annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

vanaf 30 juni enkel nog ebayafhandeling mogelijk?

wat houdt dit dan precies in? Dat je verplicht bent op voorhand je rekeningnummer op te geven? Maar hoe zit het met verzendingskosten? Als mensen meerdere stuks kopen, hoe kunnen de verzendingskosten dan worden aangepast in het geval vb 5 stuks worden aangekocht van vb 5x 1,83 euro verzending naar 5,9 euro kilopost omdat je alles kan samen versturen? Zullen kopers dit zelf kunnen/ moeten  doen? want dat gaat volgens mij toch wel in het honderd lopen als kopers zelf aan de verzendingskosten kunnen prutsen, die gaan meestal te weinig invullen (sommigen denken dat je vb 5 stuks ook nog in een envelop  gepropt krijgt) . En kan je dit dan als verkoper nog aanpassen? Want ben niet van plan om tekort gestorte verzendingskosten (in vgl met de reeele verzendingskosten) ook nog eens uit eigen zak te betalen.

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

vanaf 30 juni enkel nog ebayafhandeling mogelijk?

en nog iets


 


 


als je nu vb 5 objecten aan 1 koper verkoopt en deze klikt dan op afhandeling dan krijgt koper van ebay een factuur voorgeschoteld waar de 5 objecten samen opstaan. Mijn ervaring is dat ebay dan gewoon alle opgegeven verzendingskosten van de objecten apart gewoon optelt waardoor je ongewild!!!! veeeeeel te hoog uitkomt (vb soms 12 euro waar je kan versturen voor 5,9 euro). Daardoor riskeer je toch een lage ster voor verzendingskosten  ook al pas je de verzendingskosten achteraf aan want als je niet onmiddellijk reageert vragen kopers al zelf (soms verontwaardigd) waarom de verzendingskosten zo hoog zijn. terwijl je zelf geen enkele schul treft. Ik breng koper eigenlijk liefst zelf op de hoogte van het eindtotaal, zo ben ik ook zeker dat het correct is. 


Dus ik vrees een beetje voor deze nieuwe maatregel. Denk dat dit extra werk gaat meebrengen waar je de kopers zal moeten schooien om toch voldoende (reeele ) verzendingskosten te krijgen (vb koper denkt dat 2 stuks van elk 1,83 euro verzending ook nog samen in de envelop kunnen voor 1 maal 1,83euro  , misschien is dat ook zo maar komt het gewicht daardoor boven de 350 gram waardoor het 3,05 euro wordt maar koper stort maar 1,83 euro, snappie?)

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

vanaf 30 juni enkel nog ebayafhandeling mogelijk?

U kan dit zelf uitschakelen door in mijn account uw voorkeuren van afhadeling kopers het vakje afhandeling geburiken uit te vinken.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

vanaf 30 juni enkel nog ebayafhandeling mogelijk?

ja maar dat is het hem net, dat dat blijkbaar dan vanaf 30 juni niet meer mogelijk is en verplicht de ebayafhandeling te gebruiken

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

vanaf 30 juni enkel nog ebayafhandeling mogelijk?

hughwitte
Community-lid

Sommige verkopers op buitenlandse eBay sites gebruiken een afhandeling voor hun aanbiedingen die third party providers (zoals ChannelAdvisor, Auctiva, Afterbuy, … ) aanbieden, in plaats van de eBay afhandeling.  Deze doorschakeling naar een third-party checkout is niet meer toegelaten na 30 juni dit jaar, en dan wordt eBay checkout de enige beschikbare afhandelingsmethode op alle eBay sites.


Bij gebrek aan dergelijke afhandelingssystemen van derden op eBay.be, vermoed ik dat er hier voor de overgrote meerderheid van de verkopers niet veel zal veranderen op 1 juli.


Vereinheitlichung der Kaufabwicklung ab 30. Juni 2011,
die Änderung im nächsten Jahr betrifft nur dann Ihren Verkaufsprozess, wenn Sie Kunde bei einem E-Commerce-Dienstleister - wie z.B. Afterbuy - sind, der Ihnen externe Kaufabwicklung als einen seiner Services anbietet.

http://news.ebay.de/globalnews/item/show/1447


Ter informatie: verzendkortingen kunnen opgegeven worden samen met gecombineerde betalingen en worden verrekend in de eBay afhandeling.
Zie:
http://pages.benl.ebay.be/help/pay/shipping-discounts.html

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 5 van 5
laatste antwoord