annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Buitenlandse aanbiedingen

Tegen dat het ene probleem van de baan is, wordt er een nieuw gecreëerd.

 

Als ik via het zoekvak van Ebay op de naam van een populair PS3 spel zoek, zie ik bijna uitsluitend buitenlandse aanbiedingen. Om enkel de Belgische te zien moet ik langs links op een game categorie klikken of verder naar onder op objectlocatie België.

 

Tof, wordt de site eerst wat overzichtelijker door het beperken van het aantal gratis veilingen en nu wordt deze plaatst gewoon door buitenlandse aanbiedingen ingenomen. Dat maakt de boel nog onoverzichtelijker. Vaak zie je pas nadat je de aanbieding geopend hebt dat het een buitenlandse verkopers is.

 

Er gaan hier nog veel kopers zijn die zelfs niet beseffen dat ze in het buitenland gekocht hebben... Ik denk dat 99% van de kopers ook niet in buitenlandse verkopers geïnteresseerd zijn en pas over de landsgrenzen gaan kijken als ze het item hier niet kunnen vinden.

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Buitenlandse aanbiedingen

Klopt, Belgische aanbiedingen staan niet meer standaard bovenaan, tenzij je dit kiest (telkens opnieuw) in de locatie. Dit is inderdaad irritant en ik merk dit ook al in de verkoop. Dit is een bijzonder onhandige aanpassing voor categoriën waar ik in verkoop. De meeste kopers zijn op zoek naar DVD's met NL of FR ondertiteling, en dat is internationaal meestal niet het geval, kopers geven dan sneller op om nog verder te zoeken. 

 

Al denk ik niet dat er een weg terug is hoor... eBay Amerika heeft intussen alle aanbiedingen van zakelijke verkopers standaard op wereldwijde verzending gezet tenzij de verkoper dit uitzet. Bij een verkoop naar het buitenland moet de verkoper het object versturen naar een depot in Amerika vanwaar eBay het verzend naar het buitenland inclusief voorinklaring bij douane etc... Op zich is dat een geweldig idee, maar dat toepassen (en een hogere ranking geven) op bijvoorbeeld games en films die regio gebonden zijn is te onnozel! 

Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Buitenlandse aanbiedingen

Voor Ebay Amerika gaat het zelfs nog verder. Die hebben zo pas hun gebruikersvoorwaarden aangepast.

 

Daarin staat nu letterlijk dat Ebay niet kan garanderen dat de items die je op Ebay plaatst überhaupt zichtbaar zullen zijn. Verkopers wiens object niet zichbaar is worden daar niet van verwittigt. Plaatsingkosten (moeten daar nog wel betaald worden) voor objecten die niet getoond worden, worden niet gecrediteerd.

 

http://announcements.ebay.com/2013/09/updates-to-the-ebay-user-agreement-privacy-policy-and-buyer-pr...

 

Updates to listing conditions. To further create a marketplace where buyers find what they want and drive positive user experience, we updated the provision regarding listing conditions to recognize that the appearance and placement of listings in search and browse results will depend on a variety of factors.  So, in some situations a listing may not appear in some search and browse results regardless of sort order

Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Buitenlandse aanbiedingen

 

waar zijn ze hier allemaal mee bezig ,eerst gaan ze gratis aanbieden afschaffen omdat je anders volgens ebay

te veel aanbiedingen hebt,en nu gaan ze de rekken vullen met buitenlandse aanbiedingen.

en je eigen objecten waar je nu straffe aanbiedingskosten voor moet betalen,zijn niet meer terug te vinden!

 

 

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Buitenlandse aanbiedingen

Welkom in de wereld van de zakelijke verkoper. Met al die gratis veilingen is voor ons deze situatie al zekers 2 jaar zo.

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Buitenlandse aanbiedingen

 

Dit heeft niks met de eventuele overvloed van gratis aanbiedingen te maken, maar met het gewoon niet verschijnen van een of meerdere aanbiedingen, juist?

 

Ik heb er hier zo ook eentje: http://www.benl.ebay.be/itm/330928007026

 

Toevallig een item dat mij interesseert.

 

Ik kan sinds een maand of anderhalf dit object op geen enkele manier meer terugvinden: niet via ebay.be, niet via ebay.com of eender welke andere site.

Ik had toevallig de URL doorgestuurd naar een collega en dat is de enige manier waarop ik het terugvindt.

 

 

Ook merkwaardig: als ik die persoon zijn shop klik zegt ebay: 33 objecten, maar er worden er maar 23 getoond in de lijst, en het item uit mijn link staat er alweer niet tussen.

 

Krijgen jullie hetzelfde te zien?

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Buitenlandse aanbiedingen

Korte aanvulling op vorige bericht

 

http://stores.benl.ebay.be/Digitallife-Online-Store

geeft bij mij 33 items

 

http://stores.ebay.com/Digitallife-Online-Store

geeft bij mij 482 items

 

Ik ben ingelogd zowel bij de .be als .com -- maar dat maakt geen verschil...

Het is ook niet zo dat de "ontbrekende" items niet naar België verstuurd worden...

 

 

Geeft dat bij jullie hetzelfde resultaat?

Waarom?

 

 

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Buitenlandse aanbiedingen

t'is nog erger dan ge denkt!!!

 

heb de test reeds gedaan, en doe deze voor uw artikelen ook maar eens:

 

kijk bv. in een categorie waarin er veel van uw artikelen staan, U zal die zéér moeilijk terugvinden, zelf al heeft U dit artikel reeds meerdere malen verkocht, U zal misschien op de 1000 ste plaats staan terwijl er fransen of engelsen(DIE NIET OP EBAY BELGIE PLAATSEN) voor U staan!!!

 

Als U een nieuw artikel plaatst zal U vooraan komen te staan, maar na 12uren staat uw artikel terug 700 - 1200ste plaats, terwijl die buitenlanders een klein beetje gezakt zijn +- 10 plaatsten, heb een paar dagen verschillende artiklen(aan vaste prijs aangeboden) van buitenlanders gevolgd, resultaat zelf na 4 dagen staan die nog steeds in de top 100, terwijl wij als Belg die rechtstreeks op ebay Belgïe plaatsen achteraan vliegen!!

 

Resultaat verkoop de laatste 3 weken slechts 5% van de normale verkoop, DALING VAN  95% !!!!

 

 

Dit wil ik nog meegeven (want dat zou ebay natuurlijk als argument gebruiken in hun standard berichten):

 

1) ben top verkoper

2) heb top score

3) powerseller

4) zakelijk verkoper

5) geen enkel negatieve

6) aanvaard paypal

7) ben Belg en plaats op ebay België (+- 2000 artikelen)

 

 

in elk geval, als het niet betert by by ebay

 

Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Buitenlandse aanbiedingen

Dat is een probleem met de sortering van de artikelen.

Jouw artikel is tenminste nog zichtbaar, zij het op een volledig oninteressante plaats.

 

Waar ik het over heb is dat een artikel er gewoon niet is. Niet op pagina 20, niet op 1000 of 10000, gewoon niks.

Of 80% van de shop van die persoon die niet zichtbaar is...

Bericht 9 van 9
laatste antwoord