annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Probleempje met koper , graag uw mening .

Ik heb zopas een oude pet verkocht Objectnummer van eBay:******

Ik heb de pet nooit zelf gedragen .

Het is een Harley Davidson collectorsitem en de maat die er in staat is USA size 7 1/2 .

De pet is verkocht voor 74,50 euro

 

Om het de kopers makkelijk te maken heb ik zelf op internet een tabel gezocht met corresponderende maten .

Blijkt dat dit overeenkomt met 60 cm .

Nu beweert de koper dat de pet te klein is en maar 57 cm is .

Hij wil dat ik ze terug neem .

 

Wat zouden jullie hier mee doen ?

Ik heb geen verkeerde maat gegeven , er staat wel degelijk 7 1/2 in de pet .

En alle tabellen die ik vind geven 60 cm als corresponderende maat .

 

En als jullie van mening zijn dat ik ze terug moet nemen moet ik dan ook de verzendkosten terugbetalen ?

En dan ook de terugstuurkosten ?

Die koper woont in Zwitserland met postbusadres in Duitsland = 16.40 euro verzendkost

 

En wat met de Ebay commissie als ik terug moet nemen ?

 

Alvast bedankt voor de hulp ,

Guido

 

 

Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

Probleempje met koper , graag uw mening .

Lijkt verdacht veel op de truc om via PayPal mensen op te lichten. Een koper uit Zwitserland met adres in Duitsland. Laat me raden. Hij heeft dit laten opsturen naar een ander adres dan het PayPaladres?

 

Dan is het nu al over & out. Heb je geen poot om op te staan zelfs als je een traceernummer hebt. Je MOET versturen naar het PayPaladres. De koper kan tijdens het uitchecken en alternatief adres opgeven indien nodig.

 

In het beste geval stuurt dit dat terug. Zal die zowel zijn aankoopprijs, verzendkosten als kosten voor de retour terug willen.

 

In het slechtste geval opent die een geschil wegens object niet ontvangen. Dan mag die via mail bevestigd hebben dat die het ontvangen heeft door te zeggen dat de maat fout is. Paypal zal die op zijn woord geloven. Betaling via PayPal wordt op uw rekening geblokkeerd en terug geboekt.

 

De kosten??? Tof, op Ebay moet je een geschil openen om uw kosten te recupereren. In dit geval werd er een geschil gestart wegens niet ontvangen. Na terugboeking van de betaling wordt dit geschik in uw nadeel gesloten. Je kan niet opnieuw een ander geschil openen. Kosten ben je dus kwijt. Ik dacht zelfs (niet helemaal zeker) dat PayPal ook extra kosten aanrekent als ze een betaling terugboeken.

 

Hoe je het ook oplost, via Ebay ben je sowieso de pineut. Mocht je toch een geschil openen om de transactie te annuleren krijg je een defect gewoon omdat je een geschil opent. Ik denk dat je en uw object zal kwijt zijn + verzendkosten. Alle Ebay/PayPalkosten ben je ook kwijt.

 

Van Ebay krijg je een defect ongeacht je nu een retour accepteert of niet: retour = defect. Mag je al blij zijn dat je geen slechte feedback/lage sterrenbeoordelingen krijgt.

 

Uw bescherming als verkoper tegen dit soort wantoestanden: 0, noppens, niets, rien. Enige bescherming is geen PayPal gebruiken. Of doen als ik. Helemaal niets meer via Ebay verkopen.

 

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

Probleempje met koper , graag uw mening .

Hallo , bedankt voor je antwoord .

 

Maar Paypal ....no way   IK BEN TOCH NIET GEK !

Wat dat betreft zit ik safe .

 

Ik denk dat ik maar zijn geld teruggeef maar zonder verzendkosten .

En als dat niet goed is dan krijg ik maar mijn eerste negatieve feedback .

 

Mvg. Guido

Bericht 3 van 10
laatste antwoord

Probleempje met koper , graag uw mening .

Beste guida52, je moet niet alles geloven wat sommigen hier op het forum beweren hoor...

 

Het lijkt me zelfs erg dat gu.spil zijn/haar persoonlijke frustraties gebruikt om je een inhoudelijk fout antwoord te geven:

- zijn/haar beredenering over een zwitser die een verzendadres woont, doet hier immers niks ter zake. Veel Zwitsers, vooral zij die in de grensstreek wonen, gebruiken een Duits verzendadres omdat zij zo invoerrechten kunnen besparen.

- het probleem met het verzendadres dat gu.spil aanhaalt en de mogelijke claim wegens niet-ontvangen object, zou zelfs een voordeel kunnen zijn voor jou indien de voorbije communicatie van de koper omtrent de te kleine pet via het ebay-berichtensysteem verliep.

Indien de koper effectief een klacht wegens niet ontvangen object bij Paypal zou starten, dan kan je perfect in de claim vermelden dat de koper zijn kalcht tegenstrijdig is met wat hij aangeeft in de ebay-communicatie tussen jullie beiden.

In dit geval zal de Paypalmedewerker van dienst dit checken op eBay (zij kunnen dit perfect) en dan ben ik al bijna 99% zeker dat je uiteindelijk in het gelijk gesteld zal worden! Eigen ervaringen leerden me dat dit perfect helpt! Nooit communiceren buiten ebay-berichten is hierbij de boodschap.

- Vraag de koper te bevestigen dat er maat 7 1/2 in staat en indien hij dit doet, stuur hem dan een foto van de matentabel via eBay-bericht op. Gebruik dit later eventueel ook bij een Paypalclaim mocht er ééntje volgen omwille van "object voldeed niet aan de beschrijving".

 

Je kan uiteraard ook opteren voor een terugzending maar zeg de koper dan duidelijk dat hij dit mag doen en dat je hem zal vergoeden na ontvangst van de pet.

Let wel, wettelijk gezien ben je tot niets verplicht als particuliere verkoper maar soms kan een "bereidwillige houding" wel helpen om een Paypalclaim te vermijden.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 10
laatste antwoord

Probleempje met koper , graag uw mening .

En terwijl ik lustig aan het typen was, antwoordde je blijkbaar al dat je geen Paypalbetaling ontvangen had.

Maakt het enkel maar gemakkelijker...

Laat je niet verleiden tot vooraf terugbetalen... Eerst terugsturen en pas dan na ontvangst enkel het bedrag van het object terugbetalen...

Risico op negatieve loop je toch sowieso, ook al betaal je braafkes alles terug




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 10
laatste antwoord

Probleempje met koper , graag uw mening .

Sorry Frits, maar het antwoord dat ik gaf was niet fout. Feit is dat je moet versturen naar het adres dat de koper bij PayPal geregistreerd heeft. Als die dat naar een ander adres wil laten versturen kan die tijdens het uitchecken een andere verzendadres opgeven. Het zou trouwens niet de eerste keer zijn dat een verkoper helemaal volgens de regels handelt en alsnog het geschil verliest. Internet staat vol van die verhalen.

 

Trouwens zelf meermaals voorgehad. Een koper die 24u na verzending zijn betaling terugeist via PayPal, betaling die na 2 maand teruggeboekt wordt. Heb nu op 2dehands ene die me constant contacteerd. Altijd hetzelfde: is uit Frankrijk maar moet versturen naar Zwitserland of vice versa en meneerke staat er op om persé met PayPal te betalen.

 

Als de verkoper hier geen PayPal gebruikt heeft zit die safe. Feit blijft wel dat die voor zijn commissie te recuperen een geschil moet openen en (weet het niet meer van buiten gezien we hier al een hele tijd niet meer verkopen) ik dacht toch dat de koper akkoord moet gaan om dit geschil te sluiten. Zo niet kan je fluiten naar het recuperen van uw verkoopscommissie.

 

En ja, ne mens wordt voor minder gefrusteerd met wat Ebay zijn verkopers allemaal lapt.

Bericht 6 van 10
laatste antwoord

Probleempje met koper , graag uw mening .

Bedankt voor jullie info .

 

Intussen heb ik mijn neg. feedback ontvangen .

 

Hieronder toon ik jullie het laatste bericht dat ik hem stuurde en waar in staat dat ik zijn geld wil teruggeven .

Warschijnlijk heeft hij mijn raad om de pet te stretchen opgevolgd en past ze hem nu maar neemt hij nu alsnog wraak

 

Kan ik de neg feedback laten verwijderen op basis van deze conversatie via Ebay berichten ? en hoe doe ik dat ?

Of kan ik een reply doen op zijn feedback ...en hoe doe je dat dan ? ik zie de mogelijkheid niet .

 

Hi Roland ,
I did some research .
Seems it can happen that a cap or hat can shrink by age and when not used .
I also found solutions to extend the size .
23.photobucket.com/user/thunderw21/media/hatstretcher.jpg.htm

www.youtube.com/watch?v=uMtprGqya1Y
www.youtube.com/watch?v=zV6kFPZNEV0
There is much more to find on the internet for this subject .

If You really don't want to keep the cap You can send it undamaged back to me and I refund the money of Your bid .
In this case I don't want You to give me any feedback , not good , not bad and not Neutral .

Kind regards , Guido

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

Probleempje met koper , graag uw mening .

Intussen al gevonden hoe ik de feedback kan beantwoorden maar ik wacht nog even af wat jullie vinden . Misschien kan ik dan niet meer laten verwijderen ?
Bericht 8 van 10
laatste antwoord

Probleempje met koper , graag uw mening .

Vervolgcommentaar kan en moet je geven.

Die rode bol gaan ze niet verwijderen.Alleen de commentaar achter die rode bol kunnen ze verwijderen als die vulgair of belastend is.

Ik heb 1 rode bol ,de pay pal claim was in mijn voordeel ,de commentaar is verwijderd ,mijn commentaar is blijven staan.

Bericht 9 van 10
laatste antwoord

Probleempje met koper , graag uw mening .

Ebay verwijdert geen feedback meer zelfs niet als als ze die zouden moeten verwijderen volgens hun eigen regels.

 

http://pages.benl.ebay.be/help/feedback/feedback-disputes.html

 

Ik ontving een feedback waarin ik gewoon voor vuile vis uitgemaakt werd. Zou in aanmerking moeten komen voor vulgair taalgebruik. Ebay gevraagd dit te verwijderen. Te vergeefs. Persoon die me deze feedback gaf was iemand die systematisch negatieve en neutrale feedback gaf.

 

Een klein fortuin aan Ebay/PayPal kosten betaald. Zeer hoge feedbackscore. Dus moest niet meer bewijzen dat ik een te vertrouwen verkopers was. Als puntje bij paaltje komt is uw bescherming als verkoper niets.

 

Was één van de zovele redenen die Ebay me gaf om hier mijn schup af te kuisen.

Bericht 10 van 10
laatste antwoord