annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geld terugeisen op een linkse wijze via Paypal ? Dit gaat toch wat ver

Sommige van mijn aanbiedingen ( salareli op ebay ) kan men kiezen bij aankoop een gewone ofaangetekende zending. Bij niet duurdere objecten laat ik daarom deze keuze dan ook aan de koper.


Deze persoon kocht bij mij een object,. Maar heeft de aangetekende zending afgewezen en gevraagd voor een gewone zending. Enkele dagen stuurt hij mij een bericht voor de nummer van aangetekende zending. Ik leg hem uit dat hij deze heeft afgewezen. Nu zweert hij bij hoog en laag dat ik de zending aangetekend moest versturen naar hem daar hij met paypal heeft betaald en zegt dat de regels zo zijn van Paypal, maar waarom heeft hij dan de aangetekende zending " Afgewezen ". Deze persoon stelde mij een ultimatum voor tot een oplossing , anders dient hij een geschil in. Hierbij wou ik er hem op wijzen dat ik van alle gewone zendingen een copie maak en eveneens de kasbon van de post bijhou voor administratie. Hierbij heb ik dan ook een scan gestuurd. Hij blijft volharden toch een geschil aan te vechten naar het einde van de week toe. Deze persoon heeft wel degelijk de waar ontvangen maar profiteert van de stellingen en voorwaarden van het paypal-beleid. Wat moet ik hieraan doen ?


 

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Geld terugeisen op een linkse wijze via Paypal ? Dit gaat toch wat ver

Ik vrees dat je hier niet veel kan tegen doen.


 


Als het tot een geschil komt en je hebt effectief nog je ticket van de post dan je proberen dit als bewijs van verzending te gebruiken. Maar ik acht de kans klein dat dit aanvaard zal worden.


 


Bij dure zaken de koper zelf niet laten kiezen tussen een gewone of aangetekende zending. Ze gaan toch niet voor de dure aangetekende zending kiezen, ze weten dat ze sowieso "verzekerd" zijn als ze via PayPal betalen.


 


Bij mijn zeldzaamste (=duurste games) zal ik enkel een aangetekende internationale vezrending aanbieden. Een buitenlandse koper zal dus wel moeten betalen voor een aangetekende zending. Binnen België worden die verstuurd in een kartonnen doosje via Taxipost ook weer om zeker te zijn dat het traceerbaar is.

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Geld terugeisen op een linkse wijze via Paypal ? Dit gaat toch wat ver

Bedankt Koen, Ik zal je raad opvolgen. In ieder geval bent u de enige die reageert , tof. Bedankt Dirk

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Geld terugeisen op een linkse wijze via Paypal ? Dit gaat toch wat ver

Hou in elk geval je e-mailverkeer met deze koper goed bij.


Misschien maak je dan nog een kansje...


Misschien...




If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Geld terugeisen op een linkse wijze via Paypal ? Dit gaat toch wat ver

Een goed half jaar geleden werd mij door een Paypal-medewerker zelf bevestigd dat een kasticket van verzending voldoende zou zijn als bewijslast dat de zending wel degelijk uitgevoerd werd.


Hoe ze dit bekijken weet ik niet gezien er dan geen enkel bewijs is dat je effectief naar die betrokken persoon een zending deed.


 


Of dit nu nog steeds geldig is, weet ik niet.


Misschien ook belangrijk: om welk bedag gaat het??? Tot 25 euro (totaalfactuur, maw inclusief verzendkosten, het ontvangen bedrag dus op je Paypal) is er immers een verkopersbescherming waarbij Paypal tot 10x per 6 maand zelf opdraait voor de terugstorting.


Dit laatste moet je echter wel zelf aangeven, ze komen je dit niet op een presenteerblaadje brengen




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 5
laatste antwoord