annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

namaak terug sturen of politie?

woutconjaerts
Community-lid
Ik zat in een dispuut en de verkoper heeft officieel bekend dat hij me bedrogen heeft met een namaak item.

Het dispuut is tot claim opgewaardeerd en ik heb recht op een volledige terugbetaling.

Heeft de verkoper van namaak het recht om zijn item terug te krijgen? Ik kan dat moeilijk geloven.
Ik wil het liever bij de politie afgeven.

Het voorstel van de verkoper is dat ik mijn geld terugkrijg, ZELF opdraai voor de verzendkosten en het netjes naar hem stuur zodat hij het in Engeland opnieuw kan proberen bij onschuldige burgers
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

namaak terug sturen of politie?

Het voorstel van de verkoper is dat ik mijn geld terugkrijg, ZELF opdraai voor de verzendkosten

Dat is de normale procedure bij eBay.
Je bent zelf ook strafbaar, namaak kopen is verboden ! Maar je kon natuurlijk niet weten dat het namaak was.

m.


m.
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

namaak terug sturen of politie?

woutconjaerts
Community-lid
Kan iemand hier bevestigen of ontkennen dat ik op dit moment strafbaar ben? Bij ontvangst van een product dat niet voldoet aan de beschrijving. Ik zou het graag weten
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

namaak terug sturen of politie?

huwitte
Community-lid

Wat een gedoe.

Waarom wacht u niet op de afhandeling van uw lopende claim? Als er afdoende bewijs voor namaak is, moet u het item waarschijnlijk niet naar de verkoper terugsturen om uw geld terug te krijgen.

Wat zegt PayPal in de gebruikersovereenkomst aan het adres van de verkoper:

13.5.5 Als u een claim inzake een SAVO-claim verliest omdat het object dat u verkocht een vervalsing is, krijgt u het verzoek het volledige bedrag aan de koper terug te betalen en ontvangt u het object niet terug (het kan eventueel worden vernietigd).

13.5.5 If you lose a Significantly Not as Described Claim because the item you sold is counterfeit, you will be required to provide a full refund to the buyer and you will not receive the item back (it may be destroyed).


Het volgende is de aanpak wat betreft namaak in het nieuwe eBay Resolution Centre waar alle geschillen en claims langs eBay lopen, maar dat nog niet klaar is voor eBay België maar wel al in de UK waar u het item hebt aangeschaft. Maar uw claim zal waarschijnlijk nog volledig langs PayPal lopen (zie hierboven) en niet via eBay.


Resolution Centre
http://pages.ebay.co.uk/sell/sellerupdate/resolutions.html

Buyers registered on eBay sites other than eBay.co.uk will continue to use the resolution system currently on their site of registration. We intend to introduce the new resolution process to all eBay sites over time. In the meantime, if you receive a claim from an international buyer, you will see the dispute resolution system of the buyer’s site, and so you will need to monitor both emails from eBay about resolution issues, and the existing PayPal Resolution Centre.


What happens if the buyer claims the item is counterfeit?
Items that are suspected of being counterfeit are covered by the eBay Buyer Protection Policy, subject to these additional terms:

• Sellers and buyers must work together in good faith during the resolution process to satisfy buyer concerns that an item may not be authentic. For example, sellers should provide the buyer with appropriate documentation or other assurances, if such information is available.
• Where the seller is not able to satisfy the buyer’s concerns that the item is not authentic, buyers may be required to send the item back to the seller (where eBay elects to exercise its discretion). Costs of return shipping may be paid by the buyer or eBay, in our sole discretion, unless otherwise agreed upon by the buyer and seller. Due to the unresolved dispute regarding the authenticity of the item, sellers must not later list, advertise or offer for sale the item on any eBay site or service around the world (including our subsidiaries, joint ventures and other members of the eBay corporate family).
• Buyers are not obligated to provide third-party confirmation that an item is counterfeit to open a claim. However, in some cases, a buyer may have written confirmation that the item is counterfeit from a reliable third party (such as the manufacturer or law enforcement). In those cases, buyers agree to cooperate with eBay to ensure the proper disposal of the counterfeit item. For example, buyers may be asked to certify that the item has been destroyed or send the item to the rights owner or other appropriate third party for disposal. Any costs associated with this destruction or disposal may be paid by eBay, in our sole discretion.
• Covered claims that meet the conditions and are not excluded may count as criteria, infringement or a violation by the seller of our prohibited and infringing items policy. As a result, eBay may impose sanctions on the seller, up to and including suspension of the seller's account.




Bericht 4 van 6
laatste antwoord

namaak terug sturen of politie?

huwitte
Community-lid
Het onderwerp is ondertussen verder gezet op de Nederlandse prikborden. Voor wie geïnteresseerd is in de actie van PayPal in geval van klacht wegens namaak, met duidelijke indicaties dat het namaak is, dit is het antwoord van PayPal in deze zaak:

Geachte ..., Om het onderzoek naar uw claim te kunnen voortzetten, dient u het object inkwestie te vernietigen en weg te gooien. Wij hebben bovendien een verklaring nodig waarin u bevestigt dat het object is vernietigd. Wij verzoeken u om het hieronder verschafte document te ondertekenen en terug te sturen naar PayPal op faxnummer: 0031900-2658959 (NL) of 003270-359909(BE).
De fax dient binnen binnen 3 dagen na de datum van dit bericht in ons bezit te zijn, zodat wij het onderzoek naar uw claim kunnen voortzetten. Als wij de fax niet binnen 3 dagen ontvangen, wordt uw claim geannuleerd. Deze termijn kan helaas niet verlengd worden. Kosten die ontstaan bij het verzamelen van de benodigde documenten zijn voor uw rekening. Het document kan zonodig verstrekt worden aan de verkoper in deze kwestie. Hartelijk dank voor uw medewerking en geduld. Onze excuses voor het eventuele ongemak dat dit verzoek veroorzaakt.

Hoogachtend,


http://forums.ebay.nl/thread.jspa?threadID=500011977&tstart=0&mod=1265703053232



Bericht 5 van 6
laatste antwoord

namaak terug sturen of politie?

fax dient binnen binnen 3 dagen na de datum van dit bericht in ons bezit te zijn, zodat wij het onderzoek naar uw claim kunnen voortzetten. Als wij de fax niet binnen 3 dagen ontvangen, wordt uw claim geannuleerd.

een van de zaken waarbij ik me serieus erger bij Paypal. Zelf reageren ze niet snel, maar als klant moet je binnen zeer korte tijd alles in orde hebben.

Wat gebeurt er dan meestal? Je stuurt de fax onmiddellijk, je bevestigd via email dat je de fax gekregen hebt, je hoort er dan niks van, en plots is de claim in je nadeel gesloten, zonder verdere uitleg. wanneer je zelf vraagt hoe het zit, krijg je als antwoord dat de fax niet leesbaar is. Blijkbaar zijn 90% van hun faxen onleesbaar, want dit verhaal heb ik al tig keer gehoord.
Al enkele keren is een claim zo in mijn nadeel beslist, enkel en alleen omdat het niet leesbaar was. Mijn advocaat heeft toen eens een template van een brief opgesteld en die stuur ik dan aangetekend op. Ook al is de claim dan definitief gesloten en is beroep zogezegd niet mogelijk, plots krijg ik dan wel gelijk...
Bericht 6 van 6
laatste antwoord