annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aangetekende zendingen naar Amerika en Brazilië: komt dit ooit aan?

Hallo! Ik ben nieuw op eBay en verkocht twee pijpen: één aan een lid in Amerika en één in Brazilië.
Op de post vroeg ik telkens een aangetekende zending, voor elk ticket betaalde ik 15,40€. Op de tickets staat alleen 'internationale aangetekende zending'. Hoe lang zou het nu eigenlijk duren vooraleer deze pakjes aankomen??? Het pakket naar Brazilië werd verstuurd op 29 december en Amerika op 4 januari; een drietal weken geleden dus. Oh ja, ik vroeg op de post of ik geen douaneformulieren moest invullen en meegeven en haar antwoord was: 'Neen, onder de 200€ moet dat niet'. Nu twijfel ik hier toch aan na alles wat ik op dit forum lees. Ik heb zelfs geen nummer om na te gaan waar mijn pakket zich bevindt. Wat zou ik kunnen doen om mijn kopers gerust te stellen?
En wat als mijn pakket niet aankomt?
Elke info is welkom, ik ben nieuw op eBay.
Met vriendelijke groeten,
Scarlet Levy.
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Aangetekende zendingen naar Amerika en Brazilië: komt dit ooit aan?

Als er helemaal niks van douanepapier bij is, hebben ze je verkeerd ingelicht. Je had op de pakjes (aan de buitenkant, dus) een CN22 moeten kleven. (het zogenaamde groene briefke voor de douane). Indien dit etiket er niet op kleeft KAN dit een oorzaak van vertraging zijn.


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Aangetekende zendingen naar Amerika en Brazilië: komt dit ooit aan?

Bedankt voor uw snel antwoord! Dit weet ik dan nu voor eens en altijd. Op de post mogen ze nog wat bijlessen geven aan hun personeel. Ik heb meerdere keren naar douaneformulieren gevraagd, maar bij de post bleven ze maar zeggen dat het niet moest. Hopelijk komt het toch nog aan en zit ik niet met de gebakken peren.
Ik zal iets laten weten als het aankomt of niet, dat is misschien handig voor sommige nieuwe eBay-leden.
Groetjes,
Scarlet Levy.
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Aangetekende zendingen naar Amerika en Brazilië: komt dit ooit aan?

joaquin-antique
Community-lid
Er ligt op het postkantoor zo'n handige brochure "Ik verstuur een pakket naar het buitenland".
Daarin staat alles vermeld wat aan douane papieren nodig is voor zendingen naar landen buiten de EU.
De brochure is gratis mee te nemen. :-)





Nemo me cohabitat inpuntem


Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Aangetekende zendingen naar Amerika en Brazilië: komt dit ooit aan?

Bedankt voor je antwoord. Ik had inderdaad al zo'n brochure bekeken, en toch weigerde de postbediende mij de douanepapieren te geven.

In ieder geval heb ik goed nieuws: het pakket is vandaag aangekomen!!
Totale verzendtijd is dus 39 dagen.
Ik ben in elk geval opgelucht... en de koper is gelukkig.

Ik ga het in ieder geval Nooit meer zonder douanepapieren versturen! Ik ga dus naar een ander postkantoor in het vervolg.

Groetjes,
Scarlet Levy
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Aangetekende zendingen naar Amerika en Brazilië: komt dit ooit aan?

Zijn ze alle twee aangekomen ?
Of alleen dat naar USA ?


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 6 van 6
laatste antwoord