annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

extra geld verdienen zonder commissie!

zelf meegemaakt en een antwoord van ebay dat deze techniek goedkeurd;

je koop een aantal boeken. Verzendprijn van belgie naar amerika is 16 euro. Maar, je woont in belgie en koopt 3 boeken. Verkoper, in Belgie telt 3x de verzendkosten naar amerika, ook al woon je minder 20 km van hem en boeken afhalen bij hem...dat gaat niet.Normale prijs voor deze 3 boeken in belgie is 8,50, wat de verkoper er ook opkleeft, terwijl ik 48 euro moest betalen. Aangezien ik de boeken wou dit absurd bedrag betaaltd; na ontvangst blijkt dat de verkoper slecht 8,50 erop plakte en hij weiger om bijna 40 euro terug te geven. Dus geef ik negatieve feedback. ONMIDDELLIJK VERWIJDERT door ebay, want, de verzendksoten waren gekend...DUS ALS JE ECHT ZUIVER GELD WIL VERDIENEN ZONDER ENIGE COMMISSIE DIT IS DE TRUK DOOR EBAY GOEDGEKEURT EN DUS TOE TE PASSEN. De verkoper in kwesite verkcoht voor 16,50 euro boeken aan mij, betaalde daar zijn commissie op en streek via de ferme verzendkosten(nochtans korting voorzien volgens zijn aanbiedingen!).De negatieve feedback werd door ebay METEEN verwijdert en de snelle meneer, hint hint, verdient nog steeds meer geld aan domoren zoals ik aan zijn verzendkosten dan dat hij in essentie verkoopt of comissie betaalt

HET LEVEN IS AAN DE DURVERS EN JE HEBT EBAY DIE JE DAARIN VOLUIT STEUNT!

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

extra geld verdienen zonder commissie!

De verkoper betaalt wel degelijk commissie aan eBay, dat is dan ook de reden dat het mag. Sommige verkopers gebruiken de verzendkosten als extra verdienmodel. Realiseert u zich wel dat het niet alleen de porto is wat geld kost maar bijvoorbeeld ook de verpakking, het wegbrengen met benzine, parking en afschrijvingskosten, wellicht een prent wegens te snel of juist te langzaam rijden, enzovoorts. En dan noem ik nog niet de eBay commissie die altijd betaald moet worden, ik heb het niet over PayPal want anders had u daarmee wel uw rekening kunnen vereffenen. Als u dergelijke absurde verschepingskosten niet ok vindt moet u niet gaan kopen bij een verkoper die ze toepast.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

extra geld verdienen zonder commissie!

Ebay keurt dit absoluut niet goed en doet alles om dit te ontmoedigen. Ebay doet niets anders dan het promoten van gratis verzending. Op meerdere buitenlandse sites is het bedrag dat je als verkoper als verzendkosten kan ingeven vastgelegd op een vast bedrag. Op meerdere site betalen verkopers zelfs een commissie op de verzendkosten.

 

Als uw commentaar verwijderd werd is dit niet omdat ze dit gedrag goedkeuren maar omdat u beledigende taal gebruikt hebt in uw feedback commentaar.

 

Neemt niet weg dat me dat als verkoper ook eens gebeurd is en Ebay weigerde toen om deze feedback te verwijderen.

 

Zoals hiervoor vermeld werd: als koper weet je op voorhand wat de verzendkosten dus niet klagen achteraf. Verzendkosten is ook meer dan enkel de postzegels. Indien de verkoper een BTW nummer heeft dient die ook 21% af te dragen op de verzendkosten.

 

Neemt niet weg dat als uw verhaal klopt het schandalig is dat u € 40 te veel verzendkosten aangerekend werden. Zou ik ook zeker op gereklameerd hebben en de verkoper een rode bol gegeven hebben als die geen tegemoet koming deed.

 

Hou er ook rekening mee dat Ebay er alles aan doet om kopers en verkopers tegen elkaar op te zetten zodat kopers slechte feedback en slechte sterren geven met het doel de topverkopers te liquideren zodat Ebay die geen 20% korting meer moet geven.

 

Een deel van de verkopers zijn weggebleven door de unfaire Ebayregels, anderen werden door Ebay geschorst en de kopers blijven blijkbaar ook weg. Ebay ziet zijn inkomsten serieus dalen en dan zijn alle truckjes goed. Al is het niewe domme regels verzinnen die enkel dienen om verkopers nog meer geld uit hun zakken te halen en om nog meer verkopers weg te jagen.

 

Wat is het verschil tussen de Titanic en Ebay? Bij de Titanic was het wel te laat, maar zagen ze de ijsberg aankomen. Bij Ebay zijn ze blijkbaar stekeblind.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

extra geld verdienen zonder commissie!

Unhappy heeft het heel goed verwoord. Het is ook helemaal niet zo leuk meer om op eBay nog te verkopen, daar mag wel wat compensatie tegenover staan. Deze hoog verscheping kostende verkopers volgen feitelijk gewoon eBay's voorbeeld na.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord