annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

is het wettelijk dat ebay paypall verplicht, of kan je het ontwijken ?

adhemarsleen
Community-lid
sinds enige tijd kan ik niet meer listen zonder paypall te aanvaarden, de kosten zijn hoog, ik vraag aan de kopers om te betalen voor aangetekende zendingen.. waar ze dan toch niet voor bijbetalen maar ze kunnen wel hun geld terugvragen als je geen bewijs van versturen hebt. En die heb je niet als het onder de twee kg naar het buitenland is..
Wat kan je hier aan doen ?
Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

is het wettelijk dat ebay paypall verplicht, of kan je het ontwijken ?

joaquin-antique
Community-lid
Wat kan je hier aan doen ?

Zorgen dat je wel een online te traceren bewijs van verzending krijgt. Voor veel aangetekende zendingen binnen de EU krijg je al een track & trace bewijs via De Post en voor de rest:

TNT-DHL-UPS-FedEx etc. etc.





Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 2 van 4
laatste antwoord

is het wettelijk dat ebay paypall verplicht, of kan je het ontwijken ?

gamerama-ultima
Community-lid
Ik kan u helemaal volgen adhemarwinkel. Ik ben er zelf ook niet over te spreken. Ik vraag aan al mijn kopers uitdrukkelijk om via overschrijving te betalen. Niettegendstaande op sommige momenten wordt bijna de helft van mijn verkochte items via Paypal betaald.

Als dit aan dit tempo doorgaat heb ik meer dan 100 euro Paypalkosten per maand.

Doorrekenen in de verkoopsprijs... Forget it. Heb ik geprobeerd. En Ebay maar reclame maken met lage plaatsingkosten, betere plaats in de zoekresultaten. Die Paypal is de hoogste prijsverhoging sinds ik beginnen verkopen ben op Ebay.

Ik stel me ook luidop de vraag om dit wel wettelijk is.

De enige manier om dit te ontwijken is uw winkel sluiten en enkel nog voor max. 10 dagen listen. Als winkel is dit echter geen optie. Met die Beste Weergave is uw zichbaarheid 0.

List een item voor 30 dagen. De kans is groot dat dat ergen helemaal bovenaan staat. List het zelfde item voor 10 dagen en de kans is groot dat je helemaal onderaan staat.

Als verkoper is PayPal living hell. De verkoper die zegt dat hier voordelen aan verbonden zijn, is gebrainwashed door Ebay/Paypal.
Bericht 3 van 4
laatste antwoord

is het wettelijk dat ebay paypall verplicht, of kan je het ontwijken ?

Wat ik al helemaal niet begrijp adhemar, is dat je zo'n problemen hebt met Paypal maar wel franse cheques aanvaardt.
Volgens mij zijn de kosten om die te innen veel duurder dan het hetzelfde bedrag te ontvangen via Paypal hoor


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 4
laatste antwoord