annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Logica van een koper

hoi, op 12 november verkoop ik een blouse, daags erna mailt de koper me met de vraag om nog twee objecten bij te kopen en wat dan de totaalprijs is voor haar, aangezien ik gratis verzend bereken ik vlug het bedrag en stuur het haar door.  Op 13 november stelt ze me de vraag of alles in 1 pakket word verzonden of niet? (er rinkelt bij mij al een belletje, weeral iemand die gaat afpingelen).  Ik laat haar weten dat ik alles in 1 pakket verzend.  Op 13 november de volgende mail met als boodschap U dient voor deze verzending (van de drie stuks) dan toch slechts éénmaal verzendingskosten te betalen.  Dan lijkt het mij fair dat u de twee niet-aan-te-rekenen verzendkosten door twee deelt, niet?  Deze kosten zitten zowieso bij in de prijs verrekend.  Kan u me ASAP iets laten weten, anders betaal ik het andere reeds gekochte hemd al.  Ik antwoord haar dat ik dan 3 euro korting zal geven (let wel ik verzend met taxipost en voor 3 stuks betaal ik al gauw een 6 euro), daar ik ASAP iets dien te laten weten gebeurt dit ook dezelfde dag.  Op 15 novenmber krijg ik dan een antwoord, Ik ga de drie stuks apart betalen en u mag ze apart versturen.


IK BEGRIJP HIERVAN DE LOGICA NIET MEER.


 

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Logica van een koper

Sommige mensen zijn inderdaad ettertjes...


Eenzelfde verhaal maakte ik ook al eens mee in het verleden.


In theorie kan je niks doen aan dergelijke kopers daar ze gelijk hebben als ze de zaken apart kopen en apart laten verzenden. Indien ze immers door 3 verschillende kopers zouden gekocht worden, had je de verzendkost ook 3x.


 


Maar het kan toch niet dat zij ons de les gaan lezen en ons onder druk gaan zetten...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Logica van een koper

Inderdaad logica is ver zoek !!!


en inderdaad ettertjes van kopers !!!


 


maar laat u niet kennen !!!


 


Ik zou een lief mailtje sturen : geen enkel probleem, van zodra de drie verschillende betalingen binnen zijn zal ik onmiddellijk de drie verschillende pakjes verzenden.


 


EN DAN BLOKKEREN !!!


 


De enige bedoeling is hier afpingelen en u op stang jagen.


 


En vergeet die hele mikmak.  Er zijn veel ergere dingen in het leven.


 


Nog veel succes.


 


 

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Logica van een koper

Sommige mensen vinden het leuk om met een ander zijn voeten te spelen, maar als je spreekt van ettertjes... zoiets al meegemaakt?


 


Ik verkoop twee bouwdozen elk apart in een veiling, die modellen waren in giethars dus heel wat zwaarder dan plastic... enfin, één iemand koopt ze beide maar ik wist niet precies hoeveel het zou kosten om ze samen op te sturen, dus betaald hij twee maal de kosten.


Op de post echter blijkt dat het pakket lang geen twee kilo was, ik neem het terug mee naar huis en stop het teveel betaalde in een omslag mee in de doos.


Nu in die tijd stond het bedrag van de verzendingskost nog op het pakje vermeld en vier dagen later krijg ik van de koper een onbeschofte mail waarin hij mij uischeld voor bedrieger omdat ik hem twee maal die kosten had aangereken en bovendien kreeg ik nog een neutrale FB erbovenop!.... over een ettertje gesproken!

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Logica van een koper


En vergeet die hele mikmak.  Er zijn veel ergere dingen in het leven.




Wat? wie ? ikke ??? 😛



m.
Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Logica van een koper

Dikke, dikke sorry sorry he mikmak !!!


Je weet wat ik bedoel he.


nog een zeer fijne avond en veel succes met de verkoop


groejtes

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Logica van een koper

Wij maken er een zaak van om zo goedkoop mogelijk te versturen en als kopers toch te veel verzendkost betalen, dan betalen wij steeds spontaan deze terug.


 


Dit is iets wat wij van de Amerikanen geleerd hebben, wij kopen daar erg veel en hebben daar een zeer goede ervaring mee.


 


Ik had nu vandaag een Helly Hansen pet verkocht en had verkeerde verzendkost ingevuld voor verzending buitenland.  De koper heeft na de aankoop onmiddellijk met paypal betaald en dus 8 euro betaald.  Ik had zelfs niet eens de tijd om hem de betalingsgegevens te sturen, de koper was vlugger.  Dus, heb hem een mail gestuurd zodra hij mijn pet ontvangt, dat hij mij een seintje geeft en even wacht met feedback geven.  Als ik weet dat hij de pet ontvangen heeft, dan zal ik het teveel betaalde terug betalen en dan kan hij nadin eventueel een feedback geven.


 


,-)


 


 

Bericht 7 van 7
laatste antwoord