annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Héééééééééééééééééééééélp !!!!!

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260959505186&ssPageName=STRK:MESE:IT


 


Wat doen wij verkeerd? 


 


Wij verkopen reeds 12 jaar lang dagelijks handdoeken met naam op geborduurd voor allerlei gelegenheden. Behalve op Ebay.


 


In onze winkel te Oostende is dit het produkt waar we ooit mee gestart zijn en tot op vandaag is dat ons beste verkocht artikel, werkelijk dagelijks.  Geborduurde handdoeken in verschillende kwaliteiten, kleuren, vormen etc ....


 


Hoe komt het dan dat wij op EBAY daar amper (zo goed als bijna nooit) iets van verkopen terwijl we eigenlijk bijna GEEN concurrentie hebben.


 


Wat doen we verkeerd?  Ligt het aan de titel?  De rubriek?


 


Het is ons een raadsel, als iemand ons goeie tips kan geven om onze verkoop in geborduurde handdoeken te verbeteren zou het welkom zijn.


 


Saskia

Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

Héééééééééééééééééééééélp !!!!!

Moeilijk te zeggen.... mss zitten er op Ebay geen of te weinig mensen die in jouw doelgroep passen of vinden potentiele kopers mss de prijs te hoog?


Je kan ook een reclamecampagne starten, maar dat kost natuurlijk weer een hoop geld dat je moet terugverdienen en ik heb ook al gezien dat sommige verkopers hun eigen website onder hun advertenties zetten.

Bericht 2 van 14
laatste antwoord

Héééééééééééééééééééééélp !!!!!

Persoonlijk, zou ik omdat je internationaal verkoopt, ook een vertaling in frans en engels opnemen in mijn aanbiedingen.


in je titel ook proberen om internationaal te denken.


Een engelsman heeft niks aan het woord handdoek... (vb)


Duidelijker omschrijven dat men de naam die men wenst er kan opzetten. misschien ook handdoek en washandje in je titel zetten, kopers denken dan dat ze meer krijgen voor hetzelfde geld..


Ik zie ook dat je sommige zaken enkel in belgie verkoopt.


ik denk dat er nog zijn die andere suggestie hebben...



Diane

-- Bewerkt door comp-shop om 17 Feb 2012 12:42 CET
Bericht 3 van 14
laatste antwoord

Héééééééééééééééééééééélp !!!!!

Ja, in ieder geval een Franse vertaling bij zetten, in de titel en de beschrijving, bij mij is 70% van de Belgische kopers franstalig.


Er was hier ooit ergens een vertaaldraadje om te helpen vertalen ...



m.
Bericht 4 van 14
laatste antwoord

Héééééééééééééééééééééélp !!!!!

speedsterboy1
Community-lid

Ik heb een paar dagen terug in een ander topic dit geschreven, blijkbaar gelijkaardige situatie.



Kan meespelen maar ik heb de indruk dat het ook aan de mentaliteit van de ebay kopers ligt. Een bep. artikel van mij verkoopt zeer goed op de gekende verkoopsite's.



Op ebay hetzelfde artikel, dezelfde beschrijving, dezelfde prijs.



Meestal wel een paar volgers, maar verkoop is 0



Dan krijg ik toch de indruk dat ze hier een houding hebben van 'het is ebay dus het moet gratis'

Photobucket

Bericht 5 van 14
laatste antwoord

Héééééééééééééééééééééélp !!!!!

@speedsterboy,


Ik denk niet dat het met mentaliteit te maken heeft, kopers op Ebay zoeken net zo goed ook op andere koopsite's en dat maakt heus geen verschil uit in de prijs van het aangeboden artikel. Waarom zou een verkoper hier een artikel aanbieden aan X€ en op een andere site datzelfde aan X€ minder, om de kosten van Ebay te recupereren dan??


Ik kan me voorstellen dat sommige verkopers hier hun kosten doorrekenen in de verkoopsprijs, lijkt me ook maar normaal, maar zo heel veel verschil maakt dat toch niet uit op die andere (gratis) site's?


Ach ja... zoals hier al eerder werd gezegd... er komt een tijd dat meer en meer verkopers hier gaan lopen en hun heil zoeken bij de gratis concurrentie.... tot die uiteindelijk ook gaan beginnen met plaatsingskosten en commisies.

Bericht 6 van 14
laatste antwoord

Héééééééééééééééééééééélp !!!!!

Verzenden naar het buitenland is geen goed idee,omdat de verzendkosten te hoog zijn ivt de waarde.


Vertaling in het Frans zal waarschijnlijk wel nuttig zijn,heb de indruk dat Ebay meer succes heeft bij Franstaligen,zowel kopers als verkopers.



Met de prijs is er absoluut niets mis ,kwaliteit,snelle verzending alles was perfect.


Natuurlijk is het duurder dan de Zeeman,maar er zal toch nog wel een ander publiek ook nog eens op ebay komen kijken hoop ik.

Bericht 7 van 14
laatste antwoord

Héééééééééééééééééééééélp !!!!!

forumgutspiller_be
Community-lid

Ik denk niet dat je daar veel aan kan doen.


 


Sinds begin dit jaar ben ik mijn items ook buiten Ebay op de gekende sites beginnen aanbieden. Sommige van de items die ik vroeger regelmatig op Ebay verkocht en nu totaal niet meer verkopen waren daar als eerste verkocht. Omgekeerd ook: sommige van mijn best verkopende zaken op Ebay verkopen daarbuiten bijna niet.


 


Wat wel mee speelt is dat in uw winkel de mensen eens rondkijken naar wat je allemaal hebt zo op die gepersonaliseerde handdoeken komen. Bij Ebay heb je veel meer kopers die op zoek zijn naar 1 bepaald artikel en voor de rest niet naar uw andere artikels zien. Eens je het zoekertje leest is het zeker een interessant cadeau, maar ik denk niet er er veel mensen op Ebay naar een handdoek gaan zoeken.


 


Plaats als trefwoord het woord cadeau in de titel. Ik zou zelf nooit op het woord geschenk zoeken.


 


En inderdaad een vertaling in het Frans. Zoals bij vele andere is 70% of meer van mijn klanten Franstalig.

Bericht 8 van 14
laatste antwoord

Héééééééééééééééééééééélp !!!!!

Heb gezien dat je al goed je best hebt gedaan !!!


Proficiat !!!


In ieder geval mijn beide kleindochters waren met kerst enorm blij met hun badlaken.  En super kwaliteit !!!


NOG VEEL SUCCES !!!

Bericht 9 van 14
laatste antwoord

Héééééééééééééééééééééélp !!!!!

Op die manier vinden kleuters hun handdoek bij het zwemmen terug!


Handig bij de voetbal van de allerjongsten!


Het is niet verboden dat de papa's en opa's hier van het forum ook eens een beetje praktisch beginnen na te denken.


Een beetje reklame voor nuttige zaken mag toch wel denk ik .


Of zijn het dan toch alleen vrouwen die aan hun kroost denken en kopen mannen alleen voor zichzelf op ebay.


De kwaliteit is goed ,dat is de mening van een Hermès fan dus...:-x

Bericht 10 van 14
laatste antwoord