annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bizar voorval !

Ik verkoop 3 gsm's.  Eentje gaat nog, de twee andere niet, aar de adapters zijn nog goed.


 


Het is ondertussen meer dan 14 dagen geleden.


 


Gisteren komt een man aan m'n huis bellen om die gsm's op te halen.   Nietsvermoedend en blij dat de koper dan toch betald en ze meeneemt.  Ik wist op dit moment de prijs niet meer en de man zegt tegen mij 't is 20 euro.  Ik twijfel en zeg dat dit wellicht niet klopt.  De man die komt afhalen belt iemand op en zegt dat hij hier bij mij staat om zeker te zijn dat het om 3 gsm's gaat en ik neem de telefoon aan en zeg tegen die man dat ik niet precies weet hoeveel de prijs afgelaan is.  Hij zegt mij "t was 20 euro.


 


Dus, de man betaald en ik geef die 3 gsm's terug.


 


Vandaag krijg ik een vraag van de koper waar z'n gsm's blijven.  Ik vertel hem dat gisteren iemand anders komen afhalen is maar dit blijkt dus iemand anders te zijn.


 


Er werd gisteren dus ook 12 euro op m'n rekening gestort van de echte koper.


 


En nu?    Afwachten tot die man die ze afgehaald heeft terug komt en zegt dat hij "bedrogen is".  Dan zal ik hem vragen waar hij dit lotje gewonnen heeft!  Er klopt dus iets niet.


 


Dus, ja .....  wordt vervolgd ....


 


 

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Bizar voorval !

alleeez, 't is bijna opgelost!


 


die man die de gsm's kwam halen werkt voor een GSM bedrijf en diens vrouw had gemberpotjes gekocht.via een andere site.


 


die man moest dus die gemberpotjes ophalen maar hij vroeg mij gsm's.   't is bizar want toen ik vroeg gaat het om die 3 gsm's dan zij hij ja !!!!


 


dus, een verkeerde communicatie.


 


die gsm's moeten dus terug bij mij komen en ondertussen is de echte koper aan het janken waar z'n gsm's blijven.


 


Ik heb het verhaal in het engels en nederlands gedaan maar de man (franstalig) begrijpt het niet.  het is natuurlijk ook een raar verhaal maar in 't frans kan ik het nogal moeilijk uitleggen.  ik heb het gedaan maar hij vraagt weer waar z'n gsm's blijven.   heb hem gevraagd even geduld te hebben dat ik een prof. verkoper ben en dat hij geen schrik moet hebben.  toch doet hij niets anders dan opnieuw en opnieuw mailen waar z'n spullen blijven,   't is om het schijt van te krijgen.


 


heb nu weer in 't nederlands geantwoord want ik word zot van die franstaligen, comprens pas !!!!!  er zitten daar pipo's tussen m'n gedacht.


 


als ik bij een franstalige koop dan zorg ik dat ik de aanbieding begrijp en dan moet ik met de verkoper in het frans communiceren, lijkt me logisch,   maaar  als een franstalige iets aan mij koopt dan verwacht ik toch ook enige soepelheid dat hij de moeite doet om met mij in het nederlands te communiceren.    waarom moeten wij Vlamingen eigenlijk altijd in de taal van de koper of verkoper communiceren?    aan de ene kant zijn wij vlamingen dan wel flexibelder maar anderzijds doordat wij steeds hun taal spreken zullen zij het zo nooit leren hé!   da' s waarom veel walen gewoonweg geen moeite doen om nederlands te praten omdat wij toch steeds hen in het frans beantwoorden.   (de uitzondering zal zich aangesproken voelen wellicht)   maar als je een winkel hebt in het echte leven dan is dit dagelijkse kost.   Heb een winkel in oostende en vraag me soms af of we in Wallonie wonen of in Vlaanderen.   Ik vind dat er inspanningen moeten zijn aan beide kanten.  dit is niet tegen de walen want ze vertegenwoordigen een groot gedeelte van m'n klanten maar wel vraag naar een beetje flexibiliteit en durf om de tweede landstaal te proberen spreken.  Oostende is tegenwoordig een faciliteitengemeente, overal waar een franstalige gaat word hij in het frans bediend.  Ja maar .... op die manier gaan ze het nooit leren hé.  Wie is hier slim?  De Vlaming omdat hij toont dat hij alle talen kan spreken of de Waal omdat hij toch geen moeite moet doen om nederlands te praten?


 


enfin 't is een discussie waar  we misschien niet uit geraken maar wou het gewoon eens zeggen.   merçi voor het begrip.

Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Bizar voorval !

hehe, dit is natuurlijk een heel ambetante situatie.



Voor de echte koper zal alles wel heel raar klinken dat begrijp ik (los van het gecommuniceer in alle talen)



hopelijk worden de gsm's spoedig terugbezorgt

Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Bizar voorval !

tjr0000
Community-lid

Tja, eerlijk gezegd, als je bij mij met zo'n verhaal afkomt, zou ik toch ook wel eens in mijn haar krabben hoor. Ik denk dat je in deze je koper eigenlijk niets kan verwijten. Hij wacht al lang op zijn gekochte waar en jij komt met een verhaal af dat vrij ongeloofwaardig in de oren klinkt. En dat staat dan los van of het al dan niet waar is.

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Bizar voorval !

het verhaal is nu ook niet zo ongeloofwaardig hé.


 


komt er op neer dat ik dat niet zo goed kan uitleggen in het frans dan in het nederlands of engels.


 


en de koper heeft zelf eerst een week gewacht met betalen.


 


de gsm's zitten nu in nederland, de koper heeft van mij ook de email en telefoonnummer van die dame gekregen, hij kan het verhaal natrekken, 't is gewoon kwestie van geduld en ik kan maar zo eerlijk zijn om te vertellen hoe de zaak in elkaar zit.


 


die franstalige klant wil enkel en alleen in het frans communiceren en hier ligt het probleem.


 


ik maak dus niemand wat wijs en de koper zal z'n gsm's weldra ontvangen, al wat ik vraag is geduld en begrip.


 


ik riskeer wel een lage kwotering met die fameuze sterretjes.


 


jaaaah,  heb hem ook gezegd dat hij niet in paniek moet schieten dat hij krijgt wat hij betaald heeft en als het hem te lang duurt dan stort ik z'n geld terug.


 


We zullen zien.

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Bizar voorval !


de gsm's zitten nu in nederland, de koper heeft van mij ook de email en telefoonnummer van die dame gekregen, hij kan het verhaal natrekken, 


.../...


die franstalige klant wil enkel en alleen in het frans communiceren en hier ligt het probleem.



 


:^O  Al ooit nen hollander in 't frans een uitleg horen doen ? :^O 




Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Bizar voorval !

Ik kruip voor m'n klanten en doe alles om een transactie tot een goed einde te brengen.


 


mijn frans is niet zo goed maar heb dan toch maar met een vertaalsite zo goed en zo kwaad het kan die man nogmaals uitgelegd.


 


wat kan ik nog meer doen?


 


het is zo'n typisch geval waar je alles doet om de klant te vreden te stellen dat er van aan de andere zijde geen begrip is en dat je slechte feedback en slechte sterretjes krijgt.


 


kijk, ik wil nog niet voorbarig zijn, maar voor mezelf weet ik dat ik alles gedaan heb om met een anderstalige klant te communiceren.    Ik vraag me vaak af welke taal we moeten hanteren.  De taal van de verkoper of de taal van de koper? 


 


als dus straks zou blijken dat die man mij afstraft voor al die tijd ik in communicatie met hem stop, voor mijn fout die ik wil goedmaken, dan is dit nogmaals het bewijs dat er toch mensen op de wereld lopen die "slecht" zijn.  Niet moeilijk dat er dan oorlogen ontstaan.  Maar goed, ben al weer aan het vooruitlopen, ik hoop op de goede afloop.


 


Dit is de mail die ik stuurdde naar hem.    Wat ik niet bergijp is dat hij franstalig is en deze mail dus niet schijnt te begrijpen. 


 


Monsieur, excusez mon français, je essayer de vous expliquer.


Le paquet est toujours dans les Pays-Bas chez Marleen

 


C'est une situation malheureuse,   envoyé à la mauvaise adresse.


 


Paquet doit revenir de Hollande



Si le colis arrive à moi, je vais envoyer immédiatement à vous. J'ai déjà donné le numéro de votre envoije.



Je vous demande de comprendre cette situation, si vous ne pouvez pas attendez, je vais vous donner votre argent, croyez-moi, regardez mes commentaires


 


1000 fois désolé.  Je demande poliment compréhension et la patience


 


Johan 0495/170400


 

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Bizar voorval !

Ik denk dat je dat email adres niet mag vermelden.



Deze transactie zal je veel geld kosten,verzenden van die GSM 's vanuit Nederland terug naar Belgie dan die naar de juiste persoon sturen.


Is duurder dan de verkoopprijs.


Er staan wel enkele foutjes in de vertaling,maar is zeker goed te begrijpen,dat is het belangrijkste.


Vraag misschien eens aan die koper of hij zijn geld terugwil  .



Monsieur , j'ai malheuresement commis une grave erreur : j'ai constaté que j'ai envoyé votre paquet à une autre personne au Pays-Bas . Cette personne m'a confirmé qu'elle a reçu le paquet et qu'elle allait le renvoyer à mon adresse .


Si vous êtes d'accord d'attendre , j'enverrai le paquet immédiatement vers vous  après réception   . Toutefois , si vous estimez que cela prendrait trop de temps , je veux toujours vous rembourser . Veuillez bien me dire ce que vous choississez .


Encore milles excuses .


Amicalement



Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Bizar voorval !

Extra kosten voor verzending, iets moeten terugsturen?  Daar lig ik al lang niet meer wakker van want dit is nu net een zakelijke verkoper zijn.   Het gebeurd al eens vaker dat iemand een kledijstuk koopt die te klein of te groot is.


 


Verzendkosten dit gaat bij m'n onkostenafrekening en is een deel van de klantenservice.


 


In dit pecifieke geval heb ik geen meerkost omdat die mevrouw die de gsm's aan mij terug moet bezorgen blijkbaar een courierdienst heeft die overal in het land en nederland gsm's levert en gaat ophalen. het is dus kwestie van enkele dagen dat haar courierdienst in de streek van Oostende is. 


 


De echte koper van de gsm's heeft mij 6 euro betaald, dit is om de gsm's naar hem op te sturen van zodra ze bij mij toekomen.


 


Bedankt voor deze vertaling, heb hem nog een keer doorgestuurd.


 


 

-- Bewerkt door delamontcreationsoos.. om 3 Nov 2011 12:21 CET
Bericht 9 van 9
laatste antwoord