annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gebruik paypal nooit als betaalmiddel

Gebruik nooit paypal als betaalmiddel, als er iemand betaald met een andere account via paypal, zie je dat niet en ben je verplicht direct op te sturen. Als na een maand blijkt dat ze hun geld niet krijgen via deze account, moet je als verkoper alles terugbetalen en krijg je er nog eens zo'n 10 euro administratiekosten bovenop.

Ik kon perfect bewijzen dat ik het product heb opgestuurd naar de klant en toch mocht ik alles terugbetalen en kreeg ik nog eens 10 euro administratiekosten erbovenop.

Moeten wij als verkopers de verantwoordlijkheid op ons nemen als kopers stelen van ons en dan nog extra betalen omdat zij het moeten uitzoeken bij paypal bij de kredietcard maatschappij !

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Gebruik paypal nooit als betaalmiddel

Het niet aanbieden van Paypal is commerciële zelfmoord op eBay! Ik heb er in al die tijd nog geen problemen mee gehad. Dat er zijn die er misbruik van maken klopt, maar die zullen er altijd zijn, ze zijn gelukkig genoeg nog niet met te veel om Paypal niet meer de moeite te maken om aan te bieden. 

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Gebruik paypal nooit als betaalmiddel

Sinds ik paypal gebruik heb ik nog geen winst gemaakt via ebay, enkel verlies. Ik verkocht blijkbaar een product dat oplichters aantrekt. Daarom heb ik besloten om ebay volledig links te laten liggen. Ik vind niet dat paypal ons verkopers mag laten betalen als we slachtoffer zijn van een oplichter. Het antwoord van paypal was dat ik het moest proberen oplossen met de klant, juist ja, die is al niet meer actief op ebay en totaal niet te vinden op het adres waar ik het naartoe heb gestuurd.

Via paypal is men verplicht om direct op te sturen, omdat het zogezegd direct betaald is, maar pas na een maand of zo merken ze of de paypal account wel ligitiem is. En als dat niet zo is, dan moet de verkoper maar terugbetalen en de kosten ophoesten voor hun onderzoek.

Wat mij betreft is paypal financiële zelfmoord voor de verkopers op ebay...

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Gebruik paypal nooit als betaalmiddel

Ik heb dit jaar nog maar één probleem gehad van inderdaad ook een koper die na een maand zijn account als gehacked bestempelde en zo alle transacties van de afgelopen 30 dagen betwiste als niet zelf gekocht.... Echter verstuur ik enkel met getraceerde post met volledige naam en adresgegevens in de trackinggegevens, deze info doorgestuurd en Paypal heeft in mijn voordeel geoordeeld dat dit geen misbruik was van de Paypal account. 

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Gebruik paypal nooit als betaalmiddel

Dat is nu net de reden waarom ik niet meer wil verkopen onder mijn naam poppemieke34.

Ik vind het belachelijk dat ebay ons verplicht van te werken met paypal en natuurlijk profiteren de mensen daarvan.

Ik heb mijn winkel gestopt.

Ik verkoop nu gewoon onder mijn gewone naam en laat het op mijn zakelijke rek storten oké kan geen factuur in kosten brengen en moet voor de kosten zelf opdraaien maar dan is het voor mij nog goedkoper dat heel dat gedoe met paypal.

OOk a hate paypal.

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Gebruik paypal nooit als betaalmiddel

Ik heb mijn laatste item verkocht op ebay. Een object verkocht voor 700 euro en er wordt je 65 euro aan kosten aangerekend. Dit is pure afzetterij. Ik kon net hetzelfde verkopen op tweedehands.be voor 750 euro en 0 euro kosten. 

 

Bedankt ebay....en dit is niet de eerste slechte ervaring.

 

 


@hardwarekyrana schreef:

Gebruik nooit paypal als betaalmiddel, als er iemand betaald met een andere account via paypal, zie je dat niet en ben je verplicht direct op te sturen. Als na een maand blijkt dat ze hun geld niet krijgen via deze account, moet je als verkoper alles terugbetalen en krijg je er nog eens zo'n 10 euro administratiekosten bovenop.

Ik kon perfect bewijzen dat ik het product heb opgestuurd naar de klant en toch mocht ik alles terugbetalen en kreeg ik nog eens 10 euro administratiekosten erbovenop.

Moeten wij als verkopers de verantwoordlijkheid op ons nemen als kopers stelen van ons en dan nog extra betalen omdat zij het moeten uitzoeken bij paypal bij de kredietcard maatschappij !



@hardwarekyrana schreef:

Gebruik nooit paypal als betaalmiddel, als er iemand betaald met een andere account via paypal, zie je dat niet en ben je verplicht direct op te sturen. Als na een maand blijkt dat ze hun geld niet krijgen via deze account, moet je als verkoper alles terugbetalen en krijg je er nog eens zo'n 10 euro administratiekosten bovenop.

Ik kon perfect bewijzen dat ik het product heb opgestuurd naar de klant en toch mocht ik alles terugbetalen en kreeg ik nog eens 10 euro administratiekosten erbovenop.

Moeten wij als verkopers de verantwoordlijkheid op ons nemen als kopers stelen van ons en dan nog extra betalen omdat zij het moeten uitzoeken bij paypal bij de kredietcard maatschappij !





Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Gebruik paypal nooit als betaalmiddel

Heb je dan niet gekeken naar de onkosten voor verkopen???

 

Het is niet eBay die in de fout is hoor, ze geven zelfs nog aan hoeveel het zou kosten als een object verkocht wordt voor een "nu kopen" prijs voordat je definitief op aanbieden clickt.  

 

Als je een veiling start dan moet je op voorhand zien hoeveel % je moet afdragen bij een geslaagde verkoop. 

 

Als daar dan ook nog eens Paypal kosten bij komen moet je ook op voorhand daar rekening mee houden...

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Gebruik paypal nooit als betaalmiddel

Kan dit verhaal alleen maar onderschrijven. Ik verkoop nooit meer via ebay. Heb een artikel van 700 euro te koop aangeboden. Paypall rekent mij 26 euro aan, ebay 44 euro en 10 euro verzendkosten. totaal Kosten: 80 euro. Persoonlijk hou ik 620 euro over. Ik had het artikel ook via tweedehands.be aangeboden en kon er daar 750 euro voor krijgen en klant kwam het thuis afhalen. Zat natuurlijk met handen en voeten aan ebay verbonden. 

 

Wat Paypall aanrekent is pure diefstal. Ik ben erin getrapt maar ik wil langs deze weg iedereen waarschuwen die via ebay verkoopt.  

Bericht 8 van 8
laatste antwoord