Kopen en niet betalen wordt de nieuwe trend. Als dit de richting is dat Ebay wil opgaan, weet ik niet of ik daar nog wel aan wil meedoen.

Bericht 10 van 17
laatste antwoord