annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay rekent verkeerde verzendkosten aan???

Het gaat dus over object 161167093232 (Playstation 1 console).

 

Qua verzending liet ik de koper de keuze:

 

 € 10: Bpack 24u (+ 2kg)

€ 4: Kiala

 

Normaal gezien reken ik voor een Bpack € 7,5. Tenzij voor een pakket boven de  2 kg. Dan wordt het € 10. Zo heb ik deze console ook te koop gezet.

 

Groot was mijn verbazing toen ik de betaling binnenkreeg en er slecht € 7,5 aangerekend werd. Vandaag verstuurd en zoals verwacht moest ik een extra gewichtssticker betalen.

 

In mijn eigen transactiebestand kan ik zien dat er nergens een keuze van € 7,50 is. Idem dito bij de afgelopen aanbiedingen.

 

De zoveelste Ebaybug of zit dit ergens in mijn instellingen?

 

Net gans mijn instellingen doorworsteld. Ik zie dat ik ooit eens een verzendkorting ingesteld heb voor gecombineerde zendingen waar kopers die binnen de 30 dagen meer dan 5 items kopen effectief maar € 7,5 verzendkosten betalen. Het was de eerste keer dat deze koper bij mij iets kocht en het was slechts ook één item.

 

Bizar...

 

 

 

 

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Ebay rekent verkeerde verzendkosten aan???

kassa voor Ebay...
Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Ebay rekent verkeerde verzendkosten aan???

Hoezo kassa voor ebay?
Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Ebay rekent verkeerde verzendkosten aan???

Gezien de koper met PayPal betaalde en er niet genoeg verzendkosten aangerekend werden, ligt de PayPalcommissie net iets lager (niet dat het veel verschil maakt). Dus niet in het voordeel van Ebay/PayPal.

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Ebay rekent verkeerde verzendkosten aan???

Enfin het raadsel is opgelost. Eigen schuld dikke bult!!!

 

Vandaag kreeg ik dit pakket terug. Volledig overgekeken. Dat was niet voor de provincie Luxemburg, maar voor het land Luxemburg. Normaal gezien reken ik € 7,5 verzendkosten voor een internationale verzending. Grote zaken zoals deze PS1 console versturen we niet naar het buitenland wegens veel te duur.

 

Hier heb ik dom die internationale verzendkosten vergeten te verwijderen. De koper betaalde dus effectief de € 7,5 verzendkosten die bij de aanbieding vermeld stonden. Enfin, ik heb net zijn betaling teruggestort en terug te koop gezet.

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Ebay rekent verkeerde verzendkosten aan???

beginnersfoutje koen ? 😉

pff de laatste tijd weer veel zendingen die verloren gaan hier, word er horendul van.

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Ebay rekent verkeerde verzendkosten aan???

Idem dito hier. Gisteren 2 mensen die me lieten weten dat ze hun item na 2-3 weken nog niet ontvangen hadden. Betaald via overschrijving. Dus geen oplichting via PayPal. Deze morgen nog ene, maar dat was nog maar 2 dagen geleden verstuurd. Die had dit blijkbaar de 20ste nodig als cadeau. Tijdens het weekend verkocht en afgelopen maandag gepost. Meer kan ik niet doen.

 

Vorige week ook een farce. Koper laat me weten dat die een lege enveloppe ontving. Ik kon die onmogelijk een lege envelop opgestuurd hebben want dat zou je direct merken. Ik plak mijn enveloppes ook dicht. Dus de inhoud eruit halen gaat ook niet. Dan gevraagd om eens foto's door te sturen.

 

Die zending was blijkbaar beschadigd geraakt tijdens de postsortering en terug dichtgeplakt door de post zelf met daarop een bericht van de post dat de zending beschadigd geraakt was. Als koper heb ik zo ook één keer eens iets ontvangen. Enfin, ik heb die koper gratis een ander exemplaar opgestuurd en klacht neergelegd bij de post. Het ging over een item van € 24,99.

 

Resultaat: vandaag een brief met melding dat de zaak onderzocht was. Gaven me de raad om duurdere items aangetekend te verzenden. Als schadevergoeding kreeg ik 3 postzegels...

 

Eigenlijk wel straf. Ik zie bij sommige zakelijke verkopers vermelding "ik ben niet verantwoordelijk voor beschadigingen of diefstal bij de post". De wet op de verkoop op afstand is nochtans zeer duidelijk: als zakelijke verkoper ben je dat dus wel. Je bent verantwoordelijk voor het item tot het item bij uw koper aangekomen is. Bij de post trekken ze gewoon hun handen eraf. Zeer klantvriendelijk voor een klant die jaarlijks een paar € 1000 uitgeeft aan postzegels en Bpacks.

 

Over het algemeen kan ik absoluut niet klagen over de post. Ik ben zelf vaak verbaast van hoe snel het bij mijn klanten geraakt. Maar als er eens probleem is, is de service zo wat op hetzelfde niveau als die van Ebay.

 

Zo ben ik een paar jaar geleden zeker 20-30 zending kwijt geraakt. Al wat ik opstuurde dat in het postsorteercentrum van Charleroi terecht kwam, kwam systematisch niet aan - tenzij ik aangetekend verstuurde of via Taxipost. Eén van mijn vaste klanten die in die regio woont, liet me toen weten dat hij ook al meer 10 zending niet ontvangen had.

 

Toen ben ik een stap verder gegaan. Dat is onderzocht door een speciale afdeling van Bpost, die zich bezighoudt met interne diefstal. Toen heb ik een brief ontvangen dat het onderzoek gestart was en dat ik na afloop een schadevergoeding zou ontvangen. Een paar weken later kreeg in een brief met melding dat het onderzoek afgerond was, dat ze niets kunnen vinden hadden en dat ze me bijgevolg ook geen schadevergoeding konden geven. Toen was ik echt een paar € 100 kwijt aan verloren zendingen. Zelfs niet 1 postzegel schadevergoeding gekregen. 

 

En wonder boven wonder... Melding dat ze nergens een probleem kunnen vinden hadden maar na ontvangst van die brief was het probleem plots opgelost.

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Ebay rekent verkeerde verzendkosten aan???

Ze gaan die diefstal natuurlijk niet toegeven want dan maken ze het zichzelf juridisch heel moeilijk....

Ik heb deze drukke maand gelukkig nog geen verloren zendingen, hoogstens één of twee zendingen op de honderden die een dag zijn blijven plakken in Antwerpen X of Charleroi X, dat is al...

Alleen een probleem gehad met een express verzending naar Frankrijk die ik op vrijdag verstuurde, en deze is pas op dinsdag aangeboden. De klantendienst meldde mij bij eerste contact dat ik de dag van verzending niet mag meetellen. Ik vraag haar waarom er dan staat "gegarandeerde levering volgende werkdag in buurlanden". Nee dat is op zich niet correct zei ze... toen ik de algemene voorwaarden erbij haalde en deze duidelijk stellen dat een express levering WEL gegarandeerde levertermijnen heeft, werd ik plots doorgestuurd naar de bussiness afdeling ipv de consumenten afdeling en werd de verbinding verbroken. Dan nogmaals een keer geprobeerd en deze persoon accepteerde de klacht wel en er werd een dossier opgemaakt, en er zal een schadevergoeding uitbetaald worden.... maar sommige medewerkers kennen dus hun eigen producten en algemene voorwaarden niet eens, hopende de klant met een kluitje in het riet te sturen. Maar dat pakt bij mij niet.
Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Ebay rekent verkeerde verzendkosten aan???

 

  geachte    , ebay 

 

u berekend  terug  kosten bij inplaatsing  ,,,

bij enkel  inplaatsing   fotos   betalen wij de kosten 

 hoeveel malen moeten wij iets  plaatsen om iets  te verkopen  ,, 100 maal of meer  stop (is het niet  waard  )

+ koste bij verkoop voorpaypal 

en moeten wij ook paypal  ook kosten betalen  

maak  de  rekening  en wat heb je nog over  , is al moeilijk  iets te verkopen ,,de econnoie draad niet 

en  vraag duidelijk  antwoord  

nadine  schoonooghe  

 

Bericht 9 van 9
laatste antwoord