annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Beleefdheid blijkbaar niet te koop op ebay?

Hallo,



Graag had ik even jullie mening gevraagd over het volgende:



Gisteren verkoop ik een dvd via nu kopen (Objectnummer: 150672688426). Ik verstuur de betalingsgegevens via ebay naar de koper en mag vandaag volgende reaktie ontvangen welke de koper ook meteen bij de opmerkingen zet :



"zeg man ik heb gisteren avond vijf euro overgeschreven wat lig je in u broek te krabben zeg gelieve op (hier plaatst hij zijn emailadres)...zie maar dat ik men dvd op tijd krijg"



Ik heb koper gecontacteerd met de vraag waaraan ik dergelijk onbeleefde mail te danken heb maar geen reaktie meer.



Dien ik dergelijk (onbeschofte) reakties van koper te melden aan ebay? Graag jullie mening hierover.



Mvg, Gunther

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Beleefdheid blijkbaar niet te koop op ebay?

och, word dagelijkse kost, ook hier.



Mails zoals "ik heb gisteren via de bank betaald, waar blijft mijn object, als ik het morgen niet heb stuur ik een mail naar Ebay, kl...te verkoper"



Of:



"Je hebt veel negatieve reacties he, je bent een bedrieger als ik tegen morgen mijn bestelling niet heb."



enz...


Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Beleefdheid blijkbaar niet te koop op ebay?

Tjien, ik kwam het enkele maanden geleden tegen:  " beste, ik heb vorige week de trein gewonnen maar ik ga nu op reis en ben pas volgende week maandag terug thuis en dus moet U vrijdag naar de post gaan om het pakje op te sturen zodat ik het maandag heb. Indien U later opstuurt moet ik het echt niet meer hebben."


 


Die persoon heeft pas 5 dagen na z'n aankoop betaald  via overschrijving.  Ik heb gewoon het bedrag van 40 euro teruggestort en een mail gestuurd dat wij alles op alles zetten om de klant op een klantvriendelijke manier te bedienen maar dat we op die manier geen zakens kunnen doen met elkaar.   Ik heb dan alles geblokkeerd van hem zodat hij niet meer kan bieden.  Heb hem GEEN feedback gegeven en tot nu toe blijft het stil aan de andere kant.


 


Kijk, wij zijn professionele verkopers en doen echt alles om de klant tevreden te stellen maar er moet niemand op "ons kop schijten".  vandaar!  Als ze grof zijn dan verkopen we niet meer, geld terug !  Zo Simpel is dit en we weten dat we op die manier een negatieve feedback riskeren.


 


Johan


 


 

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Beleefdheid blijkbaar niet te koop op ebay?

@Johan



Bedankt voor jouw reaktie. Ik was idd ook al van gedacht om de koper gewoon zijn geld terug te storten daar ik op dergelijke manier geen zaken wens te doen. Een beetje beleefdheid kost geld noch moeite.



Reaktie van deze koper was dus inderdaad als antwoord op mijn, naar mijns inziens, toch vrij beleefde mail met de betalingsgegevens. Zijn reaktie lijkt me dus ook totaal overbodig en onbeschoft.



En zulke kopers worden dan op de koop toe nog beschermd door ebay, omwille van het feit dat wij als verkoper geen negatieve feedback kunnen geven aan dergelijke kopers.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Beleefdheid blijkbaar niet te koop op ebay?

Dergelijke zaken gebeuren ook in het echte leven, kijk maar eens hoe sommige klanten de kassierster van een supermarkt behandelen, anderzijds mogen sommige verkopers hier toch ook wel eens in eigen boezem kijken.


Ik heb zelf een gecombineerd particulieer account, dus zowel kopen als verkopen, ik geef hier een paar voorbeelden van hoe soms de kopers worden behandeld...


 


Zo had ik bij een bepaalde verkoper reeds een dozijn objecten aangekocht zonder problemen, tot de laatste keer... zoals gewoonlijk betaal ik vrijwel onmiddellijk maar het apkje bleef achterwege. Na drie mails met de vraag waar mijn aankoop bleef, kreeg ik een vrij onbeschofte mail terug dat het reeds twee weken geleden was verstuurd en dat ik maar geduld moest hebben. Nog bijna een week later had ik eindelijk mijn pakje, afgestemped de dag ervoor, dus geen twee weken geleden. Ik gaf verkoper een neutrale FB, terwijl dat een negatieve had moeten zijn... ik kreeg van hem een neutrale terug met de vermelding "dit is de laatste keer"... later bij een volgende aankoop zag ik dat hij mij had geblokkeerd!


 


Een ander bizar voorval is dit; object gewonnen maar nergens een rekeningnummer te vinden, na een week stuur ik de verkoper een mail met de vraag me eindelijk zijn rekeningnummer door te geven, want zonder lijkt een storting me vrij onmogelijk... tot mijn grote verbazing weigerd de verkoper mij dat nummer te geven tewijl hij toch aangaf een overschrijving te aanvaarden. Na een discussie van pakweg een week, waar hij bleef weigeren, opend hij een geschil wegens niet-betaling en geeft hij mij een negatieve FB! Zeg nu zelf... dit had ik nog nooit meegemaakt!


 


De volgende bizarre ervaring met verkopers... ik win en object, betaal en krijg pas na twee weken mijn aankoop, ik geef de verkoper een neutrale FB wegens te lange leveringstijd, tot hier geen probleem.


Ongeveer een jaar later win ik opnieuw een object bij diezelfde verkoper, object wordt ook netjes betaald en, geloof het of niet niet... tien dagen later opend die een geschil wegens niet-betaling! Er volgd een heftige discussie waarna ik afzag van de aankoop en eiste mijn geld terug, wat hij twee dagen ook teruggestort heeft... wie stort er geld terug dat hij nooit gekregen heeft???? Maar intussen zat ik alweer met een onterechte negatieve FB.


 


Ik kan even doorgaan... onlangs een aankoop gedaan, dezelfde dag nog betaald, tien later nog geen pakje... mailtje gestuurd naar verkoper die niet reageerde, pas na het tweede (minder beleefde) mailtje liet hij mij botweg weten dat hij mijn betaling over het hoofd heeft gezien. Dat kan natuurlijk gebeuren, mazar horen hier dan niet de nodige verontschuldigingen bij? Over beleefdheid gesproken) Het heeft dan nog zes dagen geduurd eer ik mij pakje had, verkoper kreeg neutrale FB terwijl dat ook gerust een negatieve mocht zijn en vertikt het gewoon mij FB te geven... klanten die correct betalen verdienen geen FB dan???


 


Nu ja, dit zijn zo ongeveer de meest bizarre dingen die ik hier al tegenkwam, er zijn er nog hoor, maar ik ga hier nu niet een boek schrijven... wat ik wilde zeggen aan de hand van die voorbeelden, verkopers klagen over slechte kopers, maar sommigen behandelen de koper als een stuk vuil... wij moeten direct betalen, verkoper verzend wanneer het hem goed uitkomt... en dan een ontvreden klant die correct heeft gehandeld "belonen" met een negatieve FB of gewoonweg geen FB geven???

Bericht 5 van 5
laatste antwoord