annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Is hieromtrent meer info beschikbaar?

3 redenen om labels af te drukken via eBay:



  1. U krijgt korting op de verzendkosten.

  2. De afdrukservice voor eBay-labels is GRATIS.

  3. Trackinggegevens worden automatisch geüpload naar Mijn eBay en uw koper krijgt een bericht dat de verzending onderweg is.


 


Mijn oog viel hierop bij een afgelopen veiling.


Nergens staat er een link vermeld naar wat meer informatie. Ik vraag me dan ook af welke kortingen hieraan verbonden zijn...

-- Bewerkt door hetzijspoor om 29 Jul 2011 18:35 CEST



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Is hieromtrent meer info beschikbaar?

Iets hoger staan echter wel 2 linken "Verzendlabel afdrukken" die me telkens weer doorschakelen naar mijn Paypal-account en waar er de volgende vermelding staat:


"PayPal-verzending is niet beschikbaar. Onze excuses voor dit ongemak"




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 13
laatste antwoord

Is hieromtrent meer info beschikbaar?

Nog maar een beetje verder gezocht bij Paypal gezien de link naar die site verwees:


https://www.paypal.com/be/cgi-bin/webscr?cmd=_ship-center


 


Daar blijkt dus dat er (voorlopig???) geen mogelijkheid is om dit bij ebay.be en de belgische verzenddiensten te gebruiken.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 13
laatste antwoord

Is hieromtrent meer info beschikbaar?

Ik hoop dat dit geen aanloop is naar een eigen "verzendservice" van ebay ...


 


Kunnen ze ons die net als Paypal ook nog eens door de strot duwen.


 


En als dit nieuwtje ingeburgerd geraakt hoor ik alle kopers al zagen achter hun trackingnummer.


 


Plezant als je normaal per gewone briefpost verstuurt...




Bericht 4 van 13
laatste antwoord

Is hieromtrent meer info beschikbaar?

Ter info:


 


http://tamebay.com/2011/07/ebay-invest-in-fulfilment-service-shipwire.html


 


Dat zal nog wel niet direct voor België zijn.

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

Is hieromtrent meer info beschikbaar?

sharknose_78
Community-lid

Ik zou durven zeggen dat het toch eerder de aanloop is naar een samenwerking met TNT, DHL of misschien zelfs de Post ? Op zich hoeft dit dan niet meteen iets slechts te zijn ?


 


Als ik meteen mijn pakjes kan laten ophalen voor de deur en de kosten met paypal kan betalen en er dan ook nog eens automatisch een trackingnummer verschijnt ... maar dat zal wel weer utopie zijn vrees ik.

Bericht 6 van 13
laatste antwoord

Is hieromtrent meer info beschikbaar?

hughwitte
Community-lid

Er bestaat al zoiets in de ons omringende landen, UK, FR en DE. Blijkbaar gaat het daar telkens om een samenwerking met bestaande verzenddiensten. Op DE is het ingevoerd met de Seller Update van april 2010. De tweede Seller update van 2011 voor eBay.BE mag men mogelijk één van deze weken verwachten. Misschien staat er daar iets over in. Op BEFR toont men op dit ogenblik de hulppagina van eBay.FR:

Impression de bordereaux d’affranchissement Colissimo et Chronopost
http://pages.befr.ebay.be/help/sell/printing-invoice.html

Die neue eBay-Versandlösung
http://partner.ebay.de/versandloesung/

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 7 van 13
laatste antwoord

Is hieromtrent meer info beschikbaar?

e-user2
Community-lid


Ik zou durven zeggen dat het toch eerder de aanloop is naar een samenwerking met TNT, DHL of misschien zelfs de Post ? Op zich hoeft dit dan niet meteen iets slechts te zijn ?



Als ik meteen mijn pakjes kan laten ophalen voor de deur en de kosten met paypal kan betalen en er dan ook nog eens automatisch een trackingnummer verschijnt ... maar dat zal wel weer utopie zijn vrees ik.




Dat is op dit moment zelfs geen utopie.



Je kan online een verzending ingeven via taxipost, dit online betalen met je creditkaart (wat toch op hetzelfde neerkomt als een betaling met Paypal?) én je zending laten ophalen door taxipost. Met taxipost heb  je een online trackingsysteem.



Dat is toch wat  je als een utopie aanzag?



Als je zélf je zending online aangemaakt (en betaald) en je pakket bij de post inlevert dan moet je nog enkel deze zending afgeven, de barcode wordt ingescand, en dat is het...



Je  krijgt zelfs een korting bij een aankoop van  5 taxipost verzendingen én bij aflevering van je pakket krijg je (gratis) een melding via e-mail dat je pakket afgeleverd werd.


-- Bewerkt door e-user2 om 1 Aug 2011 10:28 CEST
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 8 van 13
laatste antwoord

Is hieromtrent meer info beschikbaar?


 


Je  krijgt zelfs een korting bij een aankoop van  5 taxipost verzendingen én bij aflevering van je pakket krijg je (gratis) een melding via e-mail dat je pakket afgeleverd werd.


 


-- Bewerkt door e-user2 om 1 Aug 2011 10:28 CEST


 


Enkele correcties:


- indien je Taxipost-vignetten aankoopt, krijg je pas een korting vanaf 10 stuks


- indien je online alles invult (via e-shipper), dan heb je die korting meteen vanaf pakket 1


- melding van aflevering is niet gratis mar kost 0,50 euro


- en voor de liefhebbers van prijzen: afhalen aan huis door de post kost van 6 euro tot 15 euro, afhankelijk van je regio, ongeacht het aantal pakketten dat die dag dienen afgehaald te worden. Voor verkopers die dagelijks verzenden, kunnen de kosten hierdoor flink oplopen indien ze geregeld slechts enkele pakjes per dag verzenden + ... je moet thuisblijven tussen 13 en 16h30 (tja, dan rij ik liever zelf snel eens tot aan het postkantoor hoor, ik ben dan op 10 minuten ervanaf)


 


Bijkomende vraag waarover nog geen duidelijkheid bestaat, is dan wat er zal gebeuren met verkopers met een taxipost-contract. Zij hebben reeds een goedkoper tarief en willen dit uiteraard behouden é? (tenzij het ebay-systeem plots zoveel goedkoper wordt, maar wat dan met verkopen via andere kanalen dan ebay???) 


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 9 van 13
laatste antwoord

Is hieromtrent meer info beschikbaar?

e-user2
Community-lid




Enkele correcties:


- indien je Taxipost-vignetten aankoopt, krijg je pas een korting vanaf 10 stuks


- indien je online alles invult (via e-shipper), dan heb je die korting meteen vanaf pakket 1


- melding van aflevering is niet gratis mar kost 0,50 euro


- en voor de liefhebbers van prijzen: afhalen aan huis door de post kost van 6 euro tot 15 euro,




Op de webpagina voor taxipost vond ik vanaf 5 verzendetiketten terug.



Die korting voor online ingave die bestond vroeger. Vorige vrijdag deed ik nog een online ingave van een taxipost zending, ik was verwonderd dat geen korting meer aangegeven stond (ingave zonder contract).


Als je aflevering via e-mail laat bevestigen door taxipost lijkt mij daar (nog steeds) geen kost voor te bestaan.



Ik herinner me niet meer of ik een factuur aan taxipost vroeg voor deze laatste verzending, anders kan ik de detail van alle kosten allicht nakijken, anders zal het wachten worden tot de volgende zending.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 10 van 13
laatste antwoord