annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

bieders besefffen blijkbaar niet wat ze willen of doen...

't Is lang geleden dat ik nog iets verkocht op Ebay en ik heb er mijn buik al van vol... Misschien is het toeval, maar ik bots nu al de hele tijd op bieders die hun bod intrekken, niet willen kopen maar dan toch willen kopen enz.

Een overzicht:

Iemand die op een vijftal kledingstukken wil bieden vraagt of ik alles samen met Kiala wil versturen aan 4 euro. Ik antwoord dat ik eventueel met Kiala wil versturen maar dan voor 5 euro omdat het Kialapunt 7 km ver is en ik daar dus tijd en diesel insteek. Bovendien moet ik verpakkingsmateriaal kopen. Madame antwoordt dat ze dat niet eerlijk vindt en dat ze dus op niets zal bieden...

Iemand biedt als eerste op een kledingstuk, wordt enkele dagen later met 1 euro overboden door iemand die tevens op 3 andere kledingstukken als eerste biedt. Na 4 dagen trekt die persoon allevier haar biedingen in wegens "mauvais montant saisi" (verkeerd bedrag ingevoerd). Dat men zich 1x vergist, daar kan ik nog inkomen, maar 4x? En dat pas dagen later "ontdekken"???

Enfin, de persoon die op dat ene stuk als eerste geboden had, trekt 2 dagen daarna ook haar bod in wegens "mauvais montant saisi"...

Nog een persoon mailt met de vraag of al mijn stukken in perfecte staat zijn. Nochtans heb ik de staat van elk stuk, zowel in het Nederlands als in het Frans, in mijn uitleg vermeld. Ze wil in het geval alles in perfecte staat is alles kopen via een "achat immédiat", maar zonder de bijpassende juwelen die ik bij enkele van mijn stukken aanbiedt. Dat er op een aantal stukken al geboden is, dat trekt ze zich niet aan. Enfin, niet op ingegaan dus.

Een andere persoon mailt om te vragen of ze van een ensemble (rok + bloes) alleen de bloes mag kopen. Nee dus.

Nog iemand anders vraagt of ze een bloes kan kopen zonder de bijpassende armband. Nee dus.

Nog iemand anders mailt een kwartier voor het einde van de veiling dat ze een veel te hoog bedrag ingegeven heeft voor een broek en dat niet kan betalen. Ze wil haar bod ongedaan maken maar zit in het buitenland en heeft daar problemen met de pc. Ik slaag er op het nippertje in haar bod te verwijderen en laat dat weten. Dan blijkt dat het niet gelukt is het bod te verwijderen en ik laat haar weten dat ze de koop moet annuleren. Ik stuur de 2de hoogste bieder een herkansingsaanbod. Dan mailt de winnares van de veiling dat ze de broek toch kan kopen aan de prijs die ze had ingegeven.

Pffffffffffffffffffffff.............

 

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

bieders besefffen blijkbaar niet wat ze willen of doen...

Vervolg.

Een koper betaalt, maar betaalt voor Kiala 4 euro ipv de 5 die ik vraag. Die extra euro vraag ik voor verpakking en verplaatsing naar het Kialapunt dat hier 7 km vandaan is. Bij al mijn veilingen staan heel duidelijk de tarieven die ik hanteer. Ik laat haar weten dat ze een euro te weinig betaald heeft. Antwoord: Kiala kost 4 euro en geen 5!

De dame die op 4 objecten geboden had en enkele dagen later al haar biedingen introk wegens "mauvais montant saisi" stuurt nu een mail dat ze wil bieden op een item (waar ze vroeger haar bod voor ingetrokken had) en niet begrijpt waarom ik haar als bieder niet aanvaard...

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

bieders besefffen blijkbaar niet wat ze willen of doen...

Wat je zegt van Kiala is inderdaad waar en ik heb er ook al enkele probleempjes mee gehad.

 

Als het Bpost is weet de verkoper zo niet steeds wat de werkelijke kost is, maar met Kiala weet iedereen dat het 4 euro kost.

 

Ik vraag 4.50, verzending en verhandeling, amper 0.50 erbij forfait voor verpakking.  We hebben het recht om dit te vragen en een oprechte bewuste koper moet weten dat ook de kleefband, de verpakking (soms recuperatie) en de extra rit naar het Kialapunt centen kost.  Weet je dat wij als zakelijke verkopers zelfs 21% voor de verzending moeten vragen?  Bij Kiala betalen we hoedanook al btw, dus dat is op zich geen probleem.  Met Bpost wel.

 

Het hoort NIET dat een koper zomaar minder betaald als de de verkoper vraagt wetende dat de koper op voorhand wist wat de verzendkost is.

 

We leven in een tijd waar mensen mondig worden en ook gemeen, tot op het onbeschofte af.  Dit merk ik zelfs in m'n winkel waar er kopers mijn rekening maken en vaak nog eens de helft korting willen op al een scherpe soldenverkoopprijs.

 

Ja, we zitten er mee maar als iemand bvb 1 euro te weinig betaald heb je de keuze als verkoper.  Ofwel stuur je een mail om te vragen of de koper nog een euro bij stort of je haalt de schouders op en verstuurd het dan toch maar.

 

Infeitte mogen we ons niet laten doen.  Op het moment de potentiële klant een bod uitgebracht heeft wilt dit zeggen dat hij akkoord gaat met de prijs en de verzendkost.

 

Spijtig dat er echt etters rondlopen en het zal er niet op verbeteren, ook dit is de wereld waarin we leven.  helaas.

 

 

 

Johan

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

bieders besefffen blijkbaar niet wat ze willen of doen...

Tja dit eBay is gewoon niet meer zo leuk dan het vroegere eBay he, zowel voor de kopers als de verkopers.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

bieders besefffen blijkbaar niet wat ze willen of doen...

TSja, ik vraag 4,95 euro per bestelling (op termijn van 5 dagen). Dat is voor één artikel misschien veel, maar dat is snel aantrekkelijk bij meerdere artikels daar concurenten altijd minstens 1 euro per extra DVD/BD aanrekenen.

 

Echter gisteren ook een vraag gehad of ik niet via Kiala voor 4 euro wou verzenden. Heb geantwoord nee, ik heb een contract met Bpost dat veel sneller is en betrouwbaarder, en bovendien zit in die 4 euro geen vergoeding voor verpakking en verplaatsing.

Geen antwoord meer gehad, voor ocharme 0,95 euro. 

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

bieders besefffen blijkbaar niet wat ze willen of doen...

Tja, er bestaat nog steeds zoiets als "fair-play" wat velen blijkbaar niet kennen en maken een spelletje van bieden.... wat verzendingskosten betreft... één euro meer vragen voor verpakking en transport vind ik persoonlijk redelijk, in de US en het VK bvb noemt men dat meer toepasselijk: "verzendings-en verpakkingkosten", nu is het ook te zien natuurlijk wat je onder die verpakkingskosten verstaat. Veel verkopers kopen verpakkingsmateriaal aan (zoals onze vriend TV-shop hier) en dat is niet gratis, maar als je een paar euro voor de verpakking wordt aangerekend en je krijgt je spullen verpakt in een plastic wegwerpzak van een supermarkt?????????????

Nu ja, die verzendkosten zijn voor zowat iedereen een doorn in het oog en niemand betaald die graag maar je kan er niet omheen.

Ik vind dat nu met de alsmaar toenemende verkoop op afstand (internet, postorders e.d.) die kosten toch wel omlaag kunnen, maken ze nu al geen winst genoeg, het kan toch niet dat hoe hoger de verkoop de prijzen blijven stijgen? Het zou omgekeerd moeten zijn, kijk maar eens naar al die electronica... een GSM bvb, hoeveel kostte die niet zo'n 20 jaar geleden en nu betaal je er nog een peulschil voor.

Grote bedrijven zoals 3Suises en Neckerman kunnen overeenkomsten afsluiten met Bpost en zo die kosten voor de klanten drukken, maar een kleine ondernemer kan dat niet, althans niet in die proportie, kiala is dan weer een betaalbaar alternatief maar heeft ook zo zijn nadelen, lange levertijd bvb en dat vinden velen ook weer niet fijn. Enfin, het is een noodzakelijk kwaad waar we moeten mee leven zeker?

Bericht 6 van 6
laatste antwoord