annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wat als..de koper zijn pakje niet afhaald

Beste,


ik heb hier twee klachten van kopers, waarvan het pakje op het postkantoor ligt. Heb dit al MEERDERE keren via email aan deze kopers verzonden. DIT ZIJN  NEGATIEVE FEEDBACKS!!! Maar ik zie geen enkele manier om dit bij Ebay aan te klagen.


Customer support geeft het volgende antwoord: "problemen tussen koper en verkoper dienen door de beide partijen opgelost te worden. Ebay heeft hier geen enkele bevoegdheid om deze zaak te beslissen".


Euh, ebay schorst WEL mijn account omdat kopers zeggen dat ze de goederen NIET ontvangen...maar als ze op het postkantoor blijven liggen, en ik dat dan ook via bewijzen naar ebay doorgeef dan hebben ze er plots geen zaken mee???!!


Ik wil WEL mijn business (mijn verkopen!) correct afhandelen, maar op deze manier is de weegschaal nogal onevenwichtig. Op deze manier zal mijn account nooit terug opgegezet worden door Ebay...


Dan nog iets op 14 maart krijg ik een waarschuwing dat mijn account binnen de 30 dagen zou gesloten worden, maar op 30 maart sluit men al mijn account, of hoe men geen tijd krijgt om de zaken op te lossen!


-- Bewerkt door comp-shop om 20 Apr 2011 15:09 CEST
Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

wat als..de koper zijn pakje niet afhaald

Ik ken dat standaard antwoord van ebay,stommer kan niet.



Probeer die kopers tel. te bereiken,als ze op mails niet antwoorden.


Velen zijn deze periode moeilijk te bereiken en het pakje blijft maar 14 dagen liggen ,en dan staat het terug voor je deur.


Belgische kopers bel ik herhaardelijk op,tot ze antwoorden.


Dat is volgens mij het enige dat je kan doen.Als ze dan hun koopwaar bezitten kan je vragen om de rode bol in te trekken.



Ik wens je veel succes

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

wat als..de koper zijn pakje niet afhaald

@siemenpoes


Dat is volgens mij het enige dat je kan doen.Als ze dan hun koopwaar bezitten kan je vragen om de rode bol in te trekken.


Da's juist het probleem, geen telefoonnummer of niet correct...je kent dat wel...wie? Wie bedoel je???


Trouwens ik had 5 pogingen om hun negatieve feedback te vragen aan te passen van die 5 zijn er 4 die NIET geantwoord hebben...helaas...niettegenstaande hun belofte...zo blijven we in een kringtje draaien.


Wat ik eigenlijk bedoel is, Ebay wil dat alles correct verloopt. Daar BEN IK het 100% MEE eens!! Maar correct betekend ook van de BEIDE partijen, en hier is er een probleem, koper heeft 100% alle macht, verkoper heeft 100% niks te zeggen, we kunnen zelfs medeverkopers nog niet verwittigen indien een koper niet kosher is, helaas...


Wat kan ik meer, ik heb bewijzen dat ik het verzonden heb, ik kan bewijzen dat de kopers gecontacteerd worden, ik kan bewijzen dat ik alles doe om de kopers tevreden te stellen, zelfs hun geld terugbetalen en toch de goederen nogeens opzenden, ja, ze krijgen het zelfs gratis (want terugbetalen doen ze NIET) ...helaas ben ik de slechterik! en zijn de kopers de goeie...


WAT KAN IK MEER DOEN!!!!!!!!!!





Bericht 3 van 10
laatste antwoord

wat als..de koper zijn pakje niet afhaald

voila ik ben het beu.


Bewijs 1


Een overzicht van de zending :


Taxipost 24h


Nummer zending 323210626690006005151030


Stad/land vertrek LOVENJOEL


Datum in ontvangstname14-04-2011


Stad/land bestemmingVILVOORDE


Naam bestemming H****** SAID


Laatste Status In afwachting van afhalen door de klant



Nummer zending 323210626690005980458030


Stad/land vertrek LOVENJOEL


Datum in ontvangstname 07-04-2011


Stad/land bestemming ITTRE


Naam bestemming D****** SANDRA


Laatste Status In afwachting van afhalen door de klant



Dan krijg je dus een dikke negatief omdat je zogenaamd NIET VERZEND!!!



Oja, wie zei er hier dat taxipost na 14 dagen het pakje terugzend??? Vergeet het he 😞


-- Bewerkt door comp-shop om 26 Apr 2011 13:55 CEST
Bericht 4 van 10
laatste antwoord

wat als..de koper zijn pakje niet afhaald

Onlangs ook meegemaakt met een pakje verzonden via Kiala. Na verzending stuur ik altijd het volgnr van Kiala naar de koper. Ikzelf volg het pakje ook en vraag in een mail aan de koper om mij op de hoogte te houden bij ontvangst.


Maar van deze verkoper hoor ik niets tot na 3 weken ik een bericht krijg van Kiala wat ze met het pakje moeten doen. Nogmaals aanbieden op het Kialapunt van de koper, wat hem 3 euro extra zal kosten om het pakje mee te krijgen of het terug afleveren bij mijn Kp waar ik ook 3 euro zal moeten betalen om het af te halen.


Ik laat dit weten aan de koper en die klaagt dat hij alle dagen is langsgeweest op zijn Kp en nooit iets heeft ontvangen. Wat moet ik daarvan geloven? Ik heb nog geen enkele andere negatieve ervaring met verzending bij Kiala, wat ik van de post niet kan zeggen.

Bericht 5 van 10
laatste antwoord

wat als..de koper zijn pakje niet afhaald

Kiala is al net zo onbetrouwbaar als de anderen... drie jaar geleden werd een pakket opgezonden via Kiala, pakket nooit gezien, zelfs niet na een tweede zending... op het Kiala-punt beweerde men dat pakket nooit gezien te hebben en vorig jaar had mijn dochter net hetzelfde voor en raar maar waar... telkens in het zelfde afhaalpunt. We hebben weinig keuze, hier in de regio is er maar één... voor ons is het duidelijk... nooit meer Kiala!

Bericht 6 van 10
laatste antwoord

wat als..de koper zijn pakje niet afhaald

Beste,


 


Ik verzend bijna dagelijks met kiala en heb nog maar één keertje problemen gehad. Na een mailtje gestuurd te hebben werd er onmiddellijk nagekeken waar het pak zich bevond en drie dagen later was het ter plaatse. Het label was blijkbaar beschadigd tijdens het transport.... en dat kan idd gebeuren.


Kiala is simpel, goedkoop en makkelijk traceerbaar. Je volgt je pak online en je kan de status altijd copy-pasten naar de ontvanger indien die vragen heeft over zijn pakketje (die kan het natuurlijk ook zelf opvolgen via de site).


 


Ik heb ooit ook eens een verkoper gehad die zijn pak niet kon ophalen... ja, die moet daar dan zelf wel voor opdraaien hé. Ik had mijn verplichtingen nagekomen en had daar de bewijzen van. De klant moet ook soms een efforke doen.....dat pak heeft geen pootjes om tot aan de deur te komen hé.....


 


Maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring met kiala....


 

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

wat als..de koper zijn pakje niet afhaald

@kei-cool-lobke,


 


Hoe gaat het in het leven, de ene is van iets 100% tevreden en de ander van datzelfde voor 100% dan weer niet... als je de hond van je buurman wil aaien en hij bijt, ga je dat de volgende keer wel laten toch?


Nu heb ik wel gemerkt dat dat bewuste kiala-punt weg is en er een nieuw punt in de regio is gekomen, dus ja... mss was er bij dat ene punt toch iets niet helemaal koosjer?

Bericht 8 van 10
laatste antwoord

wat als..de koper zijn pakje niet afhaald

Idd. We klagen hier altijd over de Post of over Kiala maar in feite zijn het de mensen achter de schermen die de steken laten vallen. Bepaalde postpunten of bepaalde postbodes of bepaalde kialapunten.....  Maar ik ben nog altijd van mening dat procentueel gezien bij kiala minder misloopt dan bij de post. Zal ook wel aan het aantal af te handelen paketten liggen zeker ?


Enfin, iets opsturen, verzekerd of onverzekerd, houdt altijd een risico in. Wie zonder risico iets wil kopen moet afhalen ter plaatse.

Bericht 9 van 10
laatste antwoord

wat als..de koper zijn pakje niet afhaald

Ja, je hebt gelijk, mensen zijn mensen er zijn er goeie en slechte... als je dit forum volgt lees je niet anders: kopers die niet betalen, die met een drogreden van een aankoop willen afzien, pakketen die niet toekomen, problemen met PP enz.


Ikzelf mag niet klagen, alle objecten die ik hier verkocht zijn netjes aangekomen en wat ik zelf kocht, tja, op een paar kleine problemen na, nooit echte problemen gehad.


 


Wat dat kiala-punt betreft, gelukkig waren die pakketten niet op voorhand betaald, (kwamen van een postorderbedrijf met betalen tien dagen na ontvangst) dus dat scheelt weer in discussie, maar anderzijds moet je maar zien dat je je geld terugkrijgt.


Eigenlijk, als ik er zo eens over nadenk, is de optie "onder rembours" nog niet zo slecht, maar dat wordt minder en minder gebruikt.

Bericht 10 van 10
laatste antwoord