annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

Hallo,



Ik wou graag langs deze weg even jullie raad vragen.


Op 20/2 koopt iemand uit Frankrijk bij mij een blu-ray aan. Betaling gebeurt via paypal op 21/2 en de blu-ray wordt zoals gewoonlijk daags nadien verzonden, op 22/2 dus.


Nu vandaag 28/2 opent deze koper reeds een paypal geschil waarin hij meldt dat hij de blu-ray niet ontvangen heeft. Paypal reageert hierop door meteen het totale bedrag van mijn rekening te halen en te blokkeren.


Ik heb van de koper hierover geen enkele mail mogen ontvangen of wat dan ook, enkel onmiddelijk dit geschil.


Ik kan de koper nu ook het bedrag niet terugbetalen daar dit reeds door paypal geblokkeerd werd.


Ik vind het wel een beetje raar dat deze na 6 dagen reeds een geschil opent, vertraging bij de post kan er voor zorgen dat dit object iets later toekomt. Is dit zo een typische paypal koper die nadien via paypal claim het bedrag terugeist en zo een gratis object binnenhaalt?


Ik heb het object zo goedkoop mogelijk verzonden voor de koper waardoor ik geen bewijs van verzending kan voorleggen en dus geen enkel been heb om op te staan tegenover paypal of de koper.


Graag jullie wijze raad hoe ik dit best verder aankaart? Alvast bedankt voor jullie reakties.



Objectnummer: 160547762916



Mvg

-- Bewerkt door speedyken61 om 28 Feb 2011 17:40 CET
Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

Welkom in de "the real world".

Helaas heb ik dit ook al meermaals meegemaakt.

Een mens mag hem niet kwaad maken , je zou er moedeloos van worden.

Communiceer met je koper en zeg dat hij enig geduld moet hebben.

Het is in elk geval NIET CORRECT van de koper.

Meer en meer hebben we met dit soort gevallen te maken.

Helaas.

Bericht 2 van 16
laatste antwoord

Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

Ik vrees dat je niets kan doen.
 Post naar Frankrijk gaat al eens verloren.
Als je niet traceerbaar verzendt heb je geen enkel bewijs.
Heb dit ook meegemaakt EN een kassaticket volstond niet voor PAYPAL.
Men heeft de koper terugbetaald,zelfs al stond dat object te koop op een account van de koper.
Een particuliere verkoper die een opvouwbaar tasje van Longchamp koopt ,niets ontvangen heeft,maar een identiek tasje 14 dagen later te koop zet.
Dat was zelfs geen bewijs voor PAY PAL,mijn argument dat iemand toch geen tasje aankoopt waarvan hij reeds een compleet identiek exemplaar(kleur en grootte) bezit,werd gewoon van tafel geveegd.

Je hebt tijd om te reageren,maar vermits je over geen enkel bewijs beschikt,wordt het geschil gesloten en het bedrag wordt overgeboekt naar de rekening van de koper.

Bericht 3 van 16
laatste antwoord

Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??



Het is in elk geval NIET CORRECT van de koper.




De koper is - waarschijnlijk door gebrek aan ervaring in internetaankoop (laagfeedbacker ??) - een beetje onredelijk, maar ik zie niet in waarom hij in dit stadium als niet correct wordt bestempeld...

Een echte paypaldief is meestal wel zo slim wat langer te wachten.

Ik werk met deze account 100% op ebay.fr, en dergelijke geschillen van beginnelingen zijn er schering en inslag.

De hoofdoorzaak is de onvoorstelbaar slecht presterende Franse post.

Hieronder de standaardtekst uit mijn tekstendatabase die een dergelijke ebayer van me krijgt :

Bonjour, Sylvie !

Je comprends votre inquiétude...

Votre paiement est bien arrivé vendredi le 11/2 à 22,33 h, et votre colis est parti lundi matin le 14/2 .

Mes objets partent toujours le lendemain (ou le 1ier jour ouvrable) de la réception du paiement, et cela par envoi prioritaire.

Le problème est que la poste française perd sérieusement les pédales.

Si tout va bien, les envois arrivent après deux jours ouvrables, mais nous avons déjà eu des cas où le courrier prend jusqu'à quatre semaines pour arriver à sa destination.

Cela n'est plus 'un peu long', mais plutôt scandaleux.

La raison ? Personne ne sait pourquoi.

Cette situation m'embète, surtout parce que j'y suis pour rien et je ne peux rien faire ...

J'espère que vôtre colis ne tardera plus longtemps ...

Bien cordialement


Het gaat er vooral om te vermijden dat het geschil wordt opgewaardeerd tot een claim.

Stuur die koper elke dag een kort vriendelijk mailtje, waaruit blijkt dat jijzelf ook ongerust bent :  meestal beginnen ze nors te antwoorden, maar ze worden ook wat geduldiger...

En een bezorgtermijn voor post naar Frankrijk van twee, drie weken is echt niet ongewoon.

Aangetekend versturen lost trouwens niks op :  gaat soms even traag ...




Bericht 4 van 16
laatste antwoord

Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??


Paypal reageert hierop door meteen het totale bedrag van mijn rekening te halen en te blokkeren.


Ik kan de koper nu ook het bedrag niet terugbetalen daar dit reeds door paypal geblokkeerd werd.




Je kan over dit bedrag niet vrij beschikken, maar terugbetaling aan de koper blijft volgens mij gewoon mogelijk.

Waarom je dat echter in dit stadium overweegt is me niet helemaal duidelijk !




Bericht 5 van 16
laatste antwoord

Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

Ik overweegde een terugbetaling om eventueel negatieve feedback te vermijden parissecrets. Als een koper bij mij zijn object daadwerkelijk niet ontvangt stort ik in de meeste gevallen het bedrag terug, daardoor.



Verder lukt het me niet om ook maar met deze koper te communiceren. Hij reageert niet op mijn mails, zelfs niet op mijn reaktie op het door hem zelf geopende paypal geschil.



Groetjes

-- Bewerkt door speedyken61 om 1 Mar 2011 16:40 CET
Bericht 6 van 16
laatste antwoord

Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

@ siemenspoes



Bedankt voor jouw reaktie, maar dat geval van jou gaat echt wel over de schreef vind ik. Jij kan aantonen dat de koper het object dat hij niet zou ontvangen hebben zelf te koop zet, en dan nog geeft paypal de koper gelijk... onvoorstelbaar.



Groetjes

Bericht 7 van 16
laatste antwoord

Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

Koper heeft nu geschil opgewaardeert tot een claim daar hij vindt dat hij lang genoeg gewacht heeft na nog GEEN 2 weken na verzending. Heb er geen verdere woorden aan vuilgemaakt en koper terugbetaald via paypal, daar dit toch uiteindelijk de uitkomst zou van zijn. Ik heb de koper dan ook wel toegevoegd aan geblokkeerde kopers.


Meer dan 3000 andere verkopen welke wel goed aangekomen zijn en dan in twijfel getrokken worden door paypal, daar ik niet kan bewijzen dat ik het object daadwerkelijk verzonden heb. Verdere communicatie met paypal lijkt me ook totaal zinloos vooral na wat ik hier in het forum gelezen heb.

Bericht 8 van 16
laatste antwoord

Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

Hey Speedeyken,

Wat ik zeker zou doen als ik U was,

een vriendelijk mailke sturen naar je koper en hem vragen in alle eerlijkheid mocht hij het pakje alsnog ontvangen waar je zeker van bet, dat hij het bedrag terugbetaald.

Ik wacht ALTIJD tot de allerlaatste dag van de claim.

Ik denk dat jij te vlug handeld.  WACHTEN en geduld hebben.

Ik heb zelf eens 1 maand op een object gewacht en uiteindelijk gekregen, het kan gebeuren.

Johan

Bericht 9 van 16
laatste antwoord

Koper opent na 6 dagen reeds paypal geschil??

Na wat ik hier gelezen heb zal ik weer wat minder goed slapen. Ik heb ook een geschil lopen en geld dat vast staat bij Paypal. Het sleept al 2 maanden aan, en nog geen uitspraak. Kan er niet goed tegen dat sommige kopers zo handelen, en dan nog ongestraft blijven.


Groeten, Carl

Bericht 10 van 16
laatste antwoord