annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verschillend verzendadres ebay - paypal

Het verzendadres bij de ebay afhandeling en de paypal betaling was verschillend. Ik heb het item naar het verzendadres bij de ebay afhandeling gestuurd, dus het adres in de email van ebay. De koper zegt nu dat hij extra kosten gehad heeft om zijn aankoop te versturen tussen beide verzendadressen, en vraagt een vergoeding.
Ikzelf vind het logisch om de aankoop naar het adres te sturen vermeld op de email van Ebay. Naar het adres op de Paypal-betaling kijk ik niet.
Zijn er eigenlijk richtlijnen van ebay hieromtrent?
Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

verschillend verzendadres ebay - paypal

Het is aan de koper om een correct adres te geven, als hij een fout maakt moet de verkoper daar geen vergoeding voor geven !
Als de koper betaalt met overschrijving stuur je ook naar het adres dat eBay geeft !

m.


m.
Bericht 2 van 7
laatste antwoord

verschillend verzendadres ebay - paypal

@flexmet :

Volgens de 'regeltjes' ben je zeker in je recht.

En die extra vergoeding, daar zou ik ook niet zomaar op ingaan.

@ flexmet & @ mikmak :

Maar toch :

Ikzelf vind het logisch om de aankoop naar het adres te sturen vermeld op de email van Ebay. Naar het adres op de Paypal-betaling kijk ik niet.

Als de koper betaalt met overschrijving stuur je ook naar het adres dat eBay geeft !


Ik vergelijk ALTIJD het verzendadres van paypal met dat van Ebay.

Ik vergelijk ALTIJD het adres horend bij de bankoverschrijving met dat van Ebay.

En dat op AL mijn accounts, of het nu gaat om dure spullen of goedkope rommeltjes.

Zowat 1 op 20 keer is het verschillend !

Dan krijgt de koper, verduidelijking: KLANT dus, die hopelijk nog eens terugkomt, een vriendelijk standaardmailtje waarin dit wordt gesteld en waarin hem om het juiste verzendadres wordt gevraagd.

Negen op tien van deze mails worden door de klant binnen de 24 uur beantwoord.

Krijg ik geen antwoord, dan tracht ik per telefoon bevestiging van het verzendadres te krijgen.

ZOWAT 1 OP 5 KEER blijkt dat het verzendadres bij Ebay onjuist, door verhuis, of om een andere reden !

Dat betekent dat ik dus 1 op 100 verzendingen naar een fout adres zou sturen als ik dit systeem niet zou toepassen .

Ben ik verplicht om dit te doen ? Neen, natuurlijk niet.

Voel ik me verplicht om dit te doen ? Ja, natuurlijk wel.

Ik vind dit immers een onmisbaar onderdeel van goede klantservice...





Bericht 3 van 7
laatste antwoord

verschillend verzendadres ebay - paypal

En waar kan ik die 'regeltjes' vinden?
Ik ga de koper alleszins een vergoeding geven, eerder als geste, en om negatieve feedback te vermijden.
Bericht 4 van 7
laatste antwoord

verschillend verzendadres ebay - paypal

Ik zou ze zelf moeten gaan zoeken, beste flexmet...

Maar wat kan jou worden verweten ?

Als iemand zijn adressen niet bijwerkt, tja ...

Het is gewoon een kwestie van gezond verstand, net als je antwoord.





Bericht 5 van 7
laatste antwoord

verschillend verzendadres ebay - paypal

Volgens de 'regeltjes' is het pas correct als je verzendt naar het verzendadres dat opgegeven wordt via Paypal, als het om een Paypal-betaling gaat.

Verder kan ik enkel bevestigen dat ook ik steeds het ebay-adres als het adres van de betalingswijze controleer en indien afwijkend, NOOIT verzend zonder eerst bevestiging gekregen te hebben door de koper.
Dit zijn zaken die je leert naarmate de verkoop groter in aantal wordt.

Enne... geen antwoord op mijn vraag lijdt automatisch tot een annulatie. Dit had ik tot nu toe één maal voor met een verzendadres op ebay in de UK en op Paypal in Taiwan.


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 7
laatste antwoord

verschillend verzendadres ebay - paypal

Goed idee, ik zal in het vervolg ook de adressen controleren ! Tot nu toe nog geen problemen mee gehad !

m.


m.
Bericht 7 van 7
laatste antwoord