annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

onterechte feedback ontvangen

Ik verzend een object naar een koper, na enkele dagen meld koper dat het object niet werkt zoals hij/zij het wenst. Kan hij dit uiteraard terugzenden waarna ik hem zal terugbetalen.



Hij/zij opent een pay-pal claim uiteindelijk en dit is het antwoord in Pay-pal.



Transaction date: 1 Feb 2012


Transaction amount: 4,95 EUR


Your transaction ID: 0S4343944Y500643C


Case number: PP-001-658-724-467



Because the buyer has reported that the claim has been amicably resolved, this case has been closed.



Val ik bijna van mij stoel als ik de negatieve feedback zie van deze koper...



verzendkosten om dit object terug te sturen = waarde object


Koper: pxxxxxxxx ( 39) 10-feb-12 10:51 Bluetooth mini V1.1/2.0 dongle 100 meter (nr. 160720171822)EUR 4,95



Nergens heb ik gezegd dat ik hem/haar NIET wens terug te betalen, maar ik ben sinterklaas niet...ik kan koper(s) alleen terugbetalen INDIEN ze het item terugzenden... wara zijn wij anders mee bezig...



Ik vind dit dan ook een volkomen onterechte feedback...

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

onterechte feedback ontvangen

Het probleem is dat jij niet kan oordelen of het inderdaad een defect vertoont of dat de koper het item gratis wil.


Terugzenden moet traceerbaar gebeuren ,en dan zijn de verzendkosten hoger dan de waarde.


Alleen de post wint hierbij!


Persoonlijk zou ik geen neg. geven ,maar ik kan zowel jou als de koper begrijpen ,BEIDE VERLIES JE GELD ,alleen de post wint.



Ik zou de koper terugbetalen en zeggen dat die best in een winkel kan kopen.Op die manier heb je de minste schade bij verkopen van geringere waarde.

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

onterechte feedback ontvangen

dus moeten wij sinterklaas spelen en de zaken gratis gaan weggeven?



Ik heb inderdaad geen zicht op het feit dat het object stuk is of dat de koper iets gratis wenst.



Dit kost 2 zegels om op te zenden, en NERGENS heb ik gezegd dat ik die twee postzegels niet ten laste wens te nemen... maar ik blijf erbij... terugbetaling KAN enkel gebeuren INDIEN ik kan zien of het object stuk is (wat altijd kan) of dat koper iets anders wenst.



Terugzending moest traceerbaar zijn: inderdaad MAAR NIET voordat hij/zij een claim opende bij paypal...


lees eens verder Item = aangekocht op 1 feb...en negatieve op 10 feb...



Dus ik moest hier koper 5 euro gratis geven????? en dit om een negatieve feedback te vermijden.



Wel dan ga ik vanaf vandaag kleine spullen kopen, en dan dit spelletje spelen, hoeveel zou ik zo (gratis) kunnen binnenhalen per maand??!!




D.

-- Bewerkt door comp-shop om 10 Feb 2012 12:07 CET
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

onterechte feedback ontvangen

Iets gelijkaardigs meegemaakt, geen "kapot" product maar volgens de koper het verkeerde. Terwijl er absoluut geen discussie mogelijk was over een verkeerd product.


 


Ik heb hier toen ook de vraag gesteld hoe ik dit best kon aanpakken, om mijn 100% te houden stelde ik voor om de helft terug te betalen en de andere helft eens het volgens hem foutieve product terug bij mij was.


 


Onmiddellijk een negatieve ontvangen na mijn voorstel.


 


Ebay gecontacteerd en kreeg eerst een mail dat alles zou rechtgezet worden met aanpassing van de feedback. Ondertussen nog steeds niks.


 


Uw reactie op de negatieve is leuk, en terecht (hoe doe je dit trouwens?)

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

onterechte feedback ontvangen

je kunt reageren op feedback als verkoper.



http://pages.benl.ebay.be/help/feedback/respond.html




D.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

onterechte feedback ontvangen

Met dank aan ebay om die negatieve te verwijderen...



er heerst toch nog enige regels op Ebay.



Als het goed is mag het ook eens gezegd worden...



D.

Bericht 6 van 6
laatste antwoord