annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakket verzonden en niet afgehaald terug naar mij gekomen

hallo


heb een pakket verzonden


met bpost heb het pakket na 14 dagen terug gekregen omdat het niet is afgehaald


de koper opent niet ontvangen pakket op ebay


ik stuur fotos van pakket met vermelding dat het niet is afgehaald


wil het terug verzenden als ze de verzendkosten betaald 


nu dreigt ze enkel met politie 


wat moet ik doen 

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

pakket verzonden en niet afgehaald terug naar mij gekomen

beste, laat u vooral niet intimideren door de koper, u hebt het volste recht om terug verzendkosten te vragen om het pakket opnieuw te verzenden.  Hou vooral goed alle communicatie bij die u voerde met de koper, ze kan u niets maken als u met taxipost hebt verzonden hebt u een bewijs dat u het pakket hebt verzonden en het niet werd afgehaald, indien ze u negatieve feedback zou geven kan je alle gevoerde communicatie doorsturen aan ebay die hier dan wel een mouw aan zullen passen, lig er niet wakker van u bent volledig correct bezig, maar zoals reeds gezegt hou alle mails en communicatie goed bij kan van pas komen


Hopende u hiermede te kunnen helpen, mvg

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

pakket verzonden en niet afgehaald terug naar mij gekomen

hallo



bedankt voor het antwoord

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

pakket verzonden en niet afgehaald terug naar mij gekomen

pascaledeen
Community-lid

Ik maak nu ongeveer dezelfde situatie mee. Ik heb onlangs een senseo verkocht en de koper wilde die via Bpost laten verzenden, heel dringend. Na 5 werkdagen heb ik de betaling ontvangen en ik heb meteen het pakket verstuurd. De koper heeft het pakket nooit afgehaald en het ligt nu terug om mij te wachten in het postkantoor. Ik heb de koper via mail ingelicht dat het pakket lag te wachten op hem, zonder gehoor. Wat doe ik nu?

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

pakket verzonden en niet afgehaald terug naar mij gekomen

@Sajeke... laat ze maar dreigen, de politie zal er eens mee lachen, als zij te lui is om het pakket af te halen moet jij er niet voor opdraaien en als ze niet op het postkantoor geraakt kon ze altijd een tweede aanbieding vragen op een afgesproken dag dat ze zeker wel thuis is. Van dat geschil moet je idd niet wakker liggen, jij staat recht in je schoenen met alle bewijzen, print of kopieer de track&trace van Bpost en dat is ontegensprekelijk bewijsmateriaal;


Verder kan je twee dingen doen: of ze betaalt je opnieuw verzendkosten en je verstuurt het nogmaals, of je blaast de transactie af en stort haar geld terug, welliswaar minus de verzendkosten.


 


@tabaqui007... zoals je ziet gebeurt dat wel vaker, haal het pakket op en stuur de koper een bericht dat het terug naar jou is gekomen en vraag hem/haar wat die wil: opnieuw verzenden mits betaling van de extra kosten of de transactie annuleren, in het laatste geval stort je het geld terug minus de kosten. Zoals ik ook tegen Sajeke zei; print of kopieer de track&trace van Bpost als bewijs mocht er geschil tegen jou worden geopend.


 


En van een negatieve FB moet je bang zijn, jullie hebben allebei onweerlegbaar bewijs in handen dat de kopers zelf in de fout zijn gegaan, die rode bol kan dus nadien verwijderd worden door Ebay.

Bericht 5 van 5
laatste antwoord